Σάλο προκάλεσε η έγκριση και προώθηση ενός προγράμματος που βαφτίστηκε ως «εκπαιδευτικό» από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ στα δημόσια σχολεία. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που υλοποιεί η ΜΚΟ επονομαζόμενη ως «Εταιρία Προγεννητικής Αγωγής», μια από τις αναρίθμητες τέτοιες οργανώσεις που δρουν ανεξέλεγκτα τα τελευταία χρόνια και θησαυρίζουν από τα κρατικά ταμεία και τα ευρωπαϊκά κονδύλια.

Περισσότερα...

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

  1. Η τηλεκπαίδευση ή η εξ αποστάσεως διδασκαλία, όπως εφαρμόζεται στα σχολεία, δεν έχει καμιά σχέση με τη δια ζώσης διδασκαλία και δεν είναι εκπαίδευση. Είναι μέσο που αναπαράγει τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες, ακρωτηριάζει πνευματικά τους μαθητές, αλλοτριώνει τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών και κονιορτοποιεί ψυχοσυναισθηματικά μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  2. Εντείνει τις κοινωνικές και ταξικές ανισότητες αναιρώντας ευθέως το δικαίωμα για καθολική και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Γιατί καταργεί την καθολική πρόσβαση των μαθητών και οξύνει τις υπάρχουσες ανισότητες, ιδιαίτερα απέναντι στους μαθητές με κοινωνικές, οικονομικές, μαθησιακές δυσκολίες. Χιλιάδες οικογένειες δε διαθέτουν επαρκή αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών για χρήση στο Διαδίκτυο (π.χ. λόγω χαμηλού εισοδήματος, πολύτεκνες οικογένειες, τηλεργασία γονέων / κηδεμόνων, το ίδιο το ΥΠΑΙΘ ομολογεί πως το 1/3 των μαθητών δε διαθέτει εξοπλισμό). Ας μην ξεχνούν οι κυβερνητικές Αντουανέτες και οι διαπρύσιοι κήρυκες της τηλεκπαίδευσης ότι σύμφωνα με την  ΕΛΣΤΑΤ,  ένας  στους τρεις  Έλληνες βρίσκεται σε κίνδυνο  φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού. Για αυτό η τηλεκπαίδευση» είναι μια ταξική διαδικασία που αποκλείει φτωχούς μαθητές όχι τόσο γιατί «δεν έχουν τον εξοπλισμό», αλλά κυρίως  γιατί οι συνολικά δύσκολες συνθήκες ζωής στα σπίτια τους (το στρίμωγμα σε λίγα τετραγωνικά, η έλλειψη θέρμανσης, η έλλειψη ηρεμίας και ησυχίας λόγω σοβαρών βιοποριστικών προβλημάτων) οξύνει την απόρριψή τους και την ανισότητα. Επιπλέον έρευνες επιβεβαιώνουν ότι η τηλεδιδασκαλία δεν ενδείκνυται για αδύναμους μαθητές και όσους παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες. Μια εκπαιδευτική πολιτική που αποκλείει μαθητές είναι εκ των πραγμάτων όχι απλά άστοχη, αλλά κυρίως μία ταξική, ρατσιστική πολιτική.

    Περισσότερα...

Έξω η αστυνομία από τις σχολές!

Μέτρα για την προφύλαξη της υγείας όλων σε σχολεία και σχολές!

Κάτω η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης!

Όλοι στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια Πέμπτη 20 Γενάρη!

Η νέα χρονιά βρίσκει την Δημόσια Εκπαίδευση, σχολεία και πανεπιστήμια, αντιμέτωπη με την κυβερνητική επίθεση σε όλα τα μέτωπα. Σε συνθήκες έξαρσης της πανδημίας κομπάζουν ότι τα πάντα είναι έτοιμα για την επαναλειτουργία σχολείων και σχολών όταν επιβεβαιώνεται ότι κανένα από τα απαιτούμενα μέτρα δεν έχει παρθεί για την ομαλή συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επαναλαμβάνουν μονότονα το αντιδραστικό δόγμα της «ατομικής ευθύνης», ρίχνοντας το βάρος των ευθυνών σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και φοιτητές. Στα σχολεία οι μαθητές στοιβάζονται σε 28άρια τμήματα και στα ΑΕΙ οι φοιτητές στριμώχνονται σε πλημμυρισμένα αμφιθέατρα την ώρα που ξαναέρχεται το πλαστό και αντιεκπαιδευτικό δίλημμα: άνοιγμα χωρίς κανένα μέτρο ή τηλεξεταστική.

Περισσότερα...

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

Αυτή η απεργία δεν είναι της δραχμής

Είναι της Παιδείας – είναι της ψυχής!

(Ένα από τα εύστοχα συνθήματα που ακούστηκαν μετά τον ελιγμό της κυβέρνησης που έδινε τρία πεντοχίλιαρα για το σπάσιμο της απεργίας)

Από τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς 1996-97 υπήρχαν σημάδια που έδειχναν ότι η κατάσταση στην εκπαίδευση θα είναι εκρηκτική. Οι σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, η δραματική κατάσταση των σχολείων, που στην πλειονότητά τους λειτουργούσαν σε διπλή ή και τριπλή βάρδια, σε συνδυασμό με την οικονομική υποβάθμιση των καθηγητών δημιουργούσαν ένα εκρηκτικό μίγμα. Τον Σεπτέμβριο του 1996 το ΠΑΣΟΚ κερδίζει πάλι τις εκλογές και υπουργός Παιδείας γίνεται ο Γεράσιμος Αρσένης.

Περισσότερα...

Ύστερα από τα σενάρια που αναπαράχθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα και σε όλη τη διάρκεια των Χριστουγέννων από τα κυρίαρχα ΜΜΕ και προέβλεπαν την παράταση των χειμερινών διακοπών κατά μία ή δύο εβδομάδες εξαιτίας της μεγάλης διασποράς στη χώρα μας της νέας μετάλλαξης όμικρον, τελικά η κυβέρνηση αποφάσισε το άνοιγμά τους στις 10 Γενάρη. Τις αποφάσεις της η κυβέρνηση της στήριξε πάνω σε τρία βασικά επιχειρήματα. Πρώτον, ότι η μέχρι τώρα πολιτική που εφάρμοσε από την έναρξη της σχολικής χρονιάς κρίνεται επιτυχημένη διότι έκλεισαν ελάχιστα τμήματα, δεύτερον, ότι στο σχολείο υπάρχει αυστηρή εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων και τρίτον, ότι οι μαθητές έχουν ανάγκη την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και τα ανοιχτά σχολεία, τα οποία στερήθηκαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Περισσότερα...

Συμπληρώνονται φέτος 48 χρόνια από τη μεγάλη αντιιμπεριαλιστική εξέγερση του Πολυτεχνείου ενάντια στην αμερικανοκίνητη στρατιωτικοφασιστική δικτατορία. Ο ξεσηκωμός του Νοέμβρη του 1973 αποτέλεσε την κορυφαία αντιφασιστική – αντιδικτατορική πάλη ενάντια στο φασιστικό καθεστώς, το οποίο θα κατέρρεε λίγους μήνες αργότερα κάτω από το βάρος του ασίγαστου λαϊκού αγώνα και του προδοτικού πραξικοπήματος στην Κύπρο. Σχεδόν μισό αιώνα αργότερα τα συνθήματα του Πολυτεχνείου ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ παραμένουν επίκαιρα και φωτίζουν τον αγώνα του λαού και της νέας γενιάς ενάντια στην πολιτική της φτώχειας, της ανεργίας, της εξάρτησης και της υποτέλειας.

Περισσότερα...