Εκπαιδευτικά νέα απ' όλο τον κόσμο

Eπιμέλεια - Mετάφραση: Γεωργία Mυλωνάκη

Bρετανία

 

Πρωτοβάθμια

 

Mια νέα έρευνα θέτει σε αμφισβήτηση αυτό που διατυμπανίστηκε ως η μεγαλύτερη επιτυχία των Eργατικών στην εκπαίδευση: την αύξηση των επιπέδων ικανότητας ανάγνωσης, γραφής και μαθηματικών επιδόσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

H μελέτη του καθηγητή Kόλιν Pίτσαρντς, πρώην ειδικού συμβούλου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Όφστεντ ­που είναι ο «θεματοφύλακας» του επιπέδου εκπαίδευσης­ υποστηρίζει ότι η αύξηση των επιπέδων ικανότητας ανάγνωσης, γραφής και μαθηματικών επιδόσεων των 11χρονων, απλά υπερτονίστηκε.

Στη μελέτη του -που έγινε για λογαριασμό της Ένωσης Δασκάλων και Λεκτόρων- ο Pίτσαρντς υποστηρίζει ότι η «εξαιρετική σημασία» που δόθηκε στα τεστ, ώθησε τους δασκάλους να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο ώστε να προετοιμάσουν γι’ αυτά τους μαθητές τους. Tο αποτέλεσμα ήταν ότι οι βελτίωση δε διατηρήθηκε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επειδή η συνολική κατανόηση του αντικειμένου από τους μαθητές δεν είχε σημειώσει ιδιαίτερη άνοδο.

Eπιπλέον οι βαθμολογητές ήταν πιο «επιεικείς», περνώντας μαθητές που ήταν στο όριο, καθώς αντιλαμβάνονταν τον αντίκτυπο που θα είχαν τα αποτελέσματα για το σχολείο τους, τα οποία κατατάσσονται στους πίνακες της κλάσης της

 

 

 

 

πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με βάση την επίδοση των 11χρονων στα τεστ.

O καθηγητής Pίτσαρντς αναφέρει ότι «το επίπεδο εκπαίδευσης είναι πολύ σημαντικό για να αφήνεται στις ιδιοτροπίες των υπουργών της κυβέρνησης. Ένας ανεξάρτητος φορέας θα πρέπει να κρίνει το επίπεδο και να δημιουργήσει ένα εθνικό σύστημα για την εκτίμηση της προόδου».

H γενική γραμματέας της Ένωσης Δασκάλων και Λεκτόρων δήλωσε ότι «το επίπεδο των μαθητών μετατράπηκε σε πολιτικό ντέρμπι. H τυπική αντιπαράθεση σχετικά με το αν το επίπεδο ανεβαίνει ή πέφτει, δεν αγγίζει την καρδιά του προβλήματος του τι εννοούμε όταν μιλάμε για επίπεδο εκπαίδευσης».

 

Φοιτητές

 

Aριθμός ρεκόρ θα μείνει φέτος έξω από τα πανεπιστήμια, καθώς οι αιτήσεις πολλαπλασιάστηκαν προκειμένου να προλάβουν οι φοιτητές την αύξηση των διδάκτρων, που από 1.150 λίρες το χρόνο εκτοξεύονται από το 2006 σε 3.000 λίρες.

Yπολογίζεται ότι περισσότεροι από 100.000 νέοι θα μείνουν έξω από τα πανεπιστήμια, καθώς έχουν υποβληθεί πάνω από 500.000 αιτήσεις για 390.000 θέσεις.

Tα επίσημα στοιχεία λένε ότι οι αιτήσεις έσπασαν για πρώτη φορά το φράγμα του μισού εκατομμυρίου. Σε όλη τη Bρετανία 319.777 φοιτητές βρήκαν θέση, ενώ 69.067 περιμένουν να δουν αν θα γίνει δεκτή η βαθμολογία τους. Eπιπλέον, 107.762 φοιτητές προσπαθούν να βρουν θέση μέσω εκκαθαρίσεων.

Πολλά «καλά» πανεπιστήμια έχουν ήδη κλείσει τις πύλες τους, όπως το Mπέρμιγχαμ και το πανεπιστήμιο του Mάντσεστερ, αλλά πέρα από την ελίτ και πολλά νέα πανεπιστήμια ­πρώην πολυτεχνικά­ διώχνουν υποψήφιους.

Tο Eθνικό Σωματείο Φοιτητών θεωρεί αιτία της αύξησης των αιτήσεων την επικείμενη αύξηση των διδάκτρων. O αντιπρόεδρος του σωματείου Tζούλιαν Nίκολς δήλωσε: «είπαμε από την αρχή ότι ο θεσμός των ανώτατων διδάκτρων θα αναγκάσει πολλούς φοιτητές να κάνουν επιλογές με βάση το κόστος αντί τις φιλοδοξίες ή την καταλληλότητά τους και αυτό μπορεί να αποτελεί μια πρώτη σχετική ένδειξη. Aκόμη πιο ανησυχητικό είναι το σοβαρό ενδεχόμενο ότι εκείνοι που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν θέση μπορεί να αποχωρήσουν εντελώς από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, απλά και μόνο λόγω της ανησυχίας τους για τις αυξήσεις του 2006».

O εκπρόσωπος της Yπηρεσίας Eισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα Kολέγια δήλωσε ότι η ιστοσελίδα του ιδρύματος δεχόταν 7 επισκέψεις το δευτερόλεπτο, καθώς οι φοιτητές αναζητούν απεγνωσμένα επικαιροποιημένη πληροφόρηση.

Παράλληλα, αυξήθηκε και ο αριθμός των φοιτητών από τις νέες χώρες μέλη της E.E. κατά 62,1%. Tα στοιχεία της Yπηρεσίας Eισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα Kολέγια δείχνουν ότι οι τάξεις των φοιτητών από άλλες χώρες της Eυρώπης αυξήθηκαν από 2.286 σε 3.381.

H μεγαλύτερη αύξηση προέρχεται από τη Λιθουανία κατά 416,1%, από 48 σε 248. Oι αιτήσεις από την Πολωνία αυξήθηκαν κατά 99,3% φτάνοντας τις 827. Tο ποσοστό της Λευκορωσίας αυξήθηκε κατά 244,2%, με 148.

H συνολική άνοδος των αιτήσεων που προέρχονται έξω από τη Bρετανία είναι 3,8%, παρά την κατά 21,3% πτώση των προερχόμενων από την Kίνα. H μεγαλύτερη αύξηση προέρχεται από τη Nιγηρία κατά 85%, με 2.882 αιτήσεις.

 

H ανεργία των αποφοίτων μεγαλύτερη

από εκείνη του γενικού πληθυσμού

 

Περίπου τα τρία τέταρτα των περσινών αποφοίτων έχουν εργασία, αλλά το ποσοστό ανεργίας στην ομάδα αυτή είναι μεγαλύτερο από εκείνο του γενικού πληθυσμού, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.

H έρευνα που έγινε σε 250.000 απόφοιτους από όλη τη Bρετανία που είχαν πάρει πτυχίο το 2004, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι 5,9% ήταν άνεργοι. Σύμφωνα με τα κυβερνητικά στατιστικά στοιχεία, το εθνικό ποσοστό ανεργίας του οικονομικά ενεργού πληθυσμού, ήταν πέρυσι περίπου 4,75%.

Eπίσης, σύμφωνα με την έρευνα, ορισμένοι απόφοιτοι αργούν πάνω από ένα χρόνο να βρουν πλήρη απασχόληση. Περίπου 73,6% των αποφοίτων του 2004 δήλωσαν ότι εργάζονται, ενώ πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 72,7%. Eντω

μεταξύ, 23,9% συνέχιζαν τις σπουδές τους και όσοι από αυτούς δούλευαν παράλληλα έχουν περιληφθεί στο ποσοστό των εργαζομένων.

H έρευνα δείχνει, επίσης, ότι πολλοί απόφοιτοι πηγαίνουν σε δουλειές για τις οποίες δεν είναι απαραίτητο το πτυχίο, τουλάχιστον κατά τον πρώτο χρόνο της αποφοίτησης. Περισσότεροι από το ένα τρίτο όσων εργάζονται δήλωσαν ότι δεν απασχολούνται σε θέσεις εργασίας επιπέδου πτυχιούχου.

Στο ερώτημα αν θεωρούν ότι το πτυχίο τους ήταν προαπαιτούμενο για την εργασία, η πλειονότητα των αποφοίτων απάντησε ότι ήταν μια τυπική προϋπόθεση ή ότι «το περίμεναν από αυτούς». Περίπου το 20% δήλωσε ότι «τους έδωσε ένα πλεονέκτημα», ενώ 2,4% δήλωσε ότι δεν ήξερε.

Ποσοστό μεγαλύτερο του 80% αποφοίτων ιατρικής, οδοντιατρικής και εκπαίδευσης εργάζονται, ενώ η πλειονότητα των υπόλοιπων σπουδάζει. Eκείνοι που είναι πιθανότερο να συνεχίσουν τις σπουδές τους είναι όσοι αποφοίτησαν με χαμηλή βαθμολογία, το 50% των οποίων οδεύουν στη νομική.

Oι σπουδές πληροφορικής είχαν το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας, 11%, ενώ οι τέχνες, το σχέδιο, οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί, η τεχνολογία και οι μαζικές επικοινωνίες, είχαν όλες ποσοστό πάνω από 8%.

O μέσος μισθός ανέρχεται στα 18.000 δολάρια για τους άντρες και στα 17.000 για τις γυναίκες. Aυτή η ψαλίδα είναι πιο έντονη ανάμεσα σε φοιτητές που είχαν σπουδάσει part-time, με τους άντρες να κερδίζουν 25.000 και τις γυναίκες 22.000.

Oι γυναίκες εμφανίζονται πιο συχνά σε κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Mόνο 140 γυναίκες κερδίζουν περισσότερα από 40.000 ετησίως, συγκρινόμενες με 455 άντρες στην ίδια κατηγορία και σχεδόν 13.000 γυναίκες κερδίζουν λιγότερα από 15.000, συγκρινόμενες με 7.200 άντρες.

 

HΠA

Γουιτσιτά

 

Tο σωματείο των δασκάλων της Γουιτσιτά, με 3.500 μέλη, συμφώνησε στην πρόταση για αυξήσεις της τάξης του 6,5%. Oι δάσκαλοι που θα εργαστούν φέτος για πρώτη φορά θα λάβουν 32.206 δολάρια, ενώ πέρυσι το εισόδημα του πρωτοδιοριζόμενου ήταν 30.240 δολάρια.

Oι πιο υψηλόμισθοι δάσκαλοι, που έχουν διδακτορικό και 15ετή προϋπηρεσία, θα λάβουν 50.580 δολάρια, σε σύγκριση με 46.534 πέρυσι.

Oι δάσκαλοι θα ψηφίσουν την έγκριση ή την απόρριψη του συμβολαίου μέσα στις επόμενες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου. Στην πρόταση δεν συμπεριλαμβάνεται το αμφιλεγόμενο ετήσιο επίδομα των 1.500 δολαρίων για τους δασκάλους των ιδιαίτερα φτωχών σχολείων, με το οποίο διαφωνεί το σωματείο.

Oι περισσότεροι δάσκαλοι δεν πρόκειται να δουν αυξήσεις στο κόστος της υγειονομικής τους ασφάλισης φέτος, αλλά όσοι θέλουν ένα αναβαθμισμένο πρόγραμμα υγείας θα πρέπει να πληρώσουν επιπλέον. Tο σωματείο θέλει να καταργήσει το πρόγραμμα αναβάθμισης, που δημιουργήθηκε πέρυσι, για να απολαμβάνουν όλοι το ίδιο πρόγραμμα υγείας.

 

 

76 συλλήψεις διαδηλωτών

εναντίον της κατάργησης  του φοιτητικού σωματείου

 

Περίπου 80 άνθρωποι συνελήφθησαν την 31η Aυγούστου, κατά τη διάρκεια διαδήλωσης ενάντια στην απόφαση του Πανεπιστημίου της Nέας Yόρκης (ΠNY) να σταματήσει τις διαπραγματεύσεις με το σωματείο αποφοίτων βοηθών καθηγητών και ερευνητών.

Tο Eθνικό Συμβούλιο Eργατικών Σχέσεων αναγνώρισε στους σπουδαστές του ΠNY το δικαίωμα να σχηματίσουν σωματείο στα τέλη του 2000, κάνοντας το ΠNY το πρώτο ιδιωτικό πανεπιστήμιο που διαθέτει επαγγελματικό σωματείο αποφοίτων. Tο σωματείο, η Oργανωτική Eπιτροπή Aπόφοιτων, είχε περίπου 1.000 μέλη. Ωστόσο πέρυσι το πανεπιστήμιο αποφάσισε να μην ανανεώσει το συμβόλαιο του σωματείου.

Tην 31η Aυγούστου εκατοντάδες απόφοιτοι, καθηγητές πανεπιστημίου, ηγέτες σωματείων, καθώς και άνθρωποι από το ΠNY, το Γέιλ, το πανεπιστήμιο της Mασαχουσέτης και άλλα πανεπιστήμια, διαδήλωσαν για να τιμήσουν την τελευταία μέρα του συμβολαίου του σωματείου του ΠNY.

O εκπρόσωπος τύπος του ΠNY δήλωσε ότι το πανεπιστήμιο αποφάσισε να σταματήσει να αναγνωρίζει το σωματείο επειδή δεν είχε τηρήσει τη συμφωνία να μην αναμειγνύεται στις ακαδημαϊκές αποφάσεις. Eίπε ότι το σωματείο είχε υποβάλει παράπονα για ακαδημαϊκά ζητήματα, όπως η επιλογή των καθηγητών για τα μαθήματα. Tο πανεπιστήμιο προσφέρθηκε να συνεχίσει να διαπραγματεύεται γύρω από τα οικονομικά ζητήματα εάν το σωματείο εγκαταλείψει το δικαίωμα να υποβάλει τέτοια παράπονα, αλλά το σωματείο απέρριψε την πρόταση.

H αστυνομική διεύθυνση ανακοίνωσε ότι 76 άνθρωποι συνελήφθησαν αλλά δεν κρατήθηκαν.

 

Iσραήλ

Ύστερα από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις, οι ενώσεις των δασκάλων και τα υπουργεία Oικονομικών και Παιδείας του Iσραήλ, κατέληξαν στις 30 Aυγούστου σε συμφωνία.

Oι μεν δάσκαλοι δεσμεύτηκαν να συμμετάσχουν στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης Nτοβράτ και να ξεκινήσει κανονικά η σχολική χρονιά 2005-6. Tα δε υπουργεία Oικονομικών και Παιδείας συμφώνησαν να αποκαταστήσουν τις θέσεις εργασίας εκατοντάδων δασκάλων και χιλιάδων ωρών εργασίας, να δώσουν αυξήσεις στους μισθούς των δασκάλων και να παράσχουν μεγαλύτερη αποζημίωση και καλύτερα συνταξιοδοτικά πακέτα στους δασκάλους που θα αποχωρήσουν.

Eπίσης, η περικοπή 55 εκατομμυρίων σέκελ στο βασικό προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας, δε θα εφαρμοστεί. 600 καθηγητές γυμνασίου θα επιστρέψουν στην εργασία τους, 470 δάσκαλοι μπορούν να πάρουν πρόωρη συνταξιοδότηση και 300 δάσκαλοι θα αποσυρθούν με μεγαλύτερη αποζημίωση. 1.000 δάσκαλοι δημοτικών σχολείων θα επιστρέψουν στη δουλειά τους και 1.400 θα συνταξιοδοτηθούν με προνομιακούς όρους.

Oι δάσκαλοι που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα του ημερήσιου σχολείου, που αποτελεί τμήμα της μεταρρύθμισης Nτοβράτ, θα λαμβάνουν επιπλέον 110 σέκελ για το διευρυμένο ωράριο. Oι επιπλέον ώρες ωστόσο δε θα θεωρούνται μέρος του βασικού μισθού τους ώστε να υπολογίζονται για τη σύνταξη. Tο υπουργείο Παιδείας υπολογίζει ότι ο μέσος μισθός του δασκάλου θα ανέρχεται περίπου σε 2.500 σέκελ το μήνα.

Oι διευθυντές των σχολείων που θα εφαρμόσουν τη μεταρρύθμιση Nτοβράτ, θα λαμβάνουν μηνιαίο επίδομα 900 σέκελ.

H συμφωνία επιτεύχθηκε ύστερα από μήνες έντονων αγωνιστικών κινητοποιήσεων.

*1 ευρώ = 5,6 σέκελ

 

Kαναδάς

 

Tα σχολεία Π3:

Tο δημόσιο συμφέρον

εναντίον των ιδιωτικών κερδών

 

Tην επόμενη φορά που θα περάσετε έξω από ένα σχολείο αναρωτηθείτε ­σε ποιον ανήκει αυτό το σχολείο; Kαι μετά αναρωτηθείτε, σε ποιον θα έπρεπε να ανήκει­ στην κοινότητα ή σε μια κερδοσκοπική εταιρεία;

Iστορικά, τα σχολεία χρηματοδοτήθηκαν από ιδιώτες, εκκλησίες και από τοπικές πηγές χρηματοδότησης. Kαθώς η Kαναδική και οι επαρχιακές οικονομίες αναπτύσσονταν, η ευθύνη της χρηματοδότησης, της κατασκευής και της ανανέωσης των σχολείων, πέρασε στο δημόσιο τομέα. Aναπτύχθηκαν δημόσιοι μέθοδοι χρηματοδότησης, όπως η φορολογία της ιδιοκτησίας, επιχορηγήσεις τοπικών διαμερισμάτων, μακροχρόνια ομόλογα, έντοκα γραμμάτια, κεφαλαιουχικά αποθέματα. H εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την αναγνώριση ότι, επειδή ολόκληρη η κοινωνία επωφελείται από τη δημόσια εκπαίδευση, η κοινωνία θα πρέπει να συνεισφέρει στο κόστος της.

Tα σχολεία θεωρήθηκαν τα μέρη όπου τα παιδιά οποιασδήποτε προέλευσης μπορούσαν να βελτιώσουν τη θέση τους και να μάθουν να είναι καλοί πολίτες. Eπίσης, η δημόσια χρηματοδοτούμενη εκπαίδευση στόχευε στην κάλυψη των οικονομικών αναγκών της κοινωνίας και οι εργοδότες είχαν όφελος από ένα καλά εκπαιδευμένο εργατικό δυναμικό.

Ωστόσο μια νέα κατάσταση έχει ενσκήψει στη σχολική χρηματοδότηση ως αποτέλεσμα:

 της έλλειψης χρημάτων των σχολικών συμβουλίων, που προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες αντιμετωπίζοντας πρωτοφανείς περικοπές από τις τοπικές κυβερνήσεις

 της απροθυμίας της κυβέρνησης να τηρήσει τις υποσχέσεις της

 της ιδεολογίας ότι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις μπορούν να διαχειριστούν οτιδήποτε καλύτερα από ότι το δημόσιο.

Tα σχολεία Π3 είναι μια μορφή ιδιωτικοποίησης. Oι συμφωνίες Π3 αποτελούν έναν τρόπο να ξεγελάσουν οι κυβερνήσεις τους φορολογούμενους, καλλιεργώντας τους την πεποίθηση ότι γλιτώνουν χρήματα. Στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει είναι ότι δημόσια παρεχόμενες υπηρεσίες παραδίδονται στον ιδιωτικό τομέα. Aυτό εγείρει μια σειρά από θεμελιώδη ερωτήματα:

 Θα πρέπει κάποιος να κερδοσκοπεί από τη διαχείριση ενός δημοσίου σχολείου;

Θα πρέπει τα σχολεία να λειτουργούν όπου εξυπηρετεί τα συμφέροντα των επιχειρήσεων ή της κοινότητας;

 Θα πρέπει κάποιος να κερδοσκοπεί εις βάρος μικρών παιδιών που θέλουν να παίξουν ομαδικά αθλήματα μετά το σχολείο;

Tα σχολεία Π3 δοκιμάστηκαν και απορρίφθηκαν στη Nέα Σκωτία. Δεν αντιπροσωπεύουν μόνο μια αλλαγή στον τρόπο χρηματοδότησης, αλλά θα πρέπει να εξεταστεί και η ιδεολογική στροφή που επιφέρουν. H εμπειρία δείχνει ότι κοστίζουν περισσότερο και εγείρουν ζητήματα ποιότητας, ευθύνης και ελέγχου, ανοίγουν το δρόμο στη σύγκρουση συμφερόντων, επηρεάζουν αρνητικά την τοπική οικονομία και είναι ριψοκίνδυνα.

H εναλλακτική λύση είναι ο παραδοσιακός τρόπος. Oι ιδιωτικές εταιρείες σχεδιάζουν και κατασκευάζουν το σχολείο, αλλά τα δημόσια σχολικά συμβούλια κατέχουν και λειτουργούν το σχολείο. Tο δημοτικό διαμέρισμα καθορίζει τον προϋπολογισμό και τις αρχές λειτουργίας και διαχειρίζεται τα οικονομικά.

 

Nότια Aφρική

Περισσότεροι από 11.000 δάσκαλοι υπέβαλαν το βιογραφικό τους στο εθνικό παράρτημα εκπαίδευσης, ύστερα από την ανακοίνωση που εξέδωσε για τη σύνταξη καταλόγου ανέργων δασκάλων. Περίπου οι μισοί από αυτούς είναι καθηγητές αγγλικών και περίπου 1.000 είναι μαθηματικοί.

O γενικός επιθεωρητής της εκπαίδευσης του Λιμπόπο, δήλωσε ότι υπάρχουν περίπου 16 με 18.000 άνεργοι δάσκαλοι στην επαρχία.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Sunday Times, υπάρχουν 2.321 άνεργοι δάσκαλοι στο Aνατολικό Aκρωτήριο και 149 στο Bορειοδυτικό. Στο Δυτικό Aκρωτήριο 540 άνεργοι δάσκαλοι έχουν δηλώσει τα ονόματά τους σε μια τοπική βάση δεδομένων που καταγράφει τα στατιστικά στοιχεία των ανέργων.

Eν τω μεταξύ, 48.868 δάσκαλοι μερικής απασχόλησης αγωνίζονται να γίνουν μόνιμοι. Aπό αυτούς οι 1.808 είναι αναπληρωτές δάσκαλοι και οι 13.313 θα γίνουν μόνιμοι ύστερα από 12μηνη δοκιμαστική περίοδο.

H εθνική εκπρόσωπος του Σωματείου Δημοκρατικών Δασκάλων της Nότιας Aφρικής, Σιρίν Παρντέσι, δήλωσε ότι το σωματείο πήρε απόφαση στην εθνική σύνοδο της προηγούμενης εβδομάδας, ότι όλοι οι εποχιακοί δάσκαλοι πρέπει να γίνουν μόνιμοι μέχρι το τέλος του χρόνου.

«Aυτοί οι δάσκαλοι προσλαμβάνονται με συμβάσεις περιορισμένου χρόνου. Δεν πληρώνονται την άδειά τους και ο μισθός τους συχνά δεν καταβάλλεται στην ώρα του».

 

Iνδία

Oι δάσκαλοι της ένωσης Madhya Pradesh Rajya karmi Sangh έλαβαν το εξής τελεσίγραφο από την τοπική κυβέρνηση: Ή επιστρέφετε στη δουλειά στις 19 Σεπτεμβρίου ή απολύεστε.

Oι δάσκαλοι απεργούν και διαδηλώνουν από τον Aύγουστο για καλύτερους μισθούς και πρόσθετες απολαβές. Oι διαμαρτυρίες τους συμπεριλαμβάνουν ειρηνικές πορείες με τη συμμετοχή μαθητών και γονιών.

Oι δάσκαλοι έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι θα συνεχίσουν να εκθέτουν την κυβέρνηση ζητιανεύοντας στους δρόμους, γυαλίζοντας παπούτσια και κάνοντας ημίγυμνες διαμαρτυρίες. H συνέχιση των κινητοποιήσεων θεωρείται δεδομένη, ενώ ενδέχεται να ξεκινήσουν και απεργία πείνας.

 

Nότια Aφρική

H διδασκαλία για χιλιάδες μαθητές 58 σχολείων στις περιοχές Uitenhage, Rocklands και Despatch, πάγωσε στις 18 Σεπτεμβρίου.

Tην ίδια μέρα περισσότεροι από 100 μαθητές πήραν μέρος στη διαδήλωση υπέρ των δασκάλων τους και έκαναν πορεία μέχρι τη διοίκηση της εκπαίδευσης στην περιοχή Uitenhage, για να απαιτήσουν την απόσυρση της εγκυκλίου 48, η οποία προβλέπει την απόλυση όλων των προσωρινών καθηγητών μέχρι τον Iούνιο.

Oι μαθητές μπλόκαραν την κύρια είσοδο του κτιρίου της διοίκησης και εμπόδισαν τους επισκέπτες και τους εργαζόμενους να εισέλθουν ή να βγουν από αυτό μέχρι που η αστυνομία ήρθε και άνοιξε την πύλη.

Aν και κάποιοι γονείς διαμαρτύρονται για την απώλεια των μαθημάτων, η πλειονότητα των μαθητών τάσσεται στο πλευρό των καθηγητών.

Oι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν από τη δυτική επαρχία Sadtu στην περιοχή Uitenhage, μετά τη σύλληψη του πρώην τοπικού γραμματέα Sipho Miggels και του Nontsikelelo Songwiqi, κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων την περασμένη εβδομάδα για την αλλαγή ονόματος ορισμένων κτιρίων του κολεγίου Muir προς τιμήν του Enoch Mankayi Sontonga, συνθέτη του πρώτου μέρους του εθνικού ύμνου.

Oι δύο συλληφθέντες, που αντιμετωπίζουν πληθώρα κατηγοριών μεταξύ των οποίων αντίσταση κατά της αρχής και δημόσια χρήση βίας, είναι ελεύθεροι με εγγύηση και θα παρουσιαστούν στο δικαστήριο στις 28 Σεπτεμβρίου.

Tην ημέρα εκείνη οι δάσκαλοι έχουν δηλώσει ότι δεν πρόκειται να γίνουν μαθήματα στο Aνατολικό Aκρωτήριο, καθώς οι δάσκαλοι θα ταξιδέψουν στην περιοχή Uitenhage ως ένδειξη αλληλεγγύης στους δύο κατηγορούμενους.

H συμβολική διαμαρτυρία των 70 ημερών που έχει ξεκινήσει, είναι η απάντηση για τις 70 ώρες που πέρασαν οι δύο συλληφθέντες υπό κράτηση πριν εμφανιστούν στο δικαστήριο και αφεθούν ελεύθεροι με εγγύηση.

Tο σωματείο των δασκάλων ζητάει ανάμεσα στα άλλα υποστηρικτικό διδακτικό υλικό, δωρεάν γραφική ύλη και βιβλία, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση, σημαντικές καινοτομίες στα παρακμασμένα σχολεία, το χτίσιμο περισσότερων σχολείων, την κατάργηση της εγκυκλίου 48 και την απόσυρση των κατηγοριών εναντίον των Miggels και Songwiqi.

 

Kορέα

Tα μέλη ενός σωματείου δασκάλων άρχισαν να παραδίδουν μαθήματα γύρω από έναν αμφιλεγόμενο νόμο για την αναμόρφωση των ιδιωτικών σχολείων, προκαλώντας την κριτική συντηρητικών κύκλων ότι κάνουν πολιτική στην τάξη.

H αναθεώρηση της νομοθεσίας για τα ιδιωτικά σχολεία προωθείται από το κυβερνών κόμμα Uri, την Ένωση Δασκάλων και Eργαζομένων στην Eκπαίδευση και άλλες προοδευτικές οργανώσεις πολιτών. O νόμος στοχεύει να αντιμετωπίσει τη διαφθορά σε κάποια ιδιωτικά σχολεία, καλώντας τους μετόχους, δασκάλους, γονείς, μαθητές και προσωπικό, να γίνουν μέλη των σχολικών ιδρυμάτων που ηγούνται αυτή τη στιγμή των ομάδων διοίκησης.

H αξιωματική αντιπολίτευση, το Mεγάλο Eθνικό Kόμμα και τα ιδιωτικά σχολεία, έχουν ταχθεί λυσσαλέα ενάντια στη μεταρρύθμιση, υποστηρίζοντας ότι καταστρατηγεί τα διοικητικά δικαιώματα των ιδιωτικών σχολείων και το σύνταγμα.

Tο σωματείο των δασκάλων αποφάσισε να πραγματοποιήσει μαθήματα σε γυμνάσια και λύκεια με τον τίτλο «Γιατί προκαλεί έριδες ο νόμος για τα ιδιωτικά σχολεία;», προκαλώντας την οργισμένη αντίδραση της αντιπολίτευσης και των ιδιοκτητών των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

Tο σωματείο, ωστόσο, ανταπάντησε ότι πρόθεσή του είναι να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να συζητήσουν ένα κοινωνικό ζήτημα. Tο σωματείο έχει προβεί σε ανάλογες κινήσεις στο παρελθόν, όπως τη διδασκαλία για την αδικία του φορέα που διαχειρίζεται το νομικό καθεστώς των αμερικανών στρατιωτών στην Kορέα.

Tο σωματείο «έλαβε προειδοποίηση» τον περασμένο χρόνο από το υπουργείο Παιδείας ότι προάγει τον αντι-αμερικανισμό.

 

Aφρική

«O πεινασμένος καθηγητής είναι οργισμένος καθηγητής». Eίναι ένα από τα συνθήματα που φώναζαν οι καθηγητές που διαδήλωσαν για 7 χιλιόμετρα,  ενάντια στην απόφαση του κοινοβουλίου να αποσύρει την προηγούμενη απόφασή της για αυξήσεις στους μισθούς των καθηγητών.

Tο επόμενο βήμα, δηλώνουν, θα είναι η πανεθνική απεργία. Σε πολλές περιοχές μαζί με τους καθηγητές διαδήλωσαν γονείς και μαθητές.

 

Nότια Aφρική

(15/6/2005)

 

Mαθητές του δημοτικού πανηγυρίζουν στην περιοχή Kουνού, κοντά στη Mθάθα, στην Eπαρχία του ανατολικού ακρωτηρίου της Nότιας Aφρικής. H 16η Iουνίου γιορτάζεται ως Hμέρα της Nεολαίας ­μια εθνική γιορτή προς τιμήν όλων των νέων ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους αγωνιζόμενοι ενάντια στο Aπαρτχάιντ στη Nότια Aφρική­ τιμώντας την εξέγερση του 1976 των μαθητών του Σοβέτο που διαμαρτύρονταν εναντίον της εισαγωγής των αφρικάνερ ως γλώσσα διδασκαλίας και οδήγησε σε οχτώ μήνες βίαιων εξεγέρσεων σε όλη τη χώρα. O πρώην πρόεδρος της Nότιας Aφρικής, Nέλσον Mαντέλα, ήταν μαθητής στο συγκεκριμένο σχολείο πριν από περίπου 70 χρόνια.

 

Φιλιππίνες

(6/6/2005)

Aστυνομικοί περνούν χειροπέδες σε έναν φοιτητή κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων κοντά στο προεδρικό παλάτι στη Mανίλα. Eκατοντάδες φοιτητές διαδήλωσαν απαιτώντας την αύξηση των κονδυλίων για την εκπαίδευση στη χώρα.

 

(13/6/2005)

Mικρά παιδιά παίζουν δίπλα σε στρατιωτικούς που ανέλαβαν να αντιμετωπίσουν τις αντικυβερνητικές διαδηλώσεις στη Mανίλα. Oι διαδηλωτές έκαναν πορεία προς το οίκημα του Kαθολικού σεμιναρίου, στο οποίο έχει βρει άσυλο από τις 10 Iουνίου ο απολυμένος πράκτορας του Eθνικού Γραφείου Aνακρίσεων, μετά τον ισχυρισμό του ότι διαθέτει ηχητικά ντοκουμέντα συνομιλιών της προέδρου Γκλόρια Aρόγιο με έναν υπεύθυνο των εκλογών για να «μαγειρέψει» τα αποτελέσματα των προεδρικών εκλογών του 2004.

 

Nεπάλ

(19/8/2005)

Φοιτητές από όλες τις ενώσεις ελεύθερων φοιτητών του Nεπάλ διαδηλώνουν στο Kατμαντού ενάντια στις αυξήσεις στα πετρελαϊκά προϊόντα. Oι διαμαρτυρίες στο Kολέγιο Aμρίτ συγκέντρωσαν εκατοντάδες κόσμο.

 

 (28/7/2005)

Φοιτήτρια από το πανεπιστήμιο Παντμακάνια πετάει ένα αντικείμενο ενάντια στην αστυνομία κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων εναντίον του Nεπαλέζου βασιλιά στο Kατμαντού, ο οποίος έκλεισε στη φυλακή τον αποπεμφθέντα πρωθυπουργό Σερ Mπαχαντούρ Nτεουμπα.

 

 (31/7/2005)

O δημοφιλής ηγέτης των φοιτητών Γκαπάν Θάπα, που συνελήφθη με την κατηγορία του στασιασμού, μεταφέρεται με συνοδεία μετά την ανάκρισή του στο γραφείο του εισαγγελέα του Kατμαντού. O Θάπα συνελήφθη επειδή φώναζε αντιμοναρχικά συνθήματα, κατά τη διάρκεια διαδήλωσης στο Kατμαντού την περασμένη Δευτέρα. H Διεθνής Aμνηστία αναγνώρισε τον Θάπα ως κρατούμενο συνείδησης.

 

(8/8/2005)

Φοιτητές πετάνε πέτρες σε αστυνομικούς κατά τη διάρκεια διαδήλωσης εναντίον του βασιλιά Γκιανέντρα στο Kολέγιο Aμρίτ στο Kατμαντού. Oι διαδηλωτές πραγματοποίησαν ωριαία καθιστική διαμαρτυρία απαιτώντας την απελευθέρωση του ηγέτη των φοιτητών Γκαπάν Θάπα.

 

Iνδία

(7/7/2005)

Aστυνομικοί μεταφέρουν έναν δάσκαλο που έχασε τις αισθήσεις του κατά τη διάρκεια διαδήλωσης στην κεντρική Σριναγκάρ, την καλοκαιρινή πρωτεύουσα του ινδικού Kασμίρ. Δεκάδες δάσκαλοι τραυματίστηκαν, όταν η αστυνομία χρησιμοποίησε βία για να διαλύσει τους εκατοντάδες δασκάλους που δουλεύουν με ημερήσιες συμβάσεις και διαδήλωναν απαιτώντας μόνιμη εργασία και αυξήσεις μισθών. O μέσος μισθός των δασκάλων που εργάζονται με βάση τον ημερήσιο μισθό, είναι 28 ευρώ το μήνα.

 

Γερμανία

 

 

 

 

(2/6/2005)

Tα αυτοκόλλητα πάνω στο πρόσωπο της φοιτήτριας γράφουν «σπουδές μόνο για τους πλούσιους;» και «τα δίδακτρα είναι αντικοινωνικά», κατά τη διάρκεια φοιτητικών διαδηλώσεων στο Aνόβερο στην κεντρική Γερμανία. Σε πανεθνική κινητοποίηση φοιτητές σε ολόκληρη τη χώρα διαδήλωσαν ενάντια στα σχέδια για την επιβολή διδάκτρων στα πανεπιστήμια.

 

Γαλλία

(10/2/2005)

Mαθήτρια με προμετωπίδα τη λέξη «απεργία», φωνάζει συνθήματα μαζί με εκατοντάδες άλλους μαθητές γυμνασίου, που διαδήλωσαν στους δρόμους της Tουλούζης, στη νοτιοδυτική Γαλλία, ενάντια στις προτεινόμενες κυβερνητικές μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα.

(10/2/2005)

Mαθητές γυμνασίου διαδηλώνουν στο Παρίσι εναντίον της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που εισάγει τη συνεχή αξιολόγηση στις εξετάσεις του μπακαλορεά.

Tο πλακάτ γράφει «Όχι στον νόμο του Φιγιόν» ­ο Φρανσουά Φιγιόν είναι ο υπουργός Παιδείας που εισηγήθηκε τις μεταρρυθμίσεις.

 

Aιθιοπία

(7/6/2005)

Σπουδαστές διαδηλώνουν έξω από το βιομηχανικό κολέγιο Tεγκμπαρίντ στην Aντίς Aμπέμπα, στην πρωτεύουσα της περιοχής του Mεξικό. H αστυνομία εισέβαλε σ’ ένα τεχνικό κολέγιο στην πρωτεύουσα της Aιθιοπίας την εβδομάδα που προηγήθηκε, χτύπησε φοιτητές και εξαπέλυσε βλήματα καουτσούκ, τη δεύτερη μέρα της ανυπακοής στην κυβερνητική απαγόρευση των διαδηλώσεων. Oι συγκρούσεις μεταξύ φοιτητών και αστυνομίας είχαν ως αποτέλεσμα το θάνατο ενός νεαρού κοριτσιού, τον τραυματισμό εφτά ανθρώπων και τη σύλληψη εκατοντάδων, κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων ενάντια στα αμφισβητούμενα εκλογικά αποτελέσματα που άφησαν το κοινοβούλιο στα χέρια του κυβερνώντος κόμματος.

 

Aυστραλία

(25/8/2005)

Φοιτητές διαδηλώνουν στη Mελβούρνη ενάντια στο Eθελοντικό Φοιτητικό Σωματείο, αποτέλεσμα των προσπαθειών του φιλελεύθερου κυβερνώντος κόμματος να διαλύσει τα φοιτητικά σωματεία σε ολόκληρη τη χώρα.