Σε ένα ταξικό – ιεραρχικό κοινωνικό και εκπαιδευτικό σύστημα η αξιολόγηση δεν μπορεί παρά να είναι ιεραρχική – συμμορφωτική και τιμωρητική. Με στόχο μια εκπαίδευση καλά επιτηρούμενη, χειραγωγημένη, αυταρχική, κατακερματισμένη και κατηγοριοποιημένη.
Του Γιώργου Κ. Καββαδία*
Η Ν. Κεραμέως με αλαζονικό τρόπο υλοποιώντας την κυβερνητική πολιτική μετά την αναδίπλωσή της και την ήττα από τη μαζική αντίσταση των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση και κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών επανέρχεται δριμύτερη για την εφαρμογή της, αν και γνωρίζει ότι οι αντιστάσεις των εκπαιδευτικών μπορούν να οδηγήσουν και σε απεργία στις εξετάσεις, όσο και αν ποντάρει στις υποταγμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, όπου οι δυνάμεις του νυν και πρώην κυβερνητικού συνδικαλισμού κυριαρχούν. Τα εμφατικά ποσοστά στην απεργία – αποχή (95% στην Πρωτοβάθμια, 87% στη Δευτεροβάθμια) έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν συναινούν στη διαχρονική προσπάθεια των κυβερνήσεων, με όχημα την «αξιολόγηση», να αλώσουν το δημόσιο σχολείο χειραγωγώντας και κατηγοριοποιώντας εκπαιδευτικούς και σχολεία ορθώνοντας όλο και περισσότερους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών τάξεων και στρωμάτων και των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας.