Εκπαιδευτικός Όμιλος - ΕΡΓΑΣ

Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος και η ΕΡΓΑΣ χαιρετίζουν τις μεγάλες πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα. Οι κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας και άλλων πόλεων σε ολόκληρη τη χώρα πλημμύρισαν από χιλιάδες δάσκαλους και καθηγητές οι οποίοι νίκησαν το κλίμα του μαζικού εκφοβισμού και της τρομοκρατίας που έχει καλλιεργήσει η κυβέρνηση εδώ και δύο μήνες. Τα νέα ταξικά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα του υπουργείου Παιδείας που φέρνουν την αξιολόγηση, την τράπεζα θεμάτων, μειώσεις των εισακτέων, την βάση του «10», αύξηση των μαθητών στις τάξεις της πρωτοβάθμιας κλπ, αλλά και το ακραία αυταρχικό μέτρο της εγκατάστασης καμερών στις σχολικές αίθουσες, συνάντησαν σήμερα την σθεναρή και αγωνιστική απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος.

Περισσότερα...

Στις 28 Απριλίου η Κεραμέως ανακοίνωσε τη διαδικασία του σταδιακού ανοίγματος των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα κυβερνητικά σχέδια, όπως περιγράφηκαν από την υπουργό Παιδείας, ενθαρρύνουν εμμέσως τους μαθητές να παραμείνουν στα σπίτια τους. Στο ίδιο πακέτο μέτρων η Κεραμέως εκτόξευσε την κεραμίδα της κάμερας στις σχολικές αίθουσες. Η υπουργός Παιδείας επανέλαβε πολλές φορές δημόσια τη δήλωση πως “για τους μαθητές που δεν θα πάνε στο σχολείο προβλέπεται αναμετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο και σβήσιμο απουσιών”. Συμπληρωματικά είπε ότι “και ένα κινητό αρκεί” για την εφαρμογή αυτού του μέτρου. Με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια! Έκλεισε με νόημα το μάτι σε γονείς και μαθητές, και ενεργώντας πυροσβεστικά σε σχέση με τις πραγματικές αγωνίες που αφορούν την εξελισσόμενη επιδημία, τους προέτρεψε να παραμείνουν σπίτι. Ακόμα παραπέρα όμως φανέρωσε τις πραγματικές προθέσεις της απέναντι στην εκπαίδευση με τη δήλωσή της για τη χρήση κάμερας στις τάξεις. Το ζήτημα της εγκατάστασης των καμερών πέρα από τη θύελλα που σηκώνει στην εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) αναδεικνύει και την υπόγεια αντιπαράθεση στο εσωτερικό της ΝΔ για το θέμα. Ο Γεραπετρίτης, σε αντίθεση με την Κεραμέως, δήλωνε χαρακτηριστικά λίγες μέρες νωρίτερα πως δεν αντιλαμβάνεται "για ποιον λόγο θα πρέπει, εάν τα υγειονομικά δεδομένα το επιτρέπουν, να μην επανέλθουμε στο καθεστώς της φυσικής εκπαίδευσης, η οποία έχει να κάνει και με την ψυχική ισορροπία των παιδιών και με την κοινωνικότητά τους και με ένα καθεστώς ισότητας στη γνώση εν τέλει".

Περισσότερα...

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

Διαβάζεις το ρεπορτάζ: «Η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος μέσω… κινητού περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την επαναλειτουργία των σχολείων …» και δυσκολεύεσαι να το πιστέψεις. Αναρωτιέσαι είναι δυνατόν; Συνεχίζεις παρακάτω:  «Για τους μαθητές που δε θα πάνε στο σχολείο προβλέπεται αναμετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο και σβήσιμο απουσιών». Αυτό ανακοίνωσε σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μέσω ΣΚΑΙ . Και ακόμα πιο έντονα αναρωτιέσαι είναι δυνατόν Υπουργός Παιδείας να αναφέρεται στην «αναμετάδοση του μαθήματος» μέσω κάμερας ή κινητού; Αλίμονο στην παιδεία! Τέτοιες αντιλήψεις και πρακτικές σημαίνουν το τέλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την αντικατάσταση του δασκάλου από τα τεχνολογικά  μέσα. Μια τέτοια αντίληψη εμπεδώνει τη λογική του Big Brother και στο σχολείο, όπου η νοοτροπία της κλειδαρότρυπας, της πλαστής πραγματικότητας κυριαρχεί έναντι της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας και αυτό συνιστά διαστροφή με συνέπειες, όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς, αλλά κυρίως για τους μαθητές. Και αν αυτό κρίνεται υπερβολικό θα παραθέσω ακόμα και τη γνώμη υπουργού της κυβέρνησης που θεωρεί ότι η μη φυσική, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση διαταράσσει την ψυχική ισορροπία των μαθητών. Δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γ. Γεραπετρίτης «Δεν αντιλαμβάνονται για ποιον λόγο θα πρέπει, εάν τα υγειονομικά δεδομένα το επιτρέπουν, να μην επανέλθουμε στο καθεστώς της φυσικής εκπαίδευσης, η οποία έχει να κάνει και με την ψυχική ισορροπία των παιδιών και με την κοινωνικότητά τους και με ένα καθεστώς ισότητας στη γνώση εν τέλει». (Από συνέντευξη του Υπουργού «Επικρατείας» στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα, 29/4/2020).

Περισσότερα...

  • Μόνο το εκπαιδευτικό κίνημα μπορεί και θα διαφυλάξει τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας!
  • Οι αντιδραστικές πρόβες δεν θα περάσουν – καμία κάμερα στις αίθουσες!
  • Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο να αποσυρθεί!
  • Μαζικές γενικές συνελεύσεις το επόμενο δεκαπενθήμερο σε ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ

Εδώ και σχεδόν δύο μήνες, στο έδαφος της εξελισσόμενης πανδημίας και της πραγματικής αγωνίας του κόσμου, η κυβέρνηση επιδίδεται σε μια προπαγανδιστική εκστρατεία μαζικού εκφοβισμού και τρομοκρατίας με πρόσχημα την απειλή του «αόρατου εχθρού». Επέβαλε πρωτόγνωρα μέτρα περιορισμού, απαγορεύσεων, καταστολής και αστυνομοκρατίας. Ολόκληρη η χώρα παρέλυσε και μαζί σχεδόν κάθε ίχνος κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Καλλιέργησε το αντιδραστικό δόγμα της «ατομικής ευθύνης». Το σύνολο των κοινοβουλευτικών κομμάτων ανέχθηκαν ή και στήριξαν την κυβερνητική πολιτική στο πλαίσιο της λεγόμενης «εθνικής ενότητας». Την ίδια ώρα, ολόκληρος ο προπαγανδιστικός μηχανισμός παρουσίασε την κυβερνητική καραντίνα και τις απαγορεύσεις ως τη μοναδική λύση και την κυβέρνηση ως «υπεύθυνη δύναμη» που τάχα διασφαλίζει τη δημόσια υγεία. Ένας ολόκληρος μηχανισμός στήθηκε για να συγκαλύψει τις εγκληματικές ευθύνες της ΝΔ, καθώς και όλων των μνημονιακών κομμάτων, για την πολιτική που επέβαλαν εδώ και δέκα χρόνια, που συνέτριψε το Δημόσιο Σύστημα Υγείας, κλείνοντας δεκάδες δομές υγείας (νοσοκομεία, κέντρα υγείας κλπ), αφήνοντας χιλιάδες κενά σε υγειονομικό προσωπικό. Τώρα, η κυβέρνηση και οι προπαγανδιστές του δόγματος της «ατομικής ευθύνης», επιχειρούν να χρεώσουν στο λαό κάθε αρνητική εξέλιξη. Έπειτα από δύο μήνες παραλυσίας η κυβέρνηση προχωρά τώρα σε σταδιακή επανεκκίνηση, αναγνωρίζοντας ότι η παράταση αυτού του καθεστώτος θα έχει καταστροφικές συνέπειες για την οικονομία, τις οποίες είναι βέβαιο πως η άρχουσα τάξη θα επιχειρήσει να ρίξει στις πλάτες του λαού. Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση αποφάσισε και τη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων.

Περισσότερα...

Όλοι στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια! Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης!

Πέμπτη 30 Απριλίου, 1.00μμ στο Σύνταγμα!

Πίσω από τις απατηλές διακηρύξεις του Υπουργείου Παιδείας κρύβεται ένα σχολείο πιο ταξικό και πιο ανταγωνιστικό

Εν μέσω πανδημίας το Υπουργείο Παιδείας παρέκαμψε ακόμα και τις τυπικές διαδικασίες της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας για να αποφύγει τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και προώθησε άρον άρον ένα νομοσχέδιο που “σταυρώνει” τη δημόσια εκπαίδευση και στρώνει το έδαφος για ένα σχολείο πιο σκληρό και ανταγωνιστικό και μάλιστα από όλο και μικρότερες τάξεις. Ειδικότερα, η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση (από το Νηπιαγωγείο μέχρι το πολύπαθο «Νέο Λύκειο» σέρνει τον σταυρό του μαρτυρίου που του έχουν  φορτώσει όλες οι κυβερνήσεις από το 2010 μέχρι σήμερα. Διαρκώς «μεταρρυθμίζονται» και «απορρυθμίζονται» αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως το βλέμμα της πολιτικής ηγεσίας είναι στραμμένο στην επόμενη ημέρα. Για αυτό και τρέχουν να προλάβουν να νομοθετήσουν υπό αυτές τις συνθήκες, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθούν οι αντιδράσεις από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Περισσότερα...

Εν μέσω ολοκληρωτικής καραντίνας, στην οποία έχει τεθεί η ελληνική κοινωνία από τις αρχές του Μάρτη, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επέλεξε τις μέρες αυτές να φέρει σε διαβούλευση (μέχρι τις 6 Μαΐου) ένα νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Το εν λόγω νομοσχέδιο, με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» προβλέπει σημαντικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κύριες αλλαγές είναι η κακόφημη «αξιολόγηση» με στόχο νέες περικοπές στη δημόσια εκπαίδευση, η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων στο λύκειο, η βάση του 10, η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα …νηπιαγωγεία (!), ο καθορισμός των συντελεστών βαρύτητας στα μαθήματα προσανατολισμού με υπουργική απόφαση και ορισμένες ακόμη διατάξεις που χτυπούν περαιτέρω το δικαίωμα στη δημόσια-δωρεάν παιδεία.

Περισσότερα...