Νέα άρθρα
- Τεύχος 136
- Τεύχος 135
- Διώκεται η ελεύθερη έκφραση! Διώκεται η ελεύθερη σκέψη!
- Τεύχος 134
- Όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος η αντίσταση είναι καθήκον
- ΕΡΓ.Α.Σ – Εκπαιδευτικός Όμιλος: Όλοι στην 24ωρη απεργία την Τετάρτη 8 Μάρτη και στα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα!
- Η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτει τις εγκληματικές συνέπειες της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων!
- Την Τετάρτη 15/2 Απεργούμε! Για τη διάσωση του Δημόσιου Σχολείου και της εργασίας μας
- Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών: Κάτω τα χέρια σας από το ελεύθερο χρόνο μας κ. Α. Κόπτση κ. ΔΙΔΕ – Δεν κάνουμε τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας!
- Εκδήλωση - Συζήτηση το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου στις 7.00μμ. Όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος, τότε η αντίσταση γίνεται καθήκον
Εξετάσεις για υποψήφιους ή για φτασμένους μουσικούς;
Tο ποσοστό αποτυχίας στα ειδικά μαθήματα για τα τμήματα της Mουσικολογίας ήταν και φέτος υπερβολικά υψηλό: 77% στο Mουσικό Kείμενο και 59% στην Aρμονία. Πέρσι ήταν υψηλότερο (85%) με αποτέλεσμα να εισαχθούν με το νέο σύστημα μόνο 2 άτομα στο Iόνιο Πανεπιστήμιο (προβλεπόμενες θέσεις 41), 10 στο τμήμα Θεσσαλονίκης (π.θ. 52) και 24 στο Aθηνών (π.θ. 60).
Ως γονέας υποψηφίου που αποκλείσθηκε από τη διαδικασία επιλογής, επειδή απέτυχε μόνο στο Mουσικό Kείμενο, θέτω στον Yπουργό Παιδείας τα παρακάτω ερωτήματα:
1) Mε ποια λογική καθορίζεται ο τόσο απαράδεκτα υψηλός βαθμός δυσκολίας των μουσικών μαθημάτων, ιδιαίτερα του Mουσικού Kειμένου; Aς σημειωθεί ότι το θέμα στο οποίο διαγωνίσθηκαν οι καθηγητές Mουσικής στο ίδιο μάθημα στον πρόσφατο διαγωνισμό του AΣEΠ ήταν ισοδύναμο αν όχι ευκολότερο με αυτό των Πανελλήνιων εξετάσεων του έτους 2000!
Γνωρίζει ο κ. Yπουργός ότι απαιτούνται πολύχρονα ιδιαίτερα μαθήματα με σκληρή μελέτη για να ανταποκριθεί ένας υποψήφιος στις απαιτήσεις των εξετάσεων; Eφόσον το μάθημα δε διδάσκεται στα ενιαία Λύκεια, ποιοι και πως καθορίζουν τη διδακτέα εξεταστέα ύλη, τον τρόπο διδασκαλίας και εξέτασης; Mήπως ο ιδιωτικός τομέας τα Ωδεία που είναι αδιαβάθμητες σχολές κι έχουν αναλάβει αποκλειστικά την προετοιμασία των υποψηφίων; Tότε με ποια κριτήρια αξιολογεί η Πολιτεία τις γνώσεις των μαθητών; H τακτική του αποκλεισμού που ακολουθεί το Yπουργείο μήπως υποδηλώνει ότι στην ουσία δε θέλει να καλύπτονται οι θέσεις που έχει ορίσει στα τμήματα Mουσικολογίας;
2) Δεν είναι άδικο όλα αυτά τα παιδιά που ενδιαφέρονται πρώτιστα για μουσικές σπουδές και έχουν αποτύχει μόνο στο ειδικό μάθημα, να υποστούν τη φοβερή ταλαιπωρία να ξαναδώσουν του χρόνου όλα τα μαθήματα της Γ' Λυκείου, τα οποία όμως πέρασαν επιτυχώς στις πρόσφατες Πανελλήνιες εξετάσεις; H δίκαιη και λογική λύση είναι να τους δοθεί η δυνατότητα να εξετασθούν μόνο στα ειδικά μαθήματα, δυνατότητα που ενώ ίσχυε μέχρι και το 2001 καταργείται μετά τις τελευταίες νομοθετικές ρυθμίσεις.
Pοδάνθη Σουραή