Ύστερα από τα σενάρια που αναπαράχθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα και σε όλη τη διάρκεια των Χριστουγέννων από τα κυρίαρχα ΜΜΕ και προέβλεπαν την παράταση των χειμερινών διακοπών κατά μία ή δύο εβδομάδες εξαιτίας της μεγάλης διασποράς στη χώρα μας της νέας μετάλλαξης όμικρον, τελικά η κυβέρνηση αποφάσισε το άνοιγμά τους στις 10 Γενάρη. Τις αποφάσεις της η κυβέρνηση της στήριξε πάνω σε τρία βασικά επιχειρήματα. Πρώτον, ότι η μέχρι τώρα πολιτική που εφάρμοσε από την έναρξη της σχολικής χρονιάς κρίνεται επιτυχημένη διότι έκλεισαν ελάχιστα τμήματα, δεύτερον, ότι στο σχολείο υπάρχει αυστηρή εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων και τρίτον, ότι οι μαθητές έχουν ανάγκη την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και τα ανοιχτά σχολεία, τα οποία στερήθηκαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Περισσότερα...

Συμπληρώνονται φέτος 48 χρόνια από τη μεγάλη αντιιμπεριαλιστική εξέγερση του Πολυτεχνείου ενάντια στην αμερικανοκίνητη στρατιωτικοφασιστική δικτατορία. Ο ξεσηκωμός του Νοέμβρη του 1973 αποτέλεσε την κορυφαία αντιφασιστική – αντιδικτατορική πάλη ενάντια στο φασιστικό καθεστώς, το οποίο θα κατέρρεε λίγους μήνες αργότερα κάτω από το βάρος του ασίγαστου λαϊκού αγώνα και του προδοτικού πραξικοπήματος στην Κύπρο. Σχεδόν μισό αιώνα αργότερα τα συνθήματα του Πολυτεχνείου ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ παραμένουν επίκαιρα και φωτίζουν τον αγώνα του λαού και της νέας γενιάς ενάντια στην πολιτική της φτώχειας, της ανεργίας, της εξάρτησης και της υποτέλειας.

Περισσότερα...

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι της καταδικαστικής απόφασης του Εφετείου και οι συνδικαλιστικές δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ από κοινού με τους φιλοκυβερνητικούς τής ΔΑΚΕ και του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ έσπευσαν να τα «μαζέψουν» όπως – όπως και να κλείσουν με συνοπτικές διαδικασίες την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση των σχολείων. Μια κινητοποίηση που στηρίχθηκε με μαζικότατους όρους από δεκάδες χιλιάδες δασκάλους και καθηγητές και μπλοκάρισε για μήνες την εφαρμογή τής αξιολόγησης στα σχολεία. Οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την άθλια μεθόδευση, αφού μετά την καταστολή της απεργίας-αποχής, επιδόθηκαν σε μια ανελέητη προπαγάνδα τρόμου και ψεύδους, περί μαζικών απολύσεων των εκπαιδευτικών και πειθαρχικών ή ακόμα και ποινικών κυρώσεων για να συγκαλύψουν την προδοτική τους στάση και το ξεπούλημα του αγώνα που ήταν σε εξέλιξη. Και όλα αυτά μόλις ελάχιστες ώρες μετά τη μεγαλειώδη 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία στις 11 Οκτώβρη, η οποία αποτέλεσε την κορυφαία στιγμή του εκπαιδευτικού κινήματος εδώ και πολλά χρόνια, με τη συμμετοχή σ’ αυτή, καθώς και στα συλλαλητήρια, πάνω από 100.000 εκπαιδευτικών.

Περισσότερα...

Στο φόντο των αρνητικών εξελίξεων στο εκπαιδευτικό κίνημα, τα ΔΣ των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ διέπραξαν ένα ακόμα αντισυνδικαλιστικό και κατάφωρα αντιδημοκρατικό ατόπημα, καταφεύγοντας στο Πρωτοδικείο με αίτημα… να αυτοδιοριστούν οι ίδιοι ως «προσωρινή διοίκηση», με το αιτιολογικό πως «η παράταση της θητείας των ΔΣ λήγει στις 31/10». Πρόκειται για μια πρωτοφανή -για τα μεταπολιτευτικά χρονικά- αντιδημοκρατική εκτροπή που έχει την υπογραφή και τη σφραγίδα τής πλειοψηφίας των συνδικαλιστικών δυνάμεων της ΔΑΚΕ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ και του ΠΑΜΕ. Μοναδική «παραφωνία» σ’ αυτή την απαράδεκτη εξέλιξη αποτέλεσε η καθαρή και τίμια στάση των Παρεμβάσεων που από την πρώτη στιγμή κατήγγειλαν την αντιδημοκρατική αυτή εκτροπή.

Περισσότερα...

 

 Του Γιώργου Κ. Καββαδία

  1. Oι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε δικαίωμα να αντισταθούν στον ασφυκτικό έλεγχο του νεο-επιθεωρητισμού, όπως διανθίζεται με τα μέτρα και τους δείκτες σύμφωνα με τα πρότυπα της «ελεύθερης αγοράς». Γιατί «ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους»(Δ. Γληνός). Παράλληλα μπορούν και πρέπει να συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός μορφωτικού κοινωνικού κινήματος που θα διεκδικεί έναν «άλλο» ρόλο για τον εκπαιδευτικό και την εκπαίδευση.
  2. Kάθε πρόταση για ενίσχυση του δημόσιου σχολείου δεν μπορεί παρά να απορρίπτει κάθε μοντέλο αξιολόγησης στο πλαίσιο του σημερινού αυταρχικού, ιεραρχικού, γραφειοκρατικού και κυβερνητικά - κομματικά ελεγχόμενου διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης. Η μεταμφίεση που φέρει το όνομα αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας και εκπαιδευτικού, σημαίνει:

    Περισσότερα...

Η μεγαλειώδης απεργία των εκπαιδευτικών τη Δευτέρα 11/10, η μαζικότατη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα έδειξε το δρόμο για τη συνέχιση του αγώνα. Παράλληλα σύσσωμοι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές συσπειρωμένοι στα σωματεία τους συνεχίζουν αποφασιστικά τη μάχη της απεργίας – αποχής από την αξιολόγηση των σχολείων, κόντρα στις κυβερνητικές απειλές, το κλίμα φόβου αλλά και την τελευταία επίθεση του ΥΠΑΙΘ στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απόπειρά της να ποινικοποιήσει τη συνδικαλιστική δράση.

Περισσότερα...