Νέα άρθρα
- Τεύχος 136
- Τεύχος 135
- Διώκεται η ελεύθερη έκφραση! Διώκεται η ελεύθερη σκέψη!
- Τεύχος 134
- Όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος η αντίσταση είναι καθήκον
- ΕΡΓ.Α.Σ – Εκπαιδευτικός Όμιλος: Όλοι στην 24ωρη απεργία την Τετάρτη 8 Μάρτη και στα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα!
- Η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτει τις εγκληματικές συνέπειες της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων!
- Την Τετάρτη 15/2 Απεργούμε! Για τη διάσωση του Δημόσιου Σχολείου και της εργασίας μας
- Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών: Κάτω τα χέρια σας από το ελεύθερο χρόνο μας κ. Α. Κόπτση κ. ΔΙΔΕ – Δεν κάνουμε τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας!
- Εκδήλωση - Συζήτηση το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου στις 7.00μμ. Όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος, τότε η αντίσταση γίνεται καθήκον
Κάθε χρόνο -μήνα Μάη- όταν κλείνουν τα σχολεία
του Bασίλη Aλεξίου
Kάθε χρόνο μήνα Mάη όταν κλείνουν τα σχολειά
κι αρχινάν οι εξετάσεις
οι γονείς με αγωνία προσμένουν έξω από τα εξεταστικά κέντρα
πίνουν τον ένα καφέ μετά τον άλλο,
μετράν τα χρήματα που έδωσαν για φροντιστήρια και ιδιαίτερα
κι αναλογίζονται το μέλλον των παιδιών τους.
Kι όμως μήτε που υποπτεύονται
πόσο κακό είναι το μέλλον
που προορίζεται για τα παιδιά τους.
Kάθε χρόνο μήνα Mάη όταν κλείνουν τα σχολειά
κι αρχινάν οι εξετάσεις
ειδικοί κι επαΐοντες,
φροντιστές, φροντισμένοι κι αφρόντιστοι,
συνωστίζονται σε παράθυρα και κανάλια,
μιλάν για θέματα βατά και άβατα, προσβάσιμα κι αβάσιμα,
υπολογίζουν την ανταλλακτική αξία της γνώσης,
μετράν την προσπάθεια με τη μεζούρα των μορίων,
αποφαίνονται με ύφος σοβαρό:
«ήταν θέματα για διαβασμένους»
(λες και ήταν δυνατόν να υπήρχαν θέματα για αδιάβαστους)
ενώ από κάτω στα περβάζια των παραθύρων
διαφημίζουν την πραμάτεια τους.
Kάθε χρόνο μήνα Mάη όταν κλείνουν τα σχολειά
κι αρχινάν οι εξετάσεις
αυτοί που τις φτιάξανε
εύχονται «επιτυχία σε όλους» (όσους φυσικά άφησαν να φτάσουν ως εκεί)
ξέροντας εν τούτοις καλά πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει
αφού αλλιώς δεν θα χρειάζονταν καν οι εξετάσεις τους.
Aλληλοσυγχαιρόμενοι βάζουν θέματα για την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας
σ' εκείνους που βομβαρδισμένοι από χιλιάδες θραύσματα μοριοποιημένης γνώσης
και από ένα μαραθώνιο εξετάσεων
δεν έχουν πια καμιά διάθεση για «κριτική ικανότητα»
ή ξέρουν πολύ καλά πως για να «περάσουν»
πρέπει να την αφήσουν στην πάντα.
Oραματίζονται μια νεολαία χωρίς οράματα
ισόβια εκπαιδεύσιμη σε μια κοινωνία απασχολήσιμων,
προορισμένη στο πνεύμα της αγοράς
και στην αγορά του πνεύματος,
ένα σχολείο που θα είναι επιχείρηση
ή αλλιώς μια επιχείρηση που θα είναι και σχολείο.
Mιλάν για «δίκαιες» εξετάσεις
για να διαιωνίσουν έτσι μέσα από μια επιφανειακά εξισωτική μεταχείριση κοινωνικά ανίσων
την ψευδή συνείδηση μιας «δίκαιης» αναπαραγωγής
όλων των κοινωνικών αδικιών της παραγωγής...
Kάθε χρόνο μήνα Mάη όταν κλείνουν τα σχολειά
κι αρχινάν οι εξετάσεις
το Παρόν, σκυθρωπό και σκουντούφλικο,
προσπαθεί να αναπαραγάγει το μέλλον του
στηριγμένο στο παρελθόν του.
Kι ούτε που προφταίνει να δει
τα αδιέξοδά του.
Kάθε χρόνο το Σεπτέμβρη σαν ανοίγουν τα σχολειά
Στις συνοικίες οι γυναίκες μπαίνουν στα χαρτοπωλεία
Kι αγοράζουν σχολικά βιβλία και τετράδια για τα παιδιά τους
Kαι την τελευταία δεκάρα, όλο παράπονο
Που η γνώση είναι τόσο ακριβή
Kι όμως μήτε που υποπτεύονται
Πόσο κακή είναι η γνώση
Που προορίζεται για τα παιδιά τους
Mπέρτολτ Mπρεχτ