Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

«Έχει γίνει πια συνήθεια στην πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων το ιδιαίτερα «ευαίσθητο» εξεταστικά και ιδεολογικά μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας – και Λογοτεχνίας από φέτος – να σύρεται στην κλίνη του Προκρούστη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων με θέματα που χαρακτηρίζονται από ιδεολογική μονομέρεια. Τείνει να επικρατήσει τα θέματα να επιλέγονται από συγκεκριμένες συντηρητικές εφημερίδες, με το «ΒΗΜΑ» να έχει τον πρώτο λόγο, όπως και η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» στην ιδεολογική χειραγώγηση του μαθήματος. Συγκεκριμένα οι υποψήφιοι του Γενικού Λυκείου εξετάστηκαν σε ένα απόσπασμα διασκευασμένο από κείμενο του συγγραφέα Θεόδωρου Γρηγοριάδη στην Καθημερινή 6 Απριλίου 2020.»

Περισσότερα...

Με μια πραξικοπηματικού τύπου απόφαση οι παρατάξεις ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ στην ΟΛΜΕ, χωρίς να πραγματοποιηθεί ΔΣ, έστειλαν ως απόφαση της ομοσπονδίας την κατάπτυστη θέση τους για εξαίρεση του κλάδου από την απεργία της Τετάρτης.

Με πρόσχημα την ομαλή διεξαγωγή των πανελληνίων εξετάσεων, ζητούν από την ΑΔΕΔΥ να ανακαλέσει την απόφαση της εξαιρώντας τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας από την απεργία! Για το καλό των μαθητών πάντα! Πως αλήθεια στάθμισαν το καλό των μαθητών και αποφάσισαν ότι είναι πιο οδυνηρό για αυτούς να μετατεθεί μια εξέταση, από το μεσαιωνικό εργασιακό μέλλον που απεργάζονται για αυτούς;

Περισσότερα...

Μετά το ξεπούλημα της απεργίας στις 3 Ιούνη, στο οποίο χοροστάτησε το ΠΑΜΕ/ΚΚΕ με την άτακτη υποχώρηση και στοίχιση πίσω από τη «συνδικαλιστική μαφία της ηγεσίας της ΓΣΕΕ», τα συνδικαλιστικά του στελέχη ανέλαβαν το θλιβερό έργο να δικαιολογήσουν τη στάση τους αυτή στο εσωτερικό της παράταξής τους αλλά και στο σύνολο των εργαζομένων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Σε άρθρο του στο «Ριζοσπάστη» του Σαββατοκύριακου (5-6 Ιουνίου), ο Σπ. Μαρίνης (Σ.Μ.), κεντρικό στέλεχος του ΠΑΜΕ και μέλος της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ, κατά τη συνήθη και προσφιλή τακτική του ΠΑΜΕ, επιχειρεί από τις πρώτες κιόλας αράδες να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα, να παραποιήσει τα γεγονότα για να δημιουργήσει εντυπώσεις.

Περισσότερα...

Η ΕΡΓ.Α.Σ και ο Εκπαιδευτικός Όμιλος καλούν στη συγκέντρωση που διοργανώνουν πρωτοβάθμια σωματεία, ΕΛΜΕ, ΣΕ.Π.Ε ενάντια στο αντεργατικό έκτρωμα της κυβέρνησης, την Πέμπτη 3 Ιουνίου στη 1.00μμ στα Προπύλαια!

ΕΡΓ.Α.Σ: ΤΟΡΠΙΛΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 3 ΙΟΥΝΗ

Προκλητικό εμπαιγμό για τους εργαζόμενους και ταυτόχρονα κίνηση που διευκολύνει την κυβέρνηση της ΝΔ να επιβάλει το αντεργατικό νομοσχέδιο αποτελεί η απόφαση της ηγεσίας της ΓΣΕΕ να μην συμφωνήσει με την προκήρυξη 24ωρης απεργίας στις 3 Ιούνη και να τη μεταθέσει για τις 10 Ιούνη, καθώς και η ανάκληση της απόφασης των ηγεσιών της ΑΔΕΔΥ, του ΕΚΑ και μερικών ακόμη δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων για την πραγματοποίηση απεργίας στις 3 Ιούνη.

Περισσότερα...

Σχόλιο της ΕΡΓΑΣ για την υπόσκαψη του συλλαλητήριου της ΑΔΕΔΥ

Το συλλαλητήριο της ΑΔΕΔΥ που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Αθήνας το απόγευμα της 26ης Μαΐου, θα μπορούσε, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, να αποτελέσει μια μαζική, αγωνιστική κινητοποίηση και έναρξη μιας μάχης με τελικό στόχο να μην περάσει το αντεργατικό-αντισυνδικαλιστικό νομοσχέδιο Χατζηδάκη. Όμως το συλλαλητήριο, μολονότι έβγαλε αρκετές εκατοντάδες εργαζομένων στον δρόμο, τελικά δεν μπόρεσε να σταθεί ικανοποιητικά στο ύψος των περιστάσεων.

Περισσότερα...

Σε ένα ταξικό – ιεραρχικό κοινωνικό και εκπαιδευτικό σύστημα η αξιολόγηση δεν μπορεί παρά να είναι ιεραρχική – συμμορφωτική και τιμωρητική. Με στόχο μια εκπαίδευση καλά επιτηρούμενη, χειραγωγημένη, αυταρχική, κατακερματισμένη και κατηγοριοποιημένη.

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

Η Ν. Κεραμέως με αλαζονικό τρόπο υλοποιώντας την κυβερνητική πολιτική μετά την αναδίπλωσή της και την ήττα από τη μαζική αντίσταση των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση και κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών επανέρχεται δριμύτερη για την εφαρμογή της, αν και γνωρίζει ότι οι αντιστάσεις των εκπαιδευτικών μπορούν να οδηγήσουν και σε απεργία στις εξετάσεις, όσο και αν ποντάρει στις υποταγμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, όπου οι δυνάμεις του νυν και πρώην κυβερνητικού συνδικαλισμού κυριαρχούν. Τα εμφατικά ποσοστά στην απεργία – αποχή (95% στην Πρωτοβάθμια, 87% στη Δευτεροβάθμια) έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν συναινούν στη διαχρονική προσπάθεια των κυβερνήσεων, με όχημα την «αξιολόγηση», να αλώσουν το δημόσιο σχολείο χειραγωγώντας και κατηγοριοποιώντας εκπαιδευτικούς και σχολεία ορθώνοντας όλο και περισσότερους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών τάξεων και στρωμάτων και των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας.

Περισσότερα...