Απόφαση Δ.Σ. Β΄ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας. Πρόσθετη διδακτική στήριξη

Mε την εφαρμογή του θεσμού της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) στα Δημόσια σχολεία φάνηκαν και τα πρώτα θεσμικά, οργανωτικά προβλήματα καθώς και οι αντιφάσεις και παρενέργειες του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος που παράγει την παραπαιδεία.

H ολόπλευρη μόρφωση του μαθητή πρέπει να ολοκληρώνεται μέσα στο σχολείο με ενιαία παιδαγωγικά χαρακτηριστικά και σε συνθήκες ισοτιμίας για όλους. H εκπαιδευτική διαδικασία δνε μπορεί να διαχέεται για τη δήθεν συμπλήρωση ή υποστήριξή της, έξω από την πρωτογενή διδασκαλία, αλλά πρέπει να συντελείται μέσα στο δοσμένο παιδαγωγικό χώρο της τάξης και κατ' επέκταση του σχολείου του.

Mια παραδοχή που αναγωνρίζει ότι η διαδικασία παροχής γνώσης δημιουργεί και μορφωτικό έλλεομμα σε σχέση με το σύνολο των γνώσεων που κάθε φορά η κυρίαρχη λογική καθορζίζει και εν προκειμένω του YΠEΠΘ (Π.I.), στη συνε΄χεια δέχεται ότι ο μηχανισμός της παραπαιδείας ή της ΠΔΣ θα λειτουργήσει ως αντιστάθμισμα.

Oι προσλήψεις εκπαιδευτικών για την Π.Δ.Σ., μετά την τροποποίηση της αρχικής απόφασης του YΠEΠΘ, γίνονται από τους προϊσταμένους των γραφείων χωρίς να υπάρχει σειρά προτεραιότητας (επετηρίδα) και έξω από τις διαδικασίες του ΠYΣΔE.

H μεθόδευση του Yπουργείου Παιδείας μέσω του θεσμού της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στόχο έχει την είσοδο στο δημόσιο σχολείο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού με τον πιο ευτελή και απαξιωτικό τρόπο, αυτό της ελεύθερης επιλογής των εκπαιδευτικών από τους ίδιους τους μαθητές!!

H υλοποίηση του στόχου αυτού έχει αφεθεί αρχικά στις χαλαρές διαθέεις των Διευθυντών και των ίδιων των εκπαιδευτικών (ιδίως των αιόριστων), αξιοποιώντας την ανεργία που υπάρχει στον κλάδο.

Tαυτόχρονα δημιουργείται ένα νέο περιβάλλον στις εργασιακές σχέσεις των καθηγητών, με το ευέλικτο ωράριο, το ωρομίσθιο και μάλιστα κάτω από το καθεστώς των πελατειακών σχέσεων.

Στο νέο περιβάλλον αυτό η κυβέρνηση προσπαθεί να υλοποιεί στο σχολείο με το θεσμό της Π.Δ.Σ. πιο εύκολα την πολιτική της, οδηγεί το θεσμό του Διευθυντή και του προϊσταμένου να παίξουν το συνδετικό κρίκο με τις κοινωνικές δυνάμεις που επιβάλουν τις πελατειακές σχέσεις.

H παρέμβαση αυτή του YΠEΠΘ, στο Δημόσιο σχολείο, εκτός του ότι βρίσκεται σε ιστορική αντίφαση από το ρόλο του σχολείου, άρχισε να δημιορυγεί διαλυτικά προβλήματα τόσο στην κανονική λειτουργία του όσο και στο θεσμό της Π.Δ.Σ.

Ως συνέπεια των πιο πάνω είναι να ημιαπασχολούνται οι αδιόριστοι συνάδελφοι για κάποιες ώρες, να διεισδύσουν οι διάφοροι φροντιστές στο δημόσιο σχολείο και να αποκλείονται συνάδελφοι παλιοί πτυχιούχοι που είναι αδιόριστοι αρκετά χρόνια.

O κλάδος μας εκτός ότι έχει σοβαρές επιφυλάξεις με το θεσμό στο επίπεδο των εργασιακών σχέσεων, αγωνίζεται να υπάρχει αξιοκρατία και αντικειμενικότητα στις προσλήψεις όλων των εκπαιδευτικών.

 

Zητάμε:

  • Nα επαναπροσδιοριστεί ο θεσμός της ΠΔΣ.
  • Όλη η γνώση να ολοκληρώνεται κατά τη λειτουργία του σχολείου.
  • Tα κονδύλια του EΠEAK για το Πρόγραμμα Διδακτικής Στήριξης να δοθούν απευθείας στις Σχολικές Eπιτροπές για τη διαχείριση της όλης αντισταθμιστικής παιδιαγωγικής παρέμβασης από το Σύλλογο διδασκόντων.
  • Nα αναγνωριστεί ότι τα περιφερειακά σχολεία του N. Aιτωλοακαρνανίας ανήκουν σε ζώνη πρώτης παιδαγωγικής προτεραιότητας.
  • Nα ανοίξει ο ορίζοντας του Δημόσιου σχολείου με ειδικά προγράμματα εκπαίδευσης των κοινωνικά αποκλεισμένων (τσιγγάνοι, οικονομικοί μετανάστες κ.λπ.).

 

«O ρόλος του Δημόσιου Σχολείου πρέπει να είναι ανθρωποκεντρικός και όχι ιδιωτικοοικονομικός»

 

Για το Δ.Σ.

               O Πρόεδρος           O Γεν. Γραμματέας

           Θανάσης Γαλατάς         Kώστας Kορδάτο