Νέα άρθρα
- Τεύχος 137
- Τεύχος 136
- Τεύχος 135
- Διώκεται η ελεύθερη έκφραση! Διώκεται η ελεύθερη σκέψη!
- Τεύχος 134
- Όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος η αντίσταση είναι καθήκον
- ΕΡΓ.Α.Σ – Εκπαιδευτικός Όμιλος: Όλοι στην 24ωρη απεργία την Τετάρτη 8 Μάρτη και στα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα!
- Η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτει τις εγκληματικές συνέπειες της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων!
- Την Τετάρτη 15/2 Απεργούμε! Για τη διάσωση του Δημόσιου Σχολείου και της εργασίας μας
- Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών: Κάτω τα χέρια σας από το ελεύθερο χρόνο μας κ. Α. Κόπτση κ. ΔΙΔΕ – Δεν κάνουμε τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας!
Προωθούν για πρότυπο στους μαθητές, ντοπαρισμένη αθλήτρια του στίβου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικός Όμιλος - Αντιτετράδια της εκπαίδευσης
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 28 Δεκεμβρίου 2014 15:54
Υπάρχουν πολλά ερωτηματικά και ενστάσεις σχετικά με το ρόλο του λεγόμενου «κοινωνικού σχολείου», που εφαρμόζει από φέτος το υπουργείο Παιδείας.
Όπως αναφέρεται στο δικτυακό τόπο του Κοινωνικού Σχολείου (http://socialschool.gr) στόχος του είναι «μέσα από διάφορες δράσεις και με την ενεργό συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων να προσφέρει εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της χώρας για να εξελιχθούν σε υγιείς και ενεργούς πολίτες». Προφανώς, όσοι αναπνέουν την κιμωλία μέσα στις σχολικές αίθουσες, εκπαιδευτικοί και μαθητές, γνωρίζουν καλά ότι η λέξη υποκρισία βρίσκει το πραγματικό της νόημα στο πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας για το "Κοινωνικό σχολείο" που δήθεν εκπαιδεύει τα παιδιά στην υγιεινή διατροφή, την ίδια ώρα που δεν κάνει τίποτα για να έχουν όλα τροφή και ενώ τα ποσά που διατίθενται για την προβολή του, σύμφωνα με δημοσιεύματα, είναι 3 εκατομμύρια ευρώ»
Οι κριτικές της εκπαιδευτικής κοινότητας χωρίς να παραβλέπουν τον έντονα επικοινωνιακό χαρακτήρα και την προσπάθεια προβολής της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, εστιάζουν κυρίως στο πνεύμα και στο περιεχόμενο των δράσεων που περιλαμβάνονται στη νέα αυτή φαεινή ιδέα που έχει μονταριστεί στο πλαίσιο των «πληρωμένων οδηγιών» του ΕΣΠΑ.
Μια τέτοια περίπτωση, που προκάλεσε δικαιολογημένες διαμαρτυρίες, είναι η εκδήλωση που έγινε για τον Αθλητισμό στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Γλυκών Νερών, στην οποία, εκτός από στελέχη του υπουργείου Παιδείας (ο Διευθυντής Φυσικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ, Στέλιος Δασκαλάκης, ο σύμβουλος του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέα Λοβέρδου, για θέματα σχολικού αθλητισμού, Σάκης Τζαλαλής και ο υπεύθυνος του γραφείου τύπου του ΥΠΑΙΘ, Παντελής Περιβολάρης), συμμετείχε με ομιλία για τις αξίες και τα ιδεώδη του Αθλητισμού η αθλήτρια του στίβου Φανή Χαλκιά, που τιμωρήθηκε με διετή αποκλεισμό από όλες τις αθλητικές διοργανώσεις λόγω χρήσης απαγορευμένου ισχυρού αναβολικού.
Όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί «αυτό που μας προκαλεί εντύπωση είναι ότι ανάμεσα στους πρεσβευτές του αθλητισμού οι οποίοι καλούνται να εμφυσήσουν τις αξίες και τα ιδεώδη του αθλητισμού ήσαν και αθλητές που τιμωρήθηκαν για τη χρήση απαγορευμένων αναβολικών ουσιών. Κι όχι μόνο φέρνουν τους ντοπαρισμένους «αθλητές» στα σχολεία και τους πλασάρουν ως παραδείγματα προς μίμηση, αλλά φέρνουν και μια «αθλήτρια» η οποία ακροβατεί ανάμεσα στον εθνικισμό και τον ρατσισμό».
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ο Περικλής» καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αναλογιστεί τις ευθύνες της απέναντι στους μαθητές και να αναγνωρίσει το λάθος της, εκτός εάν στο «κοινωνικό σχολείο» έχει θέση και ο πρωταθλητισμός της «ντόπας».