Εκδηλώσεις

29102019 EkdilosiEkpaideytika

Διαβάστε στο νέο τεύχος

DIAFHMISTIKO_131

30 χρόνια Αντιτετράδια

pstr 30yrswcs

ekpaideutikos omilos

Αυτό το Σεπτέμβρη το κουδούνι θα χτυπήσει για μάχη!

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε.

Οι 2500 συνάδελφοί μας που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα το καλοκαίρι σήμαναν για τους εκπαιδευτικούς το τέλος των όποιων αυταπατών είχαν απομείνει και έκαναν σαφές ότι στην εποχή της κρίσης και του μνημονιακού εφιάλτη όχι μόνο δεν θα προστατευθούμε από την καταιγίδα, αλλά θα βρεθούμε στο μάτι του κυκλώνα. Και αυτό γιατί η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρη: σε μια χώρα στην οποία το κεφάλαιο έχει εξαπολύσει ιστορικών διαστάσεων κοινωνικό πόλεμο, η εκπαίδευση ως δημόσιο αγαθό πρέπει να συρρικνωθεί και να γίνει ταξικότερη, όχι μόνο γιατί θεωρείται περιττή σπατάλη, αλλά και γιατί πρέπει να διαμορφωθεί μια νέα γενιά με μειωμένες προσδοκίες, η οποία θα αποτελεί φθηνό, ευέλικτο και υπάκουο εργατικό δυναμικό και δεν θα μπορεί να ερμηνεύσει, να αμφισβητήσει και να αλλάξει τον κόσμο γύρω της. Σε μια τέτοια εκπαίδευση οι εργασιακές σχέσεις και το κλίμα ακόμα και αυτού του σχολείου που γνωρίσαμε δεν ταιριάζουν. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να μάθουν να μην αμφισβητούν, να ξέρουν ότι θα απολύονται και να φοβούνται. Και όλα αυτά δεν θα γίνουν σε ένα μακρινό μέλλον, αλλά γίνονται τώρα, γιατί η κρίση είναι τέτοια που το σύστημα δεν μπορεί να περιμένει. Γι' αυτό και η κυβέρνηση κινείται με ταχύτητα:

Για να μείωσει τον αριθμό των εκπαιδευτικών: το Σεπτέμβρη του 2012 εργάζονταν περίπου 85.000 εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (μόνιμοι και αναπληρωτές). Με την αύξηση του ωραρίου χάθηκαν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ λίγο αργότερα τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 2500 εκπαιδευτικοί. Μαζί με τις μετατάξεις και τις συνταξιοδοτήσεις τα σχολεία θα λειτουργήσουν με 20% λιγότερο προσωπικό φέτος. Όμως και πάλι ο αριθμός θεωρείται υψηλός, καθώς στόχος των μνημονίων είναι η μείωση των δημόσιων υπαλλήλων κατά 150.000 μέχρι το 2015. Οι απολύσεις στην εκπαίδευση είναι στην κρυφή ατζέντα της κυβέρνησης γιατί πολύ απλά συρρίκνωση του δημοσίου, χωρίς απολύσεις εκπαιδευτικών δεν γίνεται! Η απόφαση έχει ληφθεί, οι προγραφές έχουν γίνει, και ήδη είμαστε στη φάση υλοποίησής της. Η εξίσωση της κυβέρνησης είναι απλή: περισσότεροι μαθητές ανά τάξη, συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών =λιγότερες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών. Το τι σημαίνει αυτό για το σχολείο δεν ενδιαφέρει.

Για να αναιρέσει τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών: Όλα αυτά δεν μπορούν να γίνουν με τις υπάρχουσες εργασιακές σχέσεις στο σχολείο. Τα σύνορα πρωτοβάθμιας –δευτεροβάθμιας πρέπει να πέσουν, το αμετάθετο να καταργηθεί. Μέσα σε λίγους μήνες όλες οι εργασιακές κατακτήσεις αναιρούνται: αύξηση του ωραρίου και δημιουργία πλεονασμάτων, υποχρεωτικές μετακινήσεις, υποχρεωτικές μετατάξεις, οι εκπαιδευτικοί γίνονται λάστιχο και η οργανική –για όποιους έχουν- χάνει το νόημα της.

Για να δημιουργήσει μια ταξικότερη εκπαίδευση για ένα φθηνό, υποταγμένο εργατικό δυναμικό: Το να βάλλεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης δε σημαίνει μόνο λιγότερους καθηγητές, αλλά και ένα απροκάλυπτα ταξικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η αναδιάρθρωση του λυκείου (που φυσικά έρχεται από τα παλιά), έχει στόχο μέσα από τις διαρκείς εξετάσεις να σπρώξει όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές στη μαθητεία και την κατάρτιση, μέσα από μια τεχνική εκπαίδευση που αλλάζει εντελώς μορφή: τα φιλέτα εκχωρούνται στους ιδιώτες (ας μην ξεχνάμε τι σήμαινε η κατάργηση ισχυρών τομέων των ΕΠΑΛ -ΕΠΑΣ το καλοκαίρι), οι ΕΠΑΣ καταργούνται και οι μαθητές από τη νεαρή ηλικία σπρώχνονται στην άμισθη μαθητεία. Όλα αυτά σε ένα σχολείο που θα παρέχει γενικές δεξιότητες που θα βοηθούν τους μαθητές να περνάνε σε εξετάσεις, αλλά πολύ θα απέχουν από τη συνολική μόρφωση που θα δίνει τη δυνατότητα στους νέους να κατανοούν, να ερμηνεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο.

Για να επιβάλει την αξιολόγηση: Είτε μιλάμε για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, είτε για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, δε μιλάμε για μια «ουδέτερη» παιδαγωγική διαδικασία που έχει στόχο τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει. Μιλάμε για μια διαδικασία που εξυπηρετεί τους συγκεκριμένους πολιτικούς στόχους της περιόδου που περνάμε: απολύσεις, μισθολογική καθήλωση, ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων.

 

Ο ενωτικός αγώνας είναι μονόδρομος!

Η κυβέρνηση προκαλεί διαιρέσεις και διασπάσεις στο εσωτερικό του κλάδου και επιδιώκει να στρέψει τον ένα εναντίον του άλλου: τους νέους εναντίον των παλιών, τη μία ειδικότητα απέναντι στην άλλη κ.λπ. Ποντάρει στην αποκαρδίωση και το φόβο και προσπαθεί να μας πείσει ότι κάθε αντίσταση είναι μάταιη. Γιατί ξέρει ότι είμαστε δεκάδες χιλιάδες και μπορούμε να κάνουμε αυτό που δεν έγινε τα προηγούμενα χρόνια: έναν αποφασιστικό αγώνα που αντιστοιχεί στην ένταση της επίθεσης: με απεργία διαρκείας τον οποίο μέσα από εκλεγμένες απεργιακές επιτροπές, θα τον πάρουμε στα χέρια μας και που σε συντονισμό και με άλλους κλάδους μπορεί να τους χαλάσει τα σχέδια. Γι' αυτό λασπολογούν και επισείουν ξανά το φόβητρο της επιστράτευσης και της απαγόρευσης της συνδικαλιστικής δράσης.

Τα ψέματα τελείωσαν λοιπόν! Καμιά ταλάντευση! Κανένας πολιτικός χρόνος για την κυβέρνηση! Εδώ και καιρό έχει διαβεί τον Ρουβίκωνα. Είναι αποφασισμένη να υλοποιήσει τα σχέδια της και γι' αυτό ή θα πολεμήσουμε όλοι μαζί ενωμένοι ή θα συντριβούμε! Δεν υπάρχει άλλη επιλογή εκτός από τον αποφασιστικό αγώνα. Ας δοκιμάσουμε ό,τι δεν έγινε ως τώρα! Η 48ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 18-19/09 δεν αρκεί. Αν δεν συνοδευτεί με την κλιμάκωση του αγώνα από κάποιους κλάδους, μπορεί να λειτουργήσει ως φύλλο συκής για την αδράνεια της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας. Μόνο αν μας βρει σε απεργία θα λειτουργήσει προωθητικά για τον αγώνα. Όλοι στις Γενικές Συνελεύσεις 4 και 5 Σεπτέμβρη για να επικυρωθεί μαζικά η αγωνιστική πρόταση του 16ου Συνεδρίου. Η «ματαίωση του Μάη» δεν θα επαναληφθεί! Η υπόθεση είναι στα χέρια όλων μας! Εκεί θα κριθεί ο καθένας!

Να παλέψουμε:
-> Για σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους! Καμιά διαθεσιμότητα – υποχρεωτική μετάταξη – απόλυση! Να ανακληθούν τώρα οι διαθεσιμότητες – υποχρεωτικές μετατάξεις. Να επανέλθουν οι τομείς και οι ειδικότητες της ΤΕΕ που καταργήθηκαν. Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. Μόνιμοι διορισμοί με βάση την αναλογία 1 προς 1. Να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς τα κενά που καλύπτουν οι αναπληρωτές.
-> Για μόρφωση – εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, ουσιαστική, δημόσια και δωρεάν! Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την αντιδραστική «αναδιάρθρωση» της εκπαίδευσης. Όχι στο σχολείο της αγοράς! Άμεσα μέτρα ενίσχυσης για να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου! 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια. Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση. Απόσυρση του ΠΔ για την αξιολόγηση και του νόμου για τη διασφάλιση ποιότητας. Ενιαίο 12χρονο σχολείο, υποχρεωτικό, δημόσιο και δωρεάν, ποιοτικά αναβαθμισμένο για όλα τα παιδιά. Όλη η επαγγελματική εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο.
-> Για κατάργηση του μισθολογίου – βαθμολογίου της φτώχειας και της χειραγώγησης. Αυξήσεις στους μισθούς. Διπλασιασμός των αποδοχών του νεοδιόριστου. Ενιαίος βασικός μισθός με χρονοεπίδομα. Κατάργηση του ν.4024/11.
-> Για πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας. Όχι στη διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, τη μείωση του εφάπαξ και των συντάξεων. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Σύστημα υγείας – συνταξιοδότησης – πρόνοιας – κοινωνικής ασφάλισης για όλους αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν.
-> Ενάντια στην αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, εξωτερική αξιολόγηση – εργαλεία περάσματος των αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση, της κατηγοριοποίησης, της μισθολογικής υποβάθμισης, των απολύσεων και της παιδαγωγικής χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Απόσυρση του ΠΔ για την αξιολόγηση.

Παλεύουμε για να φύγει η τρόικα των ΕΚΤ-ΕΕ-ΔΝΤ από την Ελλάδα. Για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ και των διαχειριστών της. Για την ανατροπή των δανειακών συμβάσεων και όλου του μνημονιακού νομικού οπλοστασίου που μας αλυσοδένει!

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ!!!
ΣΤΟ 20 ΓΕΛ ΥΜΗΤΤΟΥ