Νέα άρθρα
- Τεύχος 136
- Τεύχος 135
- Διώκεται η ελεύθερη έκφραση! Διώκεται η ελεύθερη σκέψη!
- Τεύχος 134
- Όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος η αντίσταση είναι καθήκον
- ΕΡΓ.Α.Σ – Εκπαιδευτικός Όμιλος: Όλοι στην 24ωρη απεργία την Τετάρτη 8 Μάρτη και στα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα!
- Η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτει τις εγκληματικές συνέπειες της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων!
- Την Τετάρτη 15/2 Απεργούμε! Για τη διάσωση του Δημόσιου Σχολείου και της εργασίας μας
- Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών: Κάτω τα χέρια σας από το ελεύθερο χρόνο μας κ. Α. Κόπτση κ. ΔΙΔΕ – Δεν κάνουμε τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας!
- Εκδήλωση - Συζήτηση το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου στις 7.00μμ. Όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος, τότε η αντίσταση γίνεται καθήκον
ΟΛΜΕ. Δελτίο Τύπου, Αθήνα 10-5-2001
Ένα ακόμη βήμα ενίσχυσης και στήριξης της ιδιωτικής εκπαίδευσης αποτελεί η κατάργηση από το Yπουργείο Παιδείας των μικτών επιτροπών καθηγητών δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, οι οποίες διενεργούσαν τις απολυτήριες εξετάσεις στα ιδιωτικά σχολεία.
O θεσμός των μικτών επιτροπών αποσκοπούσε στη διασφάλιση της αξιοπιστίας και του αδιάβλητου των εξετάσεων στα ιδιωτικά σχολεία, παρεμποδίζοντας αυθαίρετες και μεροληπτικές παρεμβάσεις στις εξεταστικές διαδικασίες, που είναι εύκολο να γίνονται λόγω των πιέσεων που μπορούν να ασκούνται στους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων από την πλευρά της εργοδοσίας. Mε το Π.Δ. 86/2001 (άρθρο 12, παράγρ. 2) αυτές οι επιτροπές καταργούνται, ανοίγοντας το δρόμο για κάθε λογής αυθαιρεσίες. Tο αδιάβλητο των εξετάσεων υπονομεύεται, το κύρος τους ευτελίζεται και εισάγεται το στοιχείο του αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων.
Tο Yπουργείο Παιδείας με αυτή την ενέργεια αποκαλύπτει τις πραγματικές επιλογές του, που είναι η πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε βάρος της δημόσιας, η οποία συστηματικά αγνοείται και υποβαθμίζεται. Πρόκειται για έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών της επιλογών, που δείχνει τη μετατόπιση της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης, σε νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις στα ζητήματα της εκπαίδευσης αλλά και γενικότερα.
Σήμερα, που το Λύκειο έχει μετατραπεί σε ένα συνεχές εξεταστικό κέντρο και ο αυτόνομος μορφωτικός του ρόλος έχει συρρικνωθεί με την εφαρμογή των νόμων της λεγόμενης “εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης”, τέτοιες νομοθετικές ρυθμίσεις συμβάλλουν στην ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση της ανισότητας στο χώρο της εκπαίδευσης. Για τον λόγο αυτό, το αίτημα για συνολική κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού πλέγματος των Nόμων 2525/1997 και 2640/1998 παραμένει σήμερα περισσότερο επίκαιρο από ποτέ.