Του Γιώργου Κ. Καββαδία

Εμείς «αξιολογούμε»

Εσείς «αξιολογείτε»

Αυτοί αποφασίζουν, διατάζουν, απολύουν, κατηγοριοποιούν

εκπαιδευτικούς και σχολεία

Με την 190089/Γ1 εγκύκλιο στις 10- 12 - 2013 προωθείται η διαδικασία αυτοαξιολόγησης για το 2013 - 14. Αν πιστέψει κανείς τα όσα αναφέρονται στην ΥΑ, τότε θα διαπιστώσει ότι η αυτοαξιολόγηση είναι το μαγικό ραβδί «δια πάσαν νόσον» που θεραπεύει με αυτόματο τρόπο όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης.

Περισσότερα...

10+1 Θέσεις για την «αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση»

Του Γιώργου Κ. Καββαδία

Η τελευταία ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστη, αφού διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα αθωώνει την πλειοψηφία των Σχολικών Συμβούλων για τις ευθύνες της αναφορικά με την «αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση, δηλαδή τον ασφυκτικό έλεγχο και τον στραγγαλισμό του εκπαιδευτικού και του δημόσιου σχολείου. Μάλιστα παρουσιάζει τους σχολικούς συμβούλους ως θύματα που απειλούνται με διαγραφές από τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών.

Περισσότερα...

eoΑπό την Πρωτοχρονιά του 2014, η χώρα μας ανέλαβε την εξάμηνη προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το σλόγκαν: «Ενωμένοι πλέουμε πιο μακριά», που συνοδεύεται από μία χάρτινη βαρκούλα, εφήμερης πλεύσης. Θυμίζουμε ότι η προηγούμενη προεδρία, ήταν το Γενάρη του 2003, με την κυβέρνηση Σημίτη να παρουσιάζει την ψευδαίσθηση μίας απαστράπτουσας Ελλάδας, με «αναδυόμενη» την επίπλαστη οικονομία των δύο ΚΠΣ και του αθρόου δανεισμού, με «πειραγμένο» -ελέω Lehman Brothers- το δημοσιονομικό έλλειμμα, με το βυθισμένο στη ρεμούλα και τις μίζες κυβερνητικό επιτελείο, με τον Καιάδα των χρηματιστηριακών limit ups, με τη «Χρυσή» -για τις κατασκευαστικές εταιρείες και τους μεγαλοεργολάβους- Ολυμπιάδα 2004, με τις ακατονόμαστες «αναθέσεις» στο ντόπιο και ξένο μονοπωλιακό κεφάλαιο. Η τότε προεδρία είχε μπροστά της τη διεύρυνση της ΕΕ προς τα Βαλκάνια, το Ευρωσύνταγμα, τη «Συνθήκη της Λισαβόνας».

Περισσότερα...

Του Γιώργου Κ. Καββαδία

Η ίδρυση μιας Τράπεζας Θεμάτων είναι μεγαλύτερο αδίκημα

από την εξαγγελία ή την πειραματική εφαρμογή της.

(Παραφράζοντας τον Μπ. Μπρεχτ)

 

trapeza thematwnΗ διγλωσσία και η σύγχυση που προκαλούν οι αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις του υπουργού και υφυπουργού Παιδείας(;) σχετικά με την περιβόητη Τράπεζα Θεμάτων και την εφαρμογή του νέου εξεταστικού συστήματος στο Λύκειο δείχνει ότι αντιλαμβάνονται τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σαν πειραματόζωα, για να εκτελέσουν τα συμβόλαια θανάτου της δημόσιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις προσταγές ΕΕ και ΔΝΤ. Τέσσερις μήνες πριν από τις εξετάσεις και ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων και η Τράπεζα Θεμάτων

Περισσότερα...

eoΑποχαιρετήσαμε το 2013,μια χρονιά που έφερε στο προσκήνιο, πολλές φορές με τραγικό τρόπο τα γιγάντια προβλήματα στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης. Προβλήματα σωρευμένα από τις πολιτικές των κυβερνήσεων, ιδιαίτερα επιθετικές είναι αλήθεια στα χρόνια της κρίσης.
Άμεσο σχέδιο σε εφαρμογή κυβέρνησης και Υπουργείου-με άρωμα νέας «μεγάλης Ιδέας» που θα σώσει την Παιδεία μας για άλλη μια φορά-η αυτοαξιολόγηση και η επερχόμενη αξιολόγηση σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικού έργου κι εκπαιδευτικών.
Η κυβέρνηση δια της ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου με πρόσφατη εγκύκλιο, καλεί τα στελέχη της εκπαίδευσης, ολόκληρη την πυραμίδα της από την κορυφή ως τη βάση, να βάλουν μπροστά τη μηχανή της «αυτοαξιολόγησης» σε κάθε σχολική μονάδα.
Έχει κατά τη γνώμη μας σημασία για τον κόσμο της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, μαθητές ,γονείς και κάθε εργαζόμενο η κριτική στάση απέναντι στις διακηρύξεις και η αντιπαράθεσή τους με τη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουν τα σχολεία.
Τι ακριβώς εννοεί η πολιτική ηγεσία όταν ζητά μετ ' επιτάσεως μάλιστα, να αξιολογηθούν εδώ και τώρα σχολεία και εκπαιδευτικοί για το έργο τους;

Περισσότερα...

Μαύρα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας το 2014

για εκπαιδευτικούς και μαθητές

του Χρήστου Κάτσικα

Με εκπαιδευτικούς που θα αμείβονται με «μπλοκάκι» προτίθεται το υπουργείο Παιδείας να καλύψει κενά που άφησε στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ η κατάργηση των ειδικοτήτων και η διαθεσιμότητα που επέβαλε στους εκπαιδευτικούς.

Ήδη σε ιστοσελίδες Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις οποίες περιγράφεται η όλη διαδικασία, τονίζεται: «Το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να καλύψει τα κενά των καταργημένων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ με προσλήψεις ωρομισθίων από τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης υποψηφίων εκπαιδευτών ενηλίκων των δημοσίων ΙΕΚ». Αναφέρεται επίσης ότι «οι ωρομίσθιοι που θα υπογράψουν συμβάσεις θα αποσπαστούν σε ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ για την παροχή εκπαιδευτικού έργου, εντός της χωρικής

Περισσότερα...