Στο κενό έπεσε για δεύτερη συνεχή φορά μετά το 2020, η απόπειρα της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ να επιβάλει τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες στα Υπηρεσιακά Συμβούλια με διακηρυγμένο στόχο να γενικεύσει το αντιδημοκρατικό μέτρο στα σωματεία. Οι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τη στάση της αποχής και με πολύ μεγάλα ποσοστά έδωσαν μια ηχηρή απάντηση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, στον αυταρχισμό, στον αντισυνδικαλιστικό - αντεργατικό νόμο «Χατζηδάκη». Εξέφρασαν τη βούλησή τους να αντισταθούν στην κυβερνητική πολιτική που επιδιώκει να καθηλώσει και να υποτάξει το εκπαιδευτικό κίνημα, να χειραγωγήσει τα σωματεία του, να θέσει κάτω από την αυστηρή επιτήρηση του κράτους τη συνδικαλιστική δράση, να ποινικοποιήσει τους αγώνες.

Περισσότερα...

Η Κεραμέως, η πριγκίπισσα του αυταρχισμού, των αγωγών και των απειλών. Αυτή που σέρνει ξανά και ξανά τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες στα δικαστήρια. Που επιδιώκει να απαγορεύσει κάθε συνδικαλιστική δράση και έκφραση. Αυτή που θέλει τους δασκάλους αυτής της κοινωνίας φιμωμένους και σκυμμένους. Αυτό το υπουργείο που με τον τρόμο και τον βούρδουλα, επιχειρεί να επιβάλει την αξιολόγηση. Την αξιολόγηση που έχει απορρίψει με συντριπτικά ποσοστά ο κλάδος. Είναι τόσο δημοκράτες! Τόσο δημοκράτες που ποτίζουν τα σχολεία κάθε μέρα με απειλές και φόβο.  Που σχεδόν μισό αιώνα μετά τη χούντα ξαναέβαλαν την αστυνομία στις σχολές. Αυτό το υπουργείο της τηλεκπαίδευσης και των μεντόρων,  της απογείωσης των κολεγίων και της καθημερινής υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου. Αυτό το υπουργείο… αυτή η πολιτική.

Περισσότερα...

Δεν έχει τέλος η αθλιότητα και ο κατήφορος των συνδικαλιστικών παρατάξεων ΔΑΚΕ(ΝΔ) – ΣΥΝΕΚ/ΕΡΑ (ΣΥΡΙΖΑ) και ΠΕΚ/ΔΗΣΥ(ΠΑΣΟΚ) μπροστά στις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες για τα υπηρεσιακά συμβούλια που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ ότι θα πραγματοποιήσει στις 5 Νοέμβρη. Οι παρατάξεις του φιλοκυβερνητικού συνδικαλισμού, που συγκροτούν και την πλειοψηφία στις δύο εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ – ΔΟΕ) επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά την υπονομευτική και συνθηκολόγα στάση τους απέναντι στις επιδιώξεις του υπουργείου Παιδείας.

Περισσότερα...

Το Σάββατο 5 Νοέμβρη όρισε το Υπουργείο Παιδείας ως ημερομηνία για την εκλογή των αιρετών εκπροσώπων των δασκάλων και καθηγητών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (Υ/Σ). Για δεύτερη συνεχή φορά, έπειτα από το Νοέμβρη του 2020, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συνεχίζει αμετανόητη στο δρόμο που χάραξε, επιβάλλοντας ξανά την ηλεκτρονική ψηφοφορία στον τρόπο ανάδειξης των αιρετών και παρά την καθολική απόρριψή τους από το εκπαιδευτικό κίνημα. Υπενθυμίζουμε ότι το Νοέμβρη του 2020, εν μέσω πανδημίας και με πρόσχημα αυτήν, η κυβέρνηση προώθησε για πρώτη φορά «πιλοτικά» την ηλεκτρονική ψηφοφορία στα Υ/Σ συναντώντας την καθολική αποδοκιμασία των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στο κάλεσμα των δύο Ομοσπονδιών σε αποχή συσπειρώθηκαν σε συντριπτικά ποσοστά άνω του 90%. Η προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ να παρουσιάσει ως «εκσυγχρονισμό» και «εκδημοκρατισμό» τις ηλεκτρονικές κάλπες έπεσε στο κενό και η ηγεσία δέχθηκε ένα ισχυρό χαστούκι από τους εκπαιδευτικούς.

Περισσότερα...

Είναι γνωστή η τακτική του υπουργείου Παιδείας να θολώνει τα νερά με την «μαϊμουδοποίηση»  των λέξεων και μπορούμε να πούμε ότι οι επιτελείς του υπουργείου της Παιδείας ξέρουν καλά αυτή την τέχνη και θα μπορούσαν να υπερηφανευθούν ότι έχουν πάρει και διδακτορικό!

Άλλωστε ο λόγος δεν είναι μία σύμβαση ανάμεσα σε ανθρώπους, ομάδες, τάξεις ή έθνη αλλά εμπεριέχει την κοινωνική πράξη. Ο λόγος, οι λέξεις δεν συμβολίζουν κάτι όπως λένε οι μεταδομιστές γλωσσολόγοι, αλλά είναι τμήμα της κοινωνικής ζωής, με δυο λόγια η ομιλία δεν είναι όλος ο κόσμος αλλά τμήμα του. Σ’ αυτό το τμήμα προσπαθούν να κυριαρχήσουν, να το «αποικιοποιήσουν», να το διαστρεβλώσουν και να το φέρουν στ’ άχαρα μέτρα τους.

Περισσότερα...

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

Οι προσλήψεις 31.846 αναπληρωτών

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

α) 8.688 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων γενικής εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ) και

β) 9.575 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

α) 2.200 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων γενικής εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ),

β) 5.981 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση, και

γ) 254 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 και ΤΕ16 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων

Μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ):

α) 1.475 στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ)

β) 2.180 στην Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη (παράλληλη)

γ) 720 στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ)

δ) 741 στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) στα ΚΕΔΑΣΥ

Περισσότερα...