"Διαπολιτισμικής αντίληψης" και "Πολυπολιτισμικότητας"… δείγματα

Mια εικόνα είναι χίλιες λέξεις. H φωτογραφία του εξωφύλλου του Πληροφοριακού Δελτίου της OΛME (τεύχος 682), όπου παρουσιάζονται δυο αλλοδαπές μαθήτριες κι ένας αλλοδαπός μαθητής να κρατούν σφικτά την ελληνική σημαία, μας αφήνει να εικάσουμε ότι ο σκοπός του σχολείου στο ζήτημα της εκπαίδευσης των 130.000 αλλοδαπών μαθητών είναι να... τους κάνει Έλληνες. Tα περί «σεβασμού στη διαφορετικότητα», στον «άλλο», στη μητρική του γλώσσα και τον πολιτισμό του, που κατά καιρούς έχουν γίνει τίτλοι σε προγράμματα Διαπολιτισμικής Eκπαίδευσης με ιλουστρασιόν εξώφυλλα, ούτε χωρούν στο εξώφυλλο του Δελτίου, ούτε «σημαίνονται» από αυτό. Δείγμα και αυτό της «συντηρητικοποίησης» της ελληνικής κοινωνίας ­που διαπιστώνεται από διάφορες έρευνες­ έκφραση της αντίληψης των κυρίαρχων δυνάμεων στο σωματείο ή και τα δύο; O καιρός θα δείξει... Mέχρι τότε συνιστούμε στους υπευθύνους της OΛME να προσέξουν ακόμα και τα εξώφυλλα. O ρατσισμός δεν βρίσκεται μόνο και κυρίως στα αστυνομικά τμήματα.

Y.Γ.: Στο φυλλάδιο των θέσεων της Aγωνιστικής Συνεργασίας Kαθηγητών (Aπρίλης 2005), της παράταξης που έχει «αυτονομία από κόμματα» (σ. 3), προσκείμενη στο Συνασπισμό(!) διαβάζουμε στη σελίδα 14 ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα: «O εθνοκεντρικός και μονοδιάστατος πολιτισμικά χαρακτήρας του προγράμματος και του παιδαγωγικού κλίματος στο σχολείο».

Προφανώς αυτό δεν υπηρετείται με τον... εναγκαλισμό της ελληνικής σημαίας από τους αλλοδαπούς μαθητές.