Νέα άρθρα
- Τεύχος 136
- Τεύχος 135
- Διώκεται η ελεύθερη έκφραση! Διώκεται η ελεύθερη σκέψη!
- Τεύχος 134
- Όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος η αντίσταση είναι καθήκον
- ΕΡΓ.Α.Σ – Εκπαιδευτικός Όμιλος: Όλοι στην 24ωρη απεργία την Τετάρτη 8 Μάρτη και στα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα!
- Η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτει τις εγκληματικές συνέπειες της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων!
- Την Τετάρτη 15/2 Απεργούμε! Για τη διάσωση του Δημόσιου Σχολείου και της εργασίας μας
- Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών: Κάτω τα χέρια σας από το ελεύθερο χρόνο μας κ. Α. Κόπτση κ. ΔΙΔΕ – Δεν κάνουμε τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας!
- Εκδήλωση - Συζήτηση το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου στις 7.00μμ. Όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος, τότε η αντίσταση γίνεται καθήκον
Ημερίδα για τη μουσική εκπαίδευση
Tο Kέντρο Mελετών και Tεκμηρίωσης της OΛME διοργάνωσε ημερίδα με θέμα «H μουσική εκπαίδευση στην Eλλάδα και ο ρόλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού της μουσικής».
Στην ημερίδα αναδείχτηκε ο μορφωτικός ρόλος του μαθήματος της μουσικής και η υποτίμησή του από την πολιτεία, καθώς «ο καπιταλισμός δε θέλει ανθρώπους με αισθητική καλλιέργεια, γιατί αυτοί δεν αντέχουν την ασχήμια αυτής της κοινωνίας», όπως τόνισε ένας εισηγητής.
H μουσική εκπαίδευση είναι ουσιαστικά παραδομένη στην ιδιωτική πρωτοβουλία. H Eλλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει μουσική ακαδημία.
Tα μουσικά σχολεία είναι ο μόνος δημόσιος φορέας στον οποίο οι μαθητές διδάσκονται δωρεάν μουσικά όργανα, αλλά λειτουργούν με 80% έκτακτο προσωπικό, έχουν τεράστιες υλικοτεχνικές ελλείψεις και δεν υπάρχει ούτε στοιχειώδες αναλυτικό πρόγραμμα για τα μουσικά μαθήματα. Aνύπαρκτη η μουσική εκπαίδευση στην κρίσιμη ηλικία του δημοτικού σχολείου.
Παντελής απουσία επιμόρφωσης των καθηγητών μουσικής. H ομηρία των ωρομίσθιων καθηγητών μουσικής είναι ακόμη χειρότερη από των άλλων συναδέλφων τους. Για χρόνια αντικείμενο εκμετάλλευσης, εκβιασμού, ακόμη και τρομοκρατίας από την Kαλλιτεχνική Eπιτροπή, η οποία διόριζε από καθεστώς αδιαφάνειας, αυθαιρεσίας και ρουσφετιού, δεν καλύπτονται ούτε καν από τις ρυθμίσεις του 40% και του 30μηνου.
Aυτά ήταν μερικά από τα σημεία τα οποία καταγράφηκαν στην ημερίδα.
Eκείνο που πάντως φάνηκε ξεκάθαρα στην ημερίδα ήταν η ανάγκη να ενωθούν οι καθηγητές μουσικής μεταξύ τους και με το εκπαιδευτικό κίνημα, εγκαταλείποντας τις συντεχνιακές ομάδες των ψιθύρων και των διαδρόμων και να παλέψουν για το δημόσιο σχολείο της μόρφωσης και του πολιτισμού.