ΕΡΕΥΝΑ των Χρήστου Κάτσικα – Χρίστου Σόφη

Θαύμα, θαύμα! Τα κενά στα σχολεία...μειώθηκαν !

Το Σάββατο, τελικά, μετά από μεγάλη καθυστέρηση (έπεσε! το σύστημα, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας) και ακόμη μεγαλύτερη αγωνία (για χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς) ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις 2.497 αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών και 498 καθηγητών. Αποτελούν σταγόνα στον «ωκεανό» των κενών των σχολείων και θα ακολουθήσει και β΄ γύρος προσλήψεων ο οποίος αναμένεται στο διάστημα 15-19 Σεπτεμβρίου. Την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου, μια δηλαδή μόλις μέρα πριν την έναρξη των σχολείων Ειδικής Αγωγής θα ανακοινωθούν επίσης 2.000 ονόματα αναπληρωτών που αφορούν στην Ειδική Αγωγή.

Περισσότερα...

του Λάζαρου Απέκη

Το νέο «καθεστώς» του αυταρχισμού, της ανεξέλεγκτης διοίκησης, του στραγγαλισμού της δημοκρατικής συλλογικής λειτουργίας, (Συμβούλια, νέοι πρυτάνεις, νέοι κοσμήτορες), έχει εγκατασταθεί στα ιδρύματα (ΑΕΙ/ΤΕΙ).
Χαρακτηριστικά αυτής της «αλλαγής» είναι δύο γεγονότα που, αν και αφορούν το Πανεπιστήμιο Αθηνών, είναι αντιπροσωπευτικά. Το ένα είναι ο απολογισμός της θητείας του που παρουσίασε ο απερχόμενος πρύτανης Θ. Πελεγρίνης, ο οποίος, παρά τον εμφανή εξωραϊσμό γεγονότων και τα όσα μπορεί να του καταλογίσει κανείς,

Περισσότερα...

Τα σύννεφα του πολέμου, απλώνουν απειλητικά τη σκιά τους πάνω από την ευρύτερη γειτονιά της χώρας μας. Η Παλαιστίνη και η Λωρίδα της Γάζας μετατράπηκε τους καλοκαιρινούς μήνες για μια ακόμα φορά σε ένα απέραντο σφαγείο των ισραηλινών σιωνιστών, με την πλήρη κάλυψη και στήριξη των ευρωπαίων και αμερικανών ιμπεριαλιστών. Η όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων ανάμεσα στις ΗΠΑ – ΕΕ και Ρωσία που συσσωρεύονται και συμπυκνώνονται στην Ουκρανία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Περισσότερα...

των Χρήστου Κάτσικα-Χρίστου Σόφη

Με το νέο Λύκειο, την Τράπεζα Θεμάτων και τις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις, επιδιώκεται να καλλιεργηθεί η αυταπάτη ότι το σύνολο της διαδικασίας θα είναι απόλυτα αντικειμενικό και αξιοκρατικό, αποκρύπτοντας έντεχνα το γεγονός ότι όσο «αντικειμενικό» κι αν είναι το διαδικαστικό μέρος της διαδικασίας, τα υπόλοιπα στοιχεία που «συναρμολογούν» τη λογική του, και διαμορφώνουν την κρίση για την προαγωγή - απόρριψη του μαθητικού πληθυσμού δεν μπορούν να «απογαλακτιστούν» από τις γενικότερες λειτουργίες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Περισσότερα...

...και πριμοδοτούν εμφύλιους στους εκπαιδευτικούς!

Των Μαρίας Δανιήλ – Χρήστου Κάτσικα

Το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας με ενέργειες και δηλώσεις, επιχειρεί, για μια ακόμη φορά, με αιφνιδιαστικές κινήσεις, αφενός να ξεφύγει από τα φλέγοντα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πολιτική του στην εκπαίδευση και αφετέρου να στρέψει τους διάφορους κλάδους των εκπαιδευτικών τον έναν εναντίον του άλλου. Ο στόχος είναι προφανής: να ξεφύγουν, μέσα από ένα προπέτασμα καπνού, οι πραγματικά υπεύθυνοι για την κατάσταση στην εκπαίδευση και με νέες νομοθετικές παρεμβάσεις να διαχειριστούν τη ρημαγμένη εκπαιδευτική γη, θυματοποιώντας και πάλι εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Περισσότερα...

*των Χρήστου Κάτσικα-Γιάννη Μακρίδη

Ενώ έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη του νέου σχολικού έτους, δεκάδες χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε αναμμένα κάρβουνα αναμένοντας, αφενός την ανακοίνωση των προσλήψεων (πιθανόν μέχρι το τέλος της εβδομάδας, να ανακοινωθούν οι προσωρινοί πίνακες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και έως τις 5 Σεπτεμβρίου θα έχουν γίνει οι προσλήψεις), αφετέρου τις παρεμβάσεις του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας τους και στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Περισσότερα...