...στην πραγματικότητα του ασφυκτικού ελέγχου, της χειραγώγησης και της κατηγοριοποίησης των σχολείων

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

Στα σκαριά του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται το νέο σύστημα επιλογής στελεχών στην εκπαίδευση. Η Υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη μιλώντας σε μέλη του κυβερνώντος κόμματος σε εκδήλωση της ΝΟΔΕ Φθιώτιδας, τόνισε ότι περίπου τον Ιανουάριο αναμένεται να έρθει νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα έχει να κάνει και με την επιλογή στελεχών, τις νέες δομές εκπαίδευσης, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση.

Στο ίδιο νομοσχέδιο, σύμφωνα με την κ. Ζαχαράκη, θα υπάρχει πρόβλεψη για την επιμόρφωση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. «Δεν μιλάμε για τιμωρητική αξιολόγηση, αλλά για αποτύπωση και εντοπισμό των αναγκών που έπειτα από 10 και 20 χρόνια στην τάξη έχουν προκύψει».

Περισσότερα...

Το γεγονός που συνέβη σε σχολείο της Αθήνας και συγκεκριμένα στο 6ο ΓΕΛ Ν. Σμύρνης, την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου είναι πρωτοφανές και σίγουρα παραπέμπει σε πολύ σκοτεινές εποχές. Τα μέλη του ΔΣ της οικείας ΕΛΜΕ παραβρέθηκαν στο σχολείο για να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τις μεθοδεύσεις της δημοτικής αρχής της Ν. Σμύρνης η οποία προσανατολίζεται να κλείσει το σχολείο καθώς και για θέματα της εκπαιδευτικής συγκυρίας! Κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τους συναδέλφους και ενώ εκτέθηκαν στο ΔΣ της ΕΛΜΕ προβλήματα του σχολείου που αφορούν τη διεύθυνση του σχολείου, η Διευθύντρια, σε μια επίδειξη ακραίου αυταρχισμού, αντιδημοκρατικής και αντισυνδικαλιστικής συμπεριφοράς απέναντι στο πρωτοβάθμιο σωματείο και τα δημοκρατικά εκλεγμένα μέλη του, αλλά και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών του σχολείου προκειμένου να μην εκθέσουν τα προβλήματα του σχολείου αλλά και την ίδια, επέλεξε την πυγμή της κρατικής καταστολής. Έτσι κάλεσε την αστυνομία για να απομακρύνει τα μέλη της ΕΛΜΕ με το πρόσχημα της παρουσίας "εξωσχολικών"!

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά επικίνδυνο γεγονός που παραπέμπει στις πιο σκοτεινές περιόδους τρομοκρατίας και καταπάτησης των θεμελιωδών δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Η συγκυρία στην οποία πραγματοποιείται, μόλις λίγες ημέρες μετά την ψήφιση, από την κυβέρνηση της ΝΔ, των νέων αντισυνδικαλιστικών μέτρων που φακελώνουν τα σωματεία και επιφέρουν νέο χτύπημα του δικαιώματος στην απεργία, μόνο τυχαία δεν είναι. Αντίθετα αποτελεί προπομπό για τη νέα κατάσταση όξυνσης και σκλήρυνσης της πολιτικής ζωής. Φέρνει τη δυσωσμία του αυταρχισμού και της τρομοκρατίας των εργαζομένων, όσων συνδικαλίζονται, όσων τολμούν και ορθώνουν ανάστημα στην κυρίαρχη πολιτική.

Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος υιοθετεί πλήρως το ψήφισμα της ΕΛΜΕ Καλλιθέας - Ν. Σμύρνης - Μοσχάτου εκφράζοντας την αμέριστη στήριξη και αλληλεγγύη του.

Με τη συλλογική και οργανωμένη δράση υπερασπίζουμε τα δημοκρατικά μας δικαιώματα και ελευθερίες!

Η τρομοκρατία δεν θα περάσει!

Κάτω τα χέρια από τα σωματεία!

Περισσότερα...

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

Τα ιδανικά της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, όπως εκφράζονται από το συμπυκνωμένο τρίπτυχο «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία» παραμένουν αδικαίωτα διατηρώντας την ιστορικότητά τους και εκφράζοντας σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες.

Περισσότερα...

Όλοι στις αντιαμερικάνικες – αντιιμπεριαλιστικές διαδηλώσεις την Κυριακή 17 Νοέμβρη

46 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου, παρά τις συνεχείς προσπάθειες της αντίδρασης να διαστρέψει, να καπηλευτεί, να συκοφαντήσει και να αφανίσει το Πολυτεχνείο, ο ξεσηκωμός του Νοέμβρη παραμένει άσβηστος στη μνήμη και τη συνείδηση της ανυπότακτης νεολαίας και των δημοκρατικών μαζών, ανυψώνοντας το Πολυτεχνείο σε διαχρονικό σύμβολο του αγώνα για ψωμί – παιδεία – ελευθερία – εθνική ανεξαρτησία.

Περισσότερα...

Μετά από εντολή της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, οι αστυνομικές δυνάμεις εισέβαλλαν το πρωί στο προαύλιο χώρο της ΑΣΟΕΕ με δακρυγόνα και ξυλοδαρμούς ενάντια σε εκατοντάδες φοιτήτες που βρίσκονταν εντός της σχολής. Τα ΜΑΤ έφτασαν στο σημείο να μην αφήνουν ούτε τα ΕΚΑΒ να μπουν στο χώρο για να μεταφέρουν τραυματισμένους φοιτητές.

Περισσότερα...

Την ίδια ώρα που πάνω από 70.000 ώρες χάνονται κάθε εβδομάδα από τα Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑ.Λ. της χώρας λόγω κενών (μόνο μέσα στον Οκτώβριο χάθηκαν πάνω από 300.000 ώρες μαθημάτων), προωθούνται, πολλές φορές αθόρυβα, παρεμβάσεις που ροκανίζουν τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης καθώς και το σύνολο των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων. Η προώθηση της εκπαίδευσης της αγοράς και του σχολείου-επιχείρηση διαμέσου της σχολικής αυτονομίας, της αποκέντρωσης, της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων αποτελεί προτεραιότητα της κυρίαρχης πολιτικής.

Περισσότερα...