Του Γιώργου Κ. Καββαδία

Άλλο ένα επεισόδιο στην επιχείρηση «τρόμος και αθλιότητα» στα σχολεία με τη νέα, δεύτερη μέσα σε λίγες μέρες, εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας μέσω της οποίας επιχειρεί να υποχρεώσει τους διευθυντές των σχολείων να ορίσουν οι ίδιοι τη συγκρότηση ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση. Μια αυθαίρετη ερμηνεία του ΦΕΚ 1340/2002 επιβάλλει στα σχολεία τη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και αποκαλύπτει ότι οι διακηρύξεις για την «κουλτούρα αξιολόγησης» προωθούν στην ουσία κουλτούρα «αυταρχισμού και υποταγής». Έτσι κονιορτοποιεί τα όποια απομεινάρια δημοκρατικής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων και του Σχολείου εγκαθιδρύοντας ένα καθεστώς διοικητικού αυταρχισμού που τροφοδοτεί κλίμα τρόμου, απειλών, έντασης της εργασιακής ανασφάλειας και μολύνει την παιδαγωγική ατμόσφαιρα.

Περισσότερα...

Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και οι αρμόδιοι υπουργοί παιδείας και εσωτερικών, με τις τελικές ρυθμίσεις και τις σχετικές εγκυκλίους που απέστειλαν, πέταξαν τις μάσκες και αποκάλυψαν πλήρως τα σχέδιά τους, τις πραγματικές τους επιδιώξεις σχετικά με τη λεγόμενη αυτοαξιολόγηση. Αμέσως μετά τις απολύσεις των συναδέλφων μας σε διαθεσιμότητα και αφού απέτυχαν παταγωδώς να πείσουν τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στις ομάδες αυτοαξιολόγησης, αφού συνάντησαν την καθολική

Περισσότερα...

Εισήγηση στην ημερίδα των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων Εκπαιδευτικών ΠΕ - ΔΕ (Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014)

Του Γιώργου Κ. Καββαδία

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ - ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ

  1. Ο διπλός ρόλος της αξιολόγησης των μαθητών: επιλεκτικός - ιδεολογικός
  2. Μύθοι και πραγματικότητα για τις εξετάσεις - την καρδιά της αξιολόγησης των μαθητών- και το ρόλο τους
  3. Η κυβερνητική πολιτική και ο εξεταστικοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου
  4. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο εξεταστικοκεντρικό σχολείο και η αναίρεση του παιδαγωγικού του ρόλου
  5. Πώς συνδέεται η αξιολόγηση των μαθητών με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αυτοαξιολόγηση
  6. Τι να κάνουμε: στο δρόμο του αγώνα και της αντίστασης

Πέρα από τους ευφημισμούς του κυρίαρχου λόγου περί αξιολόγησης η αλήθεια είναι ότι οι μηχανισμοί ελέγχου μαθητών και εκπαιδευτικών ή η αξιολόγηση, όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, δε λειτουργούν αυτόνομα, αλλά συνδέονται, προσδιορίζονται από το υφιστάμενο εκπαιδευτικό και κοινωνικό σύστημα. Με άλλα λόγια, η κατ' ευφημισμόν αξιολόγηση αποτελεί το μέσο για να επιτελέσει το σχολείο το διπλό του ρόλο: (α) τη διευρυμένη αναπαραγωγή των κοινωνικών τάξεων και (β) την εγχάραξη της κυρίαρχης ιδεολογίας.

Περισσότερα...

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ Αίγινα , 20 /03/2014

ΠΡΟΣ : Μέλη του Συλλόγου, Τοπικό Τύπο, Διαδίκτυο, Ο.Λ.Μ.Ε, Δ.Ο.Ε, Ε.Λ.Μ.Ε Πειραιά

Απαλλάχτηκε από καθε κατηγορία, με απόφαση του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου του Υπουργείου Παιδείας η συνάδελφος Ιφιγένεια Γεωργάλα, φιλόλόγος - ιστορικός στο Γενικό Λύκειο Αίγινας, αποσπασμένη στο τοπικό ιστορικό αρχείο του νησιού μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, η οποία κατά τη διαρκεια της μεταφοράς του τοπικού ιστορικού αρχείου και των αντιδράσεων πολιτών για τον τρόπο που έγινε η μεταφορά του στο Δημοτικό Σχολείο Βαθέος κατηγορήθηκε για μια σειρά πειθαρχικά παραπτώματα. (Αναξιοπρεπής συμεριφορά εντός υπηρεσίας, παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος, αντιγραφή των αρχείων του υπολογιστή).

Περισσότερα...

Του Γιώργου Κ. Καββαδία

22 Μάρτη οι δείκτες των ρολογιών θα γυρίσουν πίσω δείχνοντας . Μεσαίωνα. Για πρώτη φορά μετά το 1911, έπειτα από 103χρόνια, θα απολυθούν δημόσιοι υπάλληλοι, για να «σπάσει το ταμπού της μονιμότητας». Η αρχή γίνεται με τους καθηγητές της ΤΕΕ και τους σχολικούς φύλακες, που θα προστεθούν στους περίπου 1,5 εκατομμύρια ανέργους του ιδιωτικού τομέα. Θα είναι απλά η αρχή μιας μακάβριας ακολουθίας, που από μήνα σε μήνα θα προσθέτει χιλιάδες νέους ανέργους από όλους τους τομείς του Δημοσίου.

Περισσότερα...

Κανέις εκπαιδευτικός απολυμένος 23 Μαρτίου

Κυκλοφορεί το νέο τεύχος των Αντιτετραδίων νο. 106

Αφιέρωμα:

  • Αξιολόγηση
  • Νέο Σχολείο