Αυτή η συνοπτική φράση διατυπώνεται από την πλειοψηφία των ΜΜΕ, για να περιγράψει το θάνατο του 19χρονού Θανάση Καναούτη που άφησε την τελευταία του πνοή πάνω στο οδόστρωμα αφού είχε την ατυχία να ...μην έχει εισιτήριο! Το νομικό σκέλος της υπόθεσης για το πως δηλαδή πέθανε ο Θανάσης απολαμβάνει την μερίδα του λέοντος στο «δημόσιο διάλογο». Αυτό που αφήνεται ,επιμελώς, στην άκρη είναι το κοινωνικό υπόστρωμα της όλης υπόθεσης. Οι εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι, νέοι και φτωχοί δηλαδή που αδυνατούν να πληρώσουν ακόμα και ένα εισιτήριο για να μετακινηθούν. Και όποτε μπαίνει βίαια στο προσκήνιο το συγκεκριμένο ζήτημα εξαπολύεται η γνωστή ανθρωποφαγία κατά αυτών που δεν επικυρώνουν το εισιτήριο τους και φυσικά ευθύνονται για όλα τα δεινά του τόπου. Φυσικά αυτό δεν γίνεται τυχαία. Αποτελεί ένα από τα βασικά προπαγανδιστικά όπλα της μνημονιακής πολιτικής που μέσω αυτού διαχέεται στην κοινωνία η λογική της συνευθύνης.

Περισσότερα...

Του Γιώργου Κ. Καββαδία

 

Ορυμαγδός μέτρων εν μέσω θέρους με αποτέλεσμα το σπιράλ θανάτου της δημόσιας εκπαίδευσης να απλώνεται όλο και πιο πολύ. Κυβέρνηση και τρόικα εκτελούν το συμβόλαιο θανάτου της δημόσιας εκπαίδευσης και της εξαθλίωσης των εκπαιδευτικών.

Χωρίς μελέτες και επιστημονικά κριτήρια και μόνο με τη μνημονιακή λογική των περικοπών και της υποταγής της εκπαίδευσης στους νόμους της αγοράς αλλάζουν προγράμματα σπουδών και επιδιώκουν με τη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» να τα εφαρμόσουν πριν ψηφιστούν από τη Βουλή!

118 Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία καταργούνται, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τα παιδιά και τους γονείς τους. Το δημοσιοοικονομικό όφελος από την κατάργηση των σχολείων για το

Περισσότερα...

Ανακοίνωση του Εκπαιδευτικού Ομίλου - Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

 

  • ΤΑ ΝΕΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΦΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
  • Λύκειο για λίγους - Κατάρτιση και μαθητεία για τους πολλούς

 

Οβιδιακές αλλαγές στο χώρο της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο-Γενικό Λύκειο – ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ) επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας με κύριο στόχο την οργανωτική αναδιάρθρωση της μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης, την ανακατανομή του μαθητικού πληθυσμού και την στροφή από την εκπαίδευση στην κατάρτιση. Όλα τα στοιχεία, αλλά και οι ίδιες οι διακηρύξεις του φανερώνουν ότι επιλέγεται ένα εξεταστικοκεντρικό Λύκειο για λίγους, ένα Τεχνικό Λύκειο με καθολική εφαρμογή του θεσμού της μαθητείας και μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης (ΙΕΚ) που θα στοχεύουν προοπτικά να απορροφήσουν ένα μέρος του μαθητικού πληθυσμού μετά το τέλος της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Το νήμα που διαπερνά τις νέες ρυθμίσεις στη μεταγυμνασιακή εκπαίδευση είναι η έμφαση στις εξεταστικές δοκιμασίες στο Γενικό Λύκειο και το στένεμα των διόδων, η μαθητεία στο Τεχνικό Λύκειο, η απλήρωτη εργασία μέσα από μορφές «πρακτικής άσκησης» και η εναλλαγή από την απασχόληση στην ανεργία μέσα από τα λεγόμενα προγράμματα «απασχόλησης ορισμένου χρόνου», τα οποία ουσιαστικά και τυπικά προσφέρουν δωρεάν εργατικό δυναμικό στους εργοδότες.

Περισσότερα...

Λύκειο για λίγους - Κατάρτιση και μαθητεία για τους πολλούς

Οβιδιακές αλλαγές στο χώρο της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης (Γενικά Λύκεια – ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ) επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας με στόχο την οργανωτική αναδιάρθρωση της μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης, την ανακατανομή του μαθητικού πληθυσμού και την στροφή από την εκπαίδευση στην κατάρτιση.
Όλα τα στοιχεία αλλά και οι ίδιες οι διακηρύξεις του Υπουργείου παιδείας φανερώνουν ότι επιλέγεται ένα εξεταστικοκεντρικό Λύκειο για λίγους, ένα Τεχνικό Λύκειο με καθολική εφαρμογή του θεσμού της μαθητείας και μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης (ΙΕΚ) που θα στοχεύουν προοπτικά να απορροφήσουν ένα μέρος του μαθητικού πληθυσμού μετά το τέλος της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Το νήμα που διαπερνά τις νέες ρυθμίσεις στη μεταγυμνασιακή εκπαίδευση είναι η έμφαση στις εξεταστικές δοκιμασίες στο Γενικό Λύκειο και το στένεμα των διόδων, η μαθητεία στο Τεχνικό Λύκειο, η απλήρωτη εργασία μέσα από μορφές «πρακτικής άσκησης» και η εναλλαγή από την απασχόληση στην ανεργία μέσα από τα λεγόμενα προγράμματα απασχόλησης ορισμένου χρόνου τα οποία ουσιαστικά και τυπικά προσφέρουν δωρεάν εργατικό δυναμικό στους εργοδότες.

Περισσότερα...

Tο επαίσχυντο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση Σαμαρά στα μέσα του καλοκαιριού σαν τον κλέφτη, τελικά υπερψηφίστηκε χωρίς να υπάρχουν αυταπάτες ότι θα μπορούσε να μπει φρένο στη νέα αντιλαϊκή λαίλαπα δια μέσου της κοινοβουλευτικής οδού, χωρίς τον λαϊκό παράγοντα σε μαζική και αγωνιστική κατεύθυνση.

Ένας από τους βασικότερους άξονες του τελευταίου πολυνομοσχεδίου και ίσως ο πιο βάρβαρος και καταστροφικός είναι η απόφαση για την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων από το «στενό» δημόσιο, για πρώτη φορά στην μεταπολεμική ιστορία του. H κυβέρνηση έκανε την επιλογή, καθ' υπόδειξη της τρόικας να χτυπήσει καίρια δύο από τους πολυπληθέστερους τομείς του δημοσίου, την τοπική αυτοδιοίκηση και την εκπαίδευση, εφαρμόζοντας τη συνταγή του «ξαφνικού θανάτου» όπως ακριβώς έκανε και με τους εργαζόμενους της EPT μόλις πριν από μερικές εβδομάδες. Eνδεικτική ήταν άλλωστε και η κυνική ομολογία, πριν από λίγες ημέρες, του πρωτεργάτη των απολύσεων, υπουργού Kυρ. Mητσοτάκη, ότι αυτοί οι δύο τομείς του δημοσίου θα αποτελέσουν αναπόφευκτα τη βασική δεξαμενή για τη διαθεσιμότητα και τις απολύσεις!

Περισσότερα...

O κλήρος έπεσε στα... ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ!

Η Τρόικα προστάζει και η κυβέρνηση εκτελεί. Κυρολεκτικά και μεταφορικά. Αφού στέγνωσε τη χώρα και το λαό με τις κάθε λογής ληστείες (αφαίμαξη, χαράτσια, ταμεία), επιτίθεται τώρα με ρομφαία τις απολύσεις. Με πρωθιερέα του νεοφιλελευθερισμού το γιο του Μητσοτάκη ανεβάζει στην γκιλοτίνα δημόσιους υπάλληλους, στη γνωστή συνταγή του ΔΝΤ.
Ληστεία, ιδιωτικοποιήσεις, απολύσεις. Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Στα 432 ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ (81.470 μαθητές - 87% του εθνικού συνόλου) και στα 62 εσπερινά σχολεία (11.500 μαθητές) υπάρχουν 19.000 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων (17.000 σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, 2.000 στα εσπερινά και 100 σε ιδιωτικά). Από αυτούς 6.500 είναι καθηγητές/τριες ειδικοτήτων, εκ των οποίων 2.000 απολύονται και 500 μετατάσσονται.

Περισσότερα...