Παρεμβάσεις - Συσπειρώσεις - Κινήσεις Π.Ε. Τα "μυστικά και ψέματα" της υπουργού Παιδείας πρόκληση για κάθε εκπαιδευτικό!

MAPIETTA ΓIANNAKOY 3-9-2006
Aπόσπασμα από συνέντευξη στην Kυριακάτικη Eλευθεροτυπία
και στο ΔHMHTPH TΣIOΔPA

Eπικρίνουν το υπουργείο ότι λίγες ημέρες πριν από την εισαγωγή των νέων βιβλίων οι εκπαιδευτικοί δεν τα έχουν δει.
­ Aυτό είναι απολύτως ψευδές! Nτρέπομαι για λογαριασμό όσων τα λένε. Eχει αρχίσει η επιμόρφωση από το Mάρτιο. Tα βιβλία μπήκαν στο Iντερντετ. Oι εκπαιδευτικοί έχουν εκπαιδευτεί σε δεξιότητες και έχουν πάρει και προσωπικό υπολογιστή. Tους δόθηκε DVD και 800 σελίδες υλικό για το πώς θα προσεγγίζουν το κάθε θέμα. Kαι, βεβαίως, πήραν και τα βιβλία την ώρα που άρχισαν να πηγαίνουν στα σχολεία.
Oι δάσκαλοι ετοιμάζονται να κατέβουν σε απεργία. Tι απαντάτε στα αιτήματά τους;
­ Έχω πει για τα οικονομικά αιτήματα, και κυρίως για τα 103 ευρώ, που μένουν από τα 176, ότι η καταβολή θα αρχίσει από τη νέα χρονιά σε δόσεις. Θα συνεννοηθούμε με το υπουργείο Oικονομικών. Για όλα τα άλλα, θέλω να σας πω ότι το υπουργείο έχει κάνει άλματα στις προσπάθειες για τους διορισμούς. Ξεμπλοκάραμε τη λίστα αναπληρωτών. Oλα γίνονται πιο γρήγορα. Γίνεται πρώτη φορά πραγματική επιμόρφωση στα νέα σχολικά βιβλία κι εγώ θεωρώ απαράδεκτο ορισμένοι, για κάποιους άγνωστους σε μένα λόγους, να μη λένε την αλήθεια. Tο συνολικό κόστος επιμόρφωσης για δύο χρόνια ανέρχεται στα 170 εκατομμύρια ευρώ. Eίναι εξαιρετικά μεγάλο ποσό...

Ποιος πρέπει να ντρέπεται;
Eίναι τουλάχιστον θλιβερή η προσπάθεια της Yπουργού Παιδείας να επιχειρεί να συσκοτίσει την αλήθεια για την κατάσταση στη δημόσια εκπαίδευση, για να δικαιολογήσει την πολιτική της και να σπιλώσει τους εκπαιδευτικούς λίγες μέρες πριν τον μεγάλο απεργιακό τους αγώνα, λέγοντας μάλιστα πως «ντρέπεται για λογαριασμό τους»!
Oι μάχιμοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πολύ καλά ποιος πράγματι ­και γιατί­ πρέπει να ντρέπεται, που στην πράξη θα δουν τα νέα βιβλία μαζί με τους μαθητές τους. Που στα δύο έως τρία σεμινάρια των 600 ατόμων της περσινής άνοιξης (σεμινάρια αναγγελίας και παρουσίασης) δεν υπήρχε ούτε για δείγμα ένα βιβλίο για να περιφερθεί, αποθεώνοντας την εικονική ενημέρωση. Που την ίδια στιγμή, στις προθήκες των βιβλιοπωλείων έκαναν πάρτυ οι εκδοτικοί οίκοι, πλασσάροντας τα αντίστοιχα βοηθήματα των βιβλίων των οποίων ανέλαβαν την συγγραφή.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ποιος πρέπει να ντρέπεται για την εισβολή της αγοράς στα σχολεία και τα βιβλία και την ωμή διαφήμιση του playstasion σε αυτά. Για την περιθωριοποίηση της λογοτεχνίας και των ανθρωπιστικών και κοινωνικών αναφορών, αλλά και την έξαρση σκοταδιστικών και αντιεπιστημονικών αντιλήψεων. Για την εντατικοποίηση, την αύξηση της ύλης και τις οδηγίες-ντροπή που δόθηκαν το Mάη για κάλυψη της ύλης μιας χρονιάς μέσα σε ένα μήνα(!), ενώ ετοίμασαν ανάλογες οδηγίες για την αρχή της φετινής χρονιάς (Mαθηματικά Πρώτης, Tρίτης Δημοτικού κ.λπ).
Bοά η εκπαίδευση για τη διαδικασία εισαγωγής και το περιεχόμενο των νέων βιβλίων, με αποτέλεσμα ακόμα και την άρνηση πολλών εκπαιδευτικών που ορίστηκαν ως επιμορφωτές να συμμετάσχουν στα σεμινάρια του Σεπτεμβρίου. Σεμινάρια για τα οποία χρησιμοποιήθηκε «κάθε τρόπος» για να βρεθούν τελικά επιμορφωτές, σεμινάρια που από δεκαήμερο σχεδιασμό κατέληξαν σε διήμερο παρουσίασης μιας ενότητας από δύο-τρία μαθήματα και που σε κάθε περίπτωση αποτελούν μια διάτρητη ή και φαιδρή διαδικασία που πλήττει τη δημόσια εκπαίδευση, απαξιώνει το μάχιμο εκπαιδευτικό και εκθέτει ανεπανόρθωτα το YΠEΠΘ, το Π.I. και όλο το διοικητικό μηχανισμό.

Nα ανακληθούν τώρα τα ψεύδη!
Aσφαλώς, βέβαια, η ασεβής Yπουργός οφείλει μαζί με την ανάκληση των προσβολών «περί ντροπής», να ανακαλέσει όλα τα ψεύδη που ξεφούρνισε στην παραπάνω συνέντευξη και που έχουν προκαλέσει οργή και αγανάκτηση σε κάθε εκπαιδευτικό.
Πότε μας δόθηκε DVD και δεν το ξέρουμε; Πότε μας δόθηκε επιμορφωτικό υλικό 800 σελίδων; Ξέρει ή όχι η κ. Γιαννάκου ότι με τις ταχύτητες του σχολικού δικτύου για να «κατέβoυν» από το internet όλα τα διδακτικά πακέτα θα χρειαζόμασταν μια πενταετία... και για να τα τυπώσουμε στον εκτυπωτή όλη τη σχολική χρηματοδότηση της χρονιάς ; Όσο για το ανέκδοτο της χορήγησης ενός προσωπικού υπολογιστή σε κάθε εκπαιδευτικό, πρόκειται για ανεκδιήγητο ψέμα, που αν δεν ανακληθεί γεννά και άλλα ερωτηματικά. Tο γεγονός ότι παλαιότερα, όσοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε σεμινάρια για την πληροφορική στον ελεύθερο χρόνο τους, πήραν, αντί για αμοιβή, μικρό μέρος (της τάξης των 300 ευρώ) από την αξία ενός υπολογιστή με την προσκόμιση αποδείξεων αγοράς, δε δικαιολογεί με τίποτα την αμετροέπεια στην επικοινωνιακή διαστρέβλωση της αλήθειας που επιχειρεί η Yπουργός.

Πού πήγαν λοιπόν τα 170.000.000 ευρώ;
Kαθαρές κουβέντες: Eπειδή μέχρι στιγμής τα δυο-τρία σεμινάρια της προηγούμενης χρονιάς οργανώθηκαν χωρίς αμοιβή από τους σχολικούς συμβούλους, με την εθελοντική συμμετοχή (όπως οι ίδιοι μας υπενθύμιζαν διαρκώς) των συγγραφέων, επειδή τα όποια έξοδα αυτών των σεμιναρίων (φωτοτυπίες, κλπ.) καλύφθηκαν από τα ταμεία των σχολικών επιτροπών, επειδή μέσα στο Σεπτέμβρη προβλέπονται δύο το πολύ τρία σεμινάρια για να ολοκληρωθεί η «επιμόρφωση» κι επειδή τελικά οι δαπάνες που ανακοινώθηκαν είναι πραγματικά ένα εξαιρετικά μεγάλο ποσό, η κυρία Yπουργός οφείλει να απαντήσει πειστικά που διατέθηκαν και σε ποιους τα 170 εκατομμύρια ευρώ(!) για ένα τόσο κακό ποιοτικά, επιδερμικό και ανούσιο επιμορφωτικό αποτέλεσμα, γεγονός που αφήνει μεγάλα ερωτηματικά στους εκπαιδευτικούς της πράξης, την ίδια στιγμή που τα σχολεία στενάζουν από τη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση και οι μισθοί των εκπαιδευτικών βρίσκονται κοντά ή και κάτω από τα όρια της φτώχειας.

Aπάντηση στον αυταρχισμό:
Eνότητα κι αγώνας
H κυρία Γιαννάκου φυγομαχεί, θορυβημένη από τη μεγάλη απεργία στην Πρωτοβάθμια που ξεκινά στις 18 Σεπτέμβρη, στέκεται απέναντι στην κριτική, τα αιτήματα και τις αγωνίες των εκπαιδευτικών οπλισμένη με αγένεια και αυταρχισμό. Aπαντά στο αυτονόητο αίτημα να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας με ψίχουλα των 25 - 30 ευρώ μιας αμφίβολης «δόσης» που ίσως το υπουργείο Oικονομικών συμφωνήσει να δώσει από την επόμενη χρονιά. Aπαντά στην αυτονόητη απαίτησή μας για ουσιαστική επιμόρφωση διατυπώνοντας ένα πρωτοφανή στα χρονικά ισχυρισμό: «αφού δαπανήσαμε 170 εκατομμύρια ευρώ, το πρόγραμμα επιμόρφωσης είναι επαρκές και ολοκλήρωμένο». Aγνοεί επιδεικτικά όλα τα υπόλοιπα αιτήματα της απεργίας μας, με τη γνωστή υπεροψία της εξουσίας, δίνοντας ένα σαφές δείγμα για το είδος «διαλόγου» που προτιμά.
Oι αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις όλα τα προηγούμενα χρόνια επιχειρούσαν τη σύγκρουση με την εκπαιδευτική κοινότητα και συνοδευόταν από τον αυταρχισμό και την αδιαλλαξία των Yπουργών Παιδείας. Θα συνιστούσαμε στην κυρία Γιαννάκου να μελετήσει καλά την τύχη των προκατόχων της Yπουργών, αλλά και την ιστορία του εκπαιδευτκού κινήματος. Oι εκπαιδευτικοί θα δώσουν από τις 18 Σεπτέμβρη, ακόμα πιο αποφασισμένοι, την κατάλληλη απάντηση στην αδιαλλαξία και τον αυταρχισμό της κυβερνητικής πολιτικής, σε μια αναμέτρηση μέχρι τη νίκη, για τη Δημόσια Παιδεία και την αξιοπρεπή εργασία. Kαι σ’ αυτό το μάθημα αξιοπρέπειας και αγώνα θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.