ΟΛΜΕ. Δελτίο Τύπου, Αθήνα 10-5-2001

Ένα ακόμη βήμα ενίσχυσης και στήριξης της ιδιωτικής εκπαίδευσης αποτελεί η κατάργηση από το Yπουργείο Παιδείας των μικτών επιτροπών καθηγητών δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, οι οποίες διενεργούσαν τις απολυτήριες εξετάσεις στα ιδιωτικά σχολεία.

O θεσμός των μικτών επιτροπών αποσκοπούσε στη διασφάλιση της αξιοπιστίας και του αδιάβλητου των εξετάσεων στα ιδιωτικά σχολεία, παρεμποδίζοντας αυθαίρετες και μεροληπτικές παρεμβάσεις στις εξεταστικές διαδικασίες, που είναι εύκολο να γίνονται λόγω των πιέσεων που μπορούν να ασκούνται στους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων από την πλευρά της εργοδοσίας. Mε το Π.Δ. 86/2001 (άρθρο 12, παράγρ. 2) αυτές οι επιτροπές καταργούνται, ανοίγοντας το δρόμο για κάθε λογής αυθαιρεσίες. Tο αδιάβλητο των εξετάσεων υπονομεύεται, το κύρος τους ευτελίζεται και εισάγεται το στοιχείο του αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων.

Tο Yπουργείο Παιδείας με αυτή την ενέργεια αποκαλύπτει τις πραγματικές επιλογές του, που είναι η πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε βάρος της δημόσιας, η οποία συστηματικά αγνοείται και υποβαθμίζεται. Πρόκειται για έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών της επιλογών, που δείχνει τη μετατόπιση της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης, σε νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις στα ζητήματα της εκπαίδευσης αλλά και γενικότερα.

Σήμερα, που το Λύκειο έχει μετατραπεί σε ένα συνεχές εξεταστικό κέντρο και ο αυτόνομος μορφωτικός του ρόλος έχει συρρικνωθεί με την εφαρμογή των νόμων της λεγόμενης “εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης”, τέτοιες νομοθετικές ρυθμίσεις συμβάλλουν στην ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση της ανισότητας στο χώρο της εκπαίδευσης. Για τον λόγο αυτό, το αίτημα για συνολική κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού πλέγματος των Nόμων 2525/1997 και 2640/1998 παραμένει σήμερα περισσότερο επίκαιρο από ποτέ.