Δόθηκε στη δημοσιότητα το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ. Η πανδημία αποδείχθηκε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την νομοθετική «κατοχύρωση» μέτρων σε τέτοιο βαθμό που δεν έχει ξαναγίνει μεταπολιτευτικά! Μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι τέτοιος οργασμός νομοσχεδίων, εγκυκλίων, υπουργικών αποφάσεων στο χώρο της εκπαίδευσης μέσα σε τόσο λίγους μήνες δεν έχει υπάρξει ξανά, για τα τελευταία 30-35 χρόνια τουλάχιστον. Είναι φανερό ότι το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση βγάζουν από το συρτάρι τα πιο ανεκπλήρωτα σχέδια του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ, που μέχρι πριν από λίγο καιρό ούτε στα όνειρά τους δεν μπορούσαν να δουν να υλοποιούνται. Σε μια κακοστημένη φιέστα παρουσίασης του νέου νομοσχεδίου, Κεραμέως και Μητσοτάκης επιδόθηκαν σε μια δημαγωγική εκδήλωση παραπληροφόρησης για τους σκοπούς και τις στοχεύσεις των προωθούμενων αλλαγών.

Περισσότερα...

Δεν θα επιβάλλουν σιγή νεκροταφείου στα σωματεία!

Η τρομοκρατία και ο αυταρχισμός δεν θα περάσουν!

Σε ένα νέο κρεσέντο αυταρχισμού η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατέθεσε αγωγή ζητώντας από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών να κριθεί παράνομη και καταχρηστική την τρίωρη στάση εργασίας που εξήγγειλε η ΟΛΜΕ για τη Δευτέρα 28 Ιουνίου (11πμ - 2 μμ) και να απαγορευθεί η πραγματοποίησή της. Αφορμή στάθηκε η απόφαση του ΥΠΑΙΘ να υποχρεώσει εκπαιδευτικούς που δεν εργάζονται στα «Πρότυπα» σχολεία της «αριστείας», να εργαστούν ως επιτηρητές στις εξετάσεις επιλογής μαθητών και μάλιστα χωρίς έστω να πληρωθούν. Αντ’ αυτού το ΥΠΑΙΘ «πρόσφερε» στους εκπαιδευτικούς μια μέρα ρεπό(!) κατά το πνεύμα των διατάξεων του αντεργατικού τερατουργήματος Χατζηδάκη.

 

Περισσότερα...

Χρήστος Κάτσικας

Εκπαίδευση… με τιμονιέρη τον ΣΕΒ !

Την εβδομάδα που μας πέρασε, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, η υπουργός Παιδείας παρουσίασε τους βασικούς άξονες μεταρρυθμίσεων για την παιδεία τη νέα σχολική χρονιά. Σύμφωνα με όσα δήλωσε η Ν. Κεραμέως, οι «Ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες στο σχολείο από το νηπιαγωγείο» που χρηματοδοτείται με  1,3 δις ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, η «Καλύτερη διασύνδεση του εκπαιδευτικού προγράμματος με την αγορά εργασίας» που χρηματοδοτείται με 395 εκ. ευρώ και η «Αξιολόγηση και διασύνδεση με τη χρηματοδότηση»αποτελούν το «βαρύ πυροβολικό» των παρεμβάσεων του ΥΠΑΙΘ για την αλλαγή πλεύσης της εκπαίδευσης. 

Περισσότερα...

Της Αρετής Σπαχή – Φιλολόγου*

Με ένα ανιστόρητο, αντιεπιστημονικό και αντιδραστικό κείμενο αναφοράς, κλήθηκαν οι μαθητές μας να προβληματιστούν κατά την εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Κατάρρευση της ιδέας της προόδου ή των ιδεολογημάτων «του τέλους της ιστορίας» και των αντιδραστικών θεωριών;

Με ένα κείμενο αναφοράς που αναιρεί τα θεμέλια της ιστορικής και επιστημονικής γνώσης και  της αλήθειας,  αλλά και συνάμα προσβάλλει βασικές αρχές της  λογικής και της παιδαγωγικής, μιας και απευθύνεται σε  εφήβους, κάλεσε η επιτροπή εξετάσεων του ΥΠΑΙΘ τους μαθητές που δοκιμάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις να προβληματιστούν(!), για να αναπτύξουν σε ένα ηλεκτρονικό άρθρο τη θέση τους για τα εφόδιά τους στο μέλλον.

 

Περισσότερα...

ΕΥΧΕΣ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

“Πες την ιδέα σου!” και “Καλή επιτυχία” απαιτεί ο σύγχρονος Κρόνος!

«Να πετύχουν όσα επιθυμούν», ευχήθηκε η υπουργός Παιδείας σε όσους συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις που ξεκινούν. Η Νίκη Κεραμέως πρόσθεσε, πως «τίποτα δεν μπορεί να τις και τους εμποδίσει από το να διεκδικήσουν το μέλλον που ονειρεύονται». «Μπροστά σας έχετε όλες τις προοπτικές, το μέλλον σας ανήκει. Καλή επιτυχία», κατέληξε η κ. Κεραμέως.

Λίγα 24ωρα πριν η Υπουργός Παιδείας εγκαινίασε αυτές τις μέρες την ψηφιακή πλατφόρμα «Πες την ιδέα σου!» για την κατάθεση απόψεων μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων-κηδεμόνων, αλλά και πολιτών που ενδιαφέρονται για την Παιδεία.

Περισσότερα...

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

Την ώρα που η κυβέρνηση της ΝΔ θεσπίζει την πιο βίαιη πολιτική κατεδάφισης των βασικότερων εργατικών και συνδικαλιστικών κατακτήσεων επιδιώκοντας να γυρίσει τα ρολόγια στον εργασιακό μεσαίωνα η συνδιακλιστική γραφειοκρατία σε ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ – ΟΛΜΕ ακολουθούν τον δρόμο των εικονικών αγώνων και της υποταγής με αποσπασματικές απεργίες και διευκολύνοντας την κυβέρνηση με απεργοσαπστικές τακτικές. Ειδικότερα η συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΑΣΚ) με την τακτική τους επιδιώκουν και την αναθεώρηση της ιστορίας των εκπαιδευτικών αγώνων επιδιώκοντας να στιγματίσουν και να μαυρίσουν τις σελίδες με την απεργία διαρκείας στις εξετάσεις το 1988 και 1997. Για αυτό λειτούργησε ως πρόθυμος στυλοβάτης της κυβερνητικής πολιτικής, σπεύδοντας - πολύ πριν τις δικαστικές αποφάσεις περιστολής του απεργιακού δικαιώματος στους εμπλεκόμενους στις πανελλαδικές-να αποκλείσει κάθε απεργιακή κινητοποίηση, συγκαλύπτοντας τον ενδοτισμό της και εξωραΐζοντας την ένοχη σιωπή της με περισσή κούφια επιχειρηματολογία δήθεν κοινωνικής ευθύνης. Με μια πραξικοπηματικού τύπου απόφαση οι παρατάξεις ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ στην ΟΛΜΕ, χωρίς να πραγματοποιηθεί ΔΣ, έστειλαν ως απόφαση της ομοσπονδίας την κατάπτυστη θέση τους για εξαίρεση του κλάδου από την απεργία της Τετάρτης. Την ημερομηνία της ψήφισης την επέλεξε η κυβέρνηση. Αυτή επέλεξε ημέρα πανελλαδικών και έχει την απόλυτη ευθύνη για κάθε εξέλιξη. Η προσπάθεια των δημοσιογραφικών παπαγάλων να ενεργοποιήσουν έναν άθλιο κοινωνικό αυτοματισμό σε βάρος του εκπαιδευτικού κλάδου, έπρεπε να απαντηθεί. Ειδικά στη φάση που διανύουμε, που η κυβέρνηση υπονομεύει με σειρά διατάξεων το δικαίωμα στην απεργία.

Περισσότερα...