Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος πραγματοποιεί ανοιχτή εκδήλωση - συζήτηση

την Παρασκευή 19 Ιουνίου, στις 7.00μμ

στην διαμορφωμένη ταράτσα του πολιτιστικού χώρου "Σήμα" (Ισαύρων 29Γ & Χαρ. Τρικούπη)

Οι διακηρύξεις και το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας κρύβουν ένα σχολείο πιο σκληρό, πιο ανταγωνιστικό, πιο ταξικό

  • Η κρίση της πανδημίας ως πρόσχημα - εργαλείο για την επιτάχυνση αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων
  • Η "κανονικότητα" των περικοπών και οι νέοι "κόφτες" από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο
  • Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας: το πρώτο βήμα για την εισβολή του νεοεπιθεωρητισμού
  • Εξ αποστάσεως, κάμερες και τηλεργασία: Αθέατες όψεις
  • Το εκπαιδευτικό κίνημα: Απολογισμός και προοπτική των κινητοποιήσεων​

Στην εκδήλωση - συζήτηση θα μιλήσουν οι

Γιώργος Καββαδίας, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά

Χρήστος Κάτσικας, αιρετός στο ΠΥΣΔΕ ΔΔΕ Δ' Αθήνας

Την Παρασκευή 19 Ιουνίου στις 7.00μμ στην διαμορφωμένη ταράτσα του φιλόξενου πολιτιστικού χώρου "Σήμα" (Ισαύρων 29Γ' και Χαρ. Τρικούπη)

Μετά την εκδήλωση το "Σήμα" ανοίγει το μπαρ του για τους φίλους του Εκπαιδευτικού Ομίλου για ένα δροσιστικό ποτό και συζήτηση.

100.000 αδιόριστοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ως «καύσιμη ύλη»

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που αποτελούν το 1/4 των εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση (περίπου 41.000 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια το 2019-2020) παραμένουν στο επίκεντρο των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων για δύο πολύ βασικούς λόγους. Ο ένας είναι αυτονόητος και υπηρετεί  τους οικονομικούς στόχους για το φθηνό, ευέλικτο σχολείο των  μηδενικών διορισμών! Ο άλλος παρουσιάστηκε αναλυτικά στο «Υπόμνημα» του πρόσφατου λεγόμενου «εθνικού διαλόγου για την παιδεία»: «Στρατολόγηση νέου δυναμικού –αποφοίτων των πανεπιστημίων κατά την τελευταία πενταετία, µε φρέσκιες γνώσεις, όρεξη για δουλειά και δυνατότητα διαμόρφωσης νέων επαγγελματικών συνηθειών», κοντολογίς, νέοι εργαζόμενοι που θα φέρουν την κουλτούρα, την αντίληψη των νέων εργασιακών σχέσεων! Εργαζόμενοι χωρίς δικαιώματα, ευέλικτοι, πειθαρχημένοι, συνεχώς «αξιολογούμενοι».

Περισσότερα...

Η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη με τους αρμόδιους υπουργούς υγείας και Εσωτερικών υπέγραψαν απόφαση για τη διεξαγωγή τελετών αποφοίτησης σε ανοιχτό χώρο, με συμμετοχή των μαθητών, των γονέων/κηδεμόνων και των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με την τροποποίηση της παρ. 6 του άρθρου τρίτου της υπ’ αρ. 51888/ ΓΔ4/6.5.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας και Εσωτερικών «Τρόπος επαναλειτουργίας σχολικών μονάδων μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους» (Β’ 1739), «κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η διεξαγωγή τελετών αποφοίτησης σε ανοιχτό χώρο, με συμμετοχή μόνο των μαθητών, γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών, τηρώντας την απόσταση του ενάμισι (1,5) μέτρου και λαμβάνοντας με ευθύνη Διευθυντή, όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός, όπως ενδεικτικά, με σταδιακή διεξαγωγή των τελετών αυτών, ανά τάξη ή τμήμα».

Περισσότερα...

Το Κυβερνητικό Νομοσχέδιο και η Αξιολόγηση

Από τον προσεχή Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η αξιολόγηση σχολικών μονάδων, όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στην «Καθημερινή» της Κυριακής. Παράλληλα η Υπουργός ανάλυσε τους τρεις πυλώνες της αξιολόγησης:

 

Περισσότερα...

Κάτω η πολιτική που διαλύει τη δημόσια και δωρεάν παιδεία!

Η κυβέρνηση παρά την καθολική απόρριψη του νέου της αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, προχωρά μέσα στην εβδομάδα στην ψήφιση του, χτυπώντας για μια ακόμα φορά το δικαίωμα στη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Το εν λόγω νομοσχέδιο, με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» προβλέπει σημαντικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κύριες αλλαγές είναι η κακόφημη «αξιολόγηση» με στόχο νέες περικοπές στη δημόσια εκπαίδευση, η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων στο λύκειο, η βάση του 10, η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα …νηπιαγωγεία (!), ο καθορισμός των συντελεστών βαρύτητας στα μαθήματα προσανατολισμού με υπουργική απόφαση και ορισμένες ακόμη διατάξεις που χτυπούν περαιτέρω το δικαίωμα στη δημόσια-δωρεάν παιδεία. Σε ό,τι αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βασικότερη πλευρά του νέου νομοσχεδίου αποτελεί η αυστηροποίηση των κριτηρίων για τις μετεγγραφές.

Περισσότερα...

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

Για σχέδιο μεταφοράς αρμοδιοτήτων στην κατ΄ ευφημισμόν Τοπική Αυτοδιοίκηση κάνει λόγο δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ» με τον Υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο ουσιαστικά να επιβεβαιώνει το δημοσίευμα επισημαίνοντας ότι: «Η επιτροπή ωστόσο δεν έχει ολοκληρώσει το έργο της και δεν έχει καταθέσει το σχετικό πόρισμά της στο Υπουργείο».

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στις εισηγήσεις της 11μελούς επιστημονικής επιτροπής, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αλλαγή σκυτάλης στη διαχείριση σχολείων και κέντρων υγείας, μπαίνουν πλέον οι τελευταίες πινελιές και είναι θέμα ημερών να πάρουν τον δρόμο της έγκρισης από την κυβέρνηση. Αναφορικά με το δεύτερο μεγάλο άξονα του σχεδίου, την εκπαίδευση, προδιαγράφεται σύσφιξη της σχέσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης, που σήμερα περιορίζεται στα σχολικά κτίρια.

Περισσότερα...