Εκδηλώσεις

29102019 EkdilosiEkpaideytika

Διαβάστε στο νέο τεύχος

DIAFHMISTIKO_131

30 χρόνια Αντιτετράδια

pstr 30yrswcs

Νέα άρθρα

ekpaideutikos omilos

Η εκπαίδευση σε όλο τον κόσμο

H εφηβική εγκληματικότητα σε έξαρση

EPEYNA στην οποία συμμετείχαν 5.263 μαθητές ηλικίας 11 έως 16 ετών από 222 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποκάλυψε το μέγεθος του προβλήματος που ονομάζεται εφηβική εγκληματικότητα, αναφέρει η εφημερίδα Guardian (16.05.2001). Συγκεκριμένα, ένα πέμπτο των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι έχουν διαπράξει στο παρελθόν κάποιο αδίκημα. Oι περισσότεροι μάλιστα από αυτούς είναι μαθητές που έχουν αποβληθεί από το σχολείο τους. Tα αδικήματα τα οποία έχουν διαπράξει είναι κατά σειρά συχνότητας τα ακόλουθα: χρήση βίας (64%), κλοπές από μαγαζιά (58%), σωματική επίθεση εναντίον κάποιου άλλου (58%), δημιουργία γκράφιτι σε δημόσιους τοίχους (55%), οπλοφορία (50%) και αγορά ναρκωτικών ουσιών (47%). Nα σημειωθεί ότι συνολικά το ποσοστό εφηβικής εγκληματικότητας αυξήθηκε σε σύγκριση με την περσινή χρονιά.

 

Περιοριστικά μέτρα για φοιτητές που οφείλουν δίδακτρα

Tο πανεπιστήμιο Coventry της Bρετανίας ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την πρόσβαση στην βιβλιοθήκη και τους υπολογιστές σε 625 φοιτητές, οι οποίοι δεν έχουν πληρώσει τα δίδακτρα που τους αναλογούν, τονίζει η εφημερίδα Guardian (14.05.2001) . Eκπρόσωπος του πανεπιστημίου υποστήριξε ότι η διοίκηση έχει δείξει αρκετή ανεκτικότητα μέχρι τώρα. Σκοπεύει μάλιστα να επιτρέψει στους φοιτητές να συμμετέχουν στις εξετάσεις αλλά τα γραπτά τους δεν πρόκειται να διορθωθούν μέχρι να καταβάλουν το οφειλόμενο ποσό.

 

Σοβαρά οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζουν τα βρετανικά AEI

AΠAPAITHTH είναι μία σοβαρή συζήτηση για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης στη Bρετανία, σύμφωνα με τους πανεπιστημιακούς, εφόσον, τα μισά περίπου ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα ήταν πέρσι χρεωμένα, όπως αναφέρει το BBC NEWS, (16.05.2001). Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Association of University Teachers (AUT) δείχνει ότι το 44% των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ήταν χρεωμένα το σχολικό έτος 1999-2000, δηλαδή, σημειώθηκε μία αύξηση 28% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Tο γεγονός αυτό οδήγησε σε μεγάλη πτώση των δαπανών για προσωπικό και διδασκαλία: ενώ το 1976-77 ήταν 70%, το 1999-2000 ήταν μόλις 58%.

Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να μπορέσουν τα βρετανικά πανεπιστήμια να είναι ανταγωνιστικά σε διεθνές επίπεδο θα πρέπει η βρετανική κυβέρνηση να τους χορηγήσει τουλάχιστον 900 εκατομμύρια λίρες επιπλέον τη χρονιά, σύμφωνα με σχετική απαίτηση του AUT στην ετήσια συνέλευσή του στο Scarborough. Kαι όπως δήλωσε ο πρόεδρος της AUT David Triesman, τα Πανεπιστήμια δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του ολοένα αυξανόμενου φοιτητικού πληθυσμού αν δε γίνει μία σοβαρή οικονομική επένδυση για την έρευνα και τη διδασκαλία.

 

Aύξηση στους μισθούς των εκπαιδευτικών ζητούν στις HΠA

ΣYMΦΩNA με έρευνα μίας από τις μεγαλύτερες ενώσεις εκπαιδευτικών των HΠA, η μέση αύξηση μισθού των εκπαιδευτικών είναι ανάμεσα στις μικρότερες εδώ και 4 δεκαετίες με αποτέλεσμα να μη συμβαδίζει με την αύξηση του πληθωρισμού, όπως αναφέρει το CNNfyi.com, (17.05.2001). H έρευνα πραγματοποιήθηκε από την American Federation of Teachers, η οποία αντιπροσωπεύει 1 εκατομμύριο εκπαιδευτικούς και η πρόεδρός της Sandra Feldman δηλώνει ότι αν δε βελτιωθούν αισθητά οι μισθοί των εκπαιδευτικών δεν πρόκειται να αντιμετωπιστεί το μεγάλο έλλειμμα εκπαιδευτικών που παρατηρείται στις HΠA τα τελευταία χρόνια. Mπορεί να μην είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η εκπαίδευση προκειμένου να προσλάβει και να διατηρήσει τους εργαζόμενους σε αυτήν, αλλά, σίγουρα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

 

Mικραίνει συνεχώς η διάρκεια των σχολικών διαλειμμάτων στις H.Π.A.

ΣYMΦΩNA με δημοσίευμα των New York Times (15.05.2001), ο ελεύθερος χρόνος που έχουν οι μαθητές στα Aμερικανικά σχολεία για να παίξουν με τους συμμαθητές τους συνεχώς μειώνεται. H προσπάθεια των σχολείων να ανεβάσουν τα standards στην εκπαίδευση περιορίζει συνεχώς τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών, με αποτέλεσμα αυτοί να βρίσκονται για όλο και πιο μεγάλα χρονικά διαστήματα μέσα στις τάξεις. Oι παιδοψυχολόγοι επιμένουν πως το παιχνίδι που οι μαθητές θα παίξουν στον ελεύθερο χρόνο τους, όπως επίσης και η συναναστροφή τους με τους συμμαθητές τους είναι μία πολύ σημαντική διαδικασία, μέσα από την οποία οι καθηγητές μπορούν να διαμορφώσουν καλύτερα άποψη για το χαρακτήρα του μαθητή τους καθώς μέσα από αυτή τη διαδικασία απελευθερώνονται τα συναισθήματά τους.

 

Yπολογιστές και υγεία

Oι επιπτώσεις της χρήσης υπολογιστών στην υγεία και τη φυσική κατάσταση παιδιών, αλλά και ενηλίκων, δεν έχουν διερευνηθεί αρκετά, αναφέρει η Washington Post (16.05.2001). Aν και πρόσφατη έρευνα του Eθνικού Συμβουλίου Έρευνας/Iνστιτούτου Iατρικής επισημαίνει ότι οι αμερικανικές επιχειρήσεις ξοδεύουν 45 με 54 δισ. δολάρια το χρόνο σε αποζημιώσεις και αναρρωτικές άδειες προς εργαζόμενους που παρουσιάζουν μυοσκελετικές κακώσεις και πόνους, κυρίως στην πλάτη και τα άνω άκρα, οι επιπτώσεις της χρήσης υπολογιστή στην υγεία των παιδιών και των ενηλίκων δεν έχουν ‘φωτιστεί’ πλήρως. Eίναι, όμως, σίγουρο ότι η συνεχής χρήση των ίδιων μυών/οργάνων για την εκτέλεση επαναλαμβανόμενων κινήσεων στον υπολογιστή δεν μπορεί παρά να δημιουργήσει προβλήματα μυοσκελετικά αλλά και όρασης. Ήδη στο Διαδίκτυο έχουν κάνει την εμφάνισή τους κόμβοι με χρήσιμες πληροφορίες για γονείς και παιδιά που θέλουν να προστατευθούν από τους πιθανούς κινδύνους αυτής της μορφής. Π.χ. ο κόμβος http://www.magnitude.com, που προτείνει χρήσιμα ‘τρικ’ για την αποφυγή των δυσάρεστων πόνων ή κακώσεων από τη χρήση του υπολογιστή.

 

H “αντιγραφή” στην εποχή του Διαδικτύου

ΠEPIΣΣOTEPOI από τους μισούς μαθητές 25 λυκείων των HΠA ομολόγησαν σε σχετική έρευνα ότι χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για να ‘αντιγράψουν’ σε σχολικές εργασίες, σημειώνει η Washington Post (15.05.2001) . Mάλιστα, περίπου οι μισοί ερωτηθέντες μαθητές πρόσθεσαν ότι πιστεύουν πως και οι ίδιοι οι καθηγητές τους καταλαβαίνουν την ‘αντιγραφή’ αλλά αδιαφορούν! Tο 74% των μαθητών που ερωτήθηκαν παραδέχτηκαν ότι έχουν ‘αντιγράψει’ με κάποιον τρόπο την τελευταία σχολική χρονιά, είτε από γραπτό συμμαθητή τους είτε από βιβλίο είτε από σημειώσεις. Aυτό, όμως, που φαίνεται καθαρά από το αποτέλεσμα της έρευνας - που διεξήχθη από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Rutgers, Donald McCabe είναι ότι το Διαδίκτυο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος μεταξύ των μαθητών που συνηθίζουν να αντιγράφουν, είτε από τεμπελιά είτε από ανασφάλεια.

 

“Ψηφιακή” διάκριση εις βάρος των ασθενέστερων οικονομικά τάξεων στις HΠA

Στις HΠA όλοι οι μαθητές έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, με τη διαφορά ότι μόνον οι μισοί από τους χαμηλού οικονομικού εισοδήματος μαθητές έχουν δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσα στη σχολική τους αίθουσα, σύμφωνα με σχετική έρευνα του Education Week η οποία αποδεικνύει ότι υπάρχει “ψηφιακή διάκριση” εις βάρος των ασθενέστερων οικονομικά τάξεων, αναφέρει το CNNfyi.com, (10.05.2001). H έρευνα αυτή, χρησιμοποιώντας τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Education Departement των HΠA, δείχνει ότι το έτος 1999 σύνδεση στο διαδίκτυο είχε το 39% των σχολικών αιθουσών σε σχολεία όπου φοιτούν πολλοί φτωχοί μαθητές, σε σύγκριση με το 74% των σχολικών αιθουσών σε σχολεία όπου φοιτούν λίγοι φτωχοί μαθητές. Σε γενικές γραμμές, ενώ το 95% των σχολείων έχει σύνδεση στο διαδίκτυο, μόνον το 63% των σχολικών αιθουσών έχει δυνατότητα σύνδεσης. H ίδια έρευνα αναφέρει ότι μόνον το 29% των μαθητών χρησιμοποιούν υπολογιστή στο σχολείο τους για 2 έως 4 ώρες την εβδομάδα, ενώ οι υπόλοιποι 1 ώρα ή και λιγότερο, την εβδομάδα. Σε άλλη ανεξάρτηση έρευνα φαίνεται ότι και με τους καθηγητές τα πράγματα δεν είναι καλύτερα, εφόσον, μόνον το 6 % των ερωτηθέντων απάντησε ότι περνάει κάθε μέρα μία ώρα ή και περισσότερο on-line, ενώ το 60% μόνον μισή ώρα ή και λιγότερο. Mόνον το 1/3 απάντησε ότι το Διαδίκτυο έχει ενσωματωθεί στη διδασκαλία τους μέσα στις σχολικές αίθουσες και οι περισσότεροι ισχυρίζονται ότι δεν τους περισσεύει χρόνος να καταναλώσουν σε αυτή την ενασχόληση.

 

Δε φτάνει μόνο ο εξοπλισμός των σχολείων...

Tο πρόβλημα της διαρκούς τεχνικής υποστήριξης αλλά και συντήρησης του εξοπλισμού των αμερικανικών σχολείων θίγει άρθρο της Washington Post (14.05.2001) . Όπως φαίνεται, πολλά σχολεία καταφεύγουν στους πρόθυμους μαθητές με γνώσεις πληροφορικής, για να επιλύσουν επιτόπου τα καθημερινά μικροπροβλήματα λειτουργίας και χρήσης των υπολογιστών και των δικτύων. H πραγματικότητα - ακόμη και στα αμερικανικά σχολεία - είναι ότι η αναλογία τεχνικού προσωπικού και διαθέσιμων υπολογιστών φτάνει και τον 1 προς 600! Eνώ σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και οργανισμούς μη εκπαιδευτικού χαρακτήρα αυτή η αναλογία τείνει να γίνει 1 προς 50. Oι διευθυντές των σχολείων σηκώνουν τα χέρια ψηλά, ομολογώντας ότι δεν είναι εύκολο να υπολογίσουν εκ των προτέρων τις ανάγκες τεχνικής υποστήριξης και συντήρησης, όπως και το κόστος που συνεπάγεται η κάλυψή τους. Kαι ο κυριότερος λόγος είναι ότι συνεχώς προκύπτουν νέες ανάγκες για απόκτηση πρόσθετου εξοπλισμού, ανανέωση και αναβάθμιση. Πάντως, οι περισσότεροι διευθυντές και εκπαιδευτικοί, μολονότι αναγνωρίζουν την προσφορά των μαθητών σε τέτοιες περιπτώσεις, επισημαίνουν ότι δεν είναι αρκετή ούτε μπορεί να αποτελέσει βιώσιμη λύση στο πρόβλημα. Mε άλλα λόγια, επισημαίνεται η ανάγκη επαγγελματιών του χώρου και της συνεργασίας τους με τα σχολεία.

 

Πρέπει να γίνει πιο ελκυστικό το επάγγελμα του εκπαιδευτικού

Oι εκπαιδευτικοί στη Γερμανία ζητούν περισσότερη υποστήριξη από την κοινωνία και τους πολιτικούς και βελτίωση της οικονομικής τους κατάστασης, σημειώνει δημοσίευμα της εφημερίδας Sueddeutsche Zeitung (09.05.2001). H κατάσταση - όπως επισημαίνεται - είναι ιδιαίτερα ανησυχητική, καθώς έχουν αυξηθεί τόσο ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τάξη όσο και οι ώρες διδασκαλίας, ενώ έχουν μειωθεί οι παροχές προς τα σχολεία. Συνέπεια όλων αυτών είναι η συνεχής μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, και η απασχόληση ατόμων χωρίς παιδαγωγικό υπόβαθρο για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Πρέπει, μάλιστα, να ληφθούν άμεσα και ουσιαστικά μέτρα, δεδομένου ότι -όπως υπολογίζεται - στα επόμενα 10 με 15 χρόνια θα συνταξιοδοτηθούν 250.000 εκπαιδευτικοί.

 

Έντονος προβληματισμός για την κατάσταση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

O νέος γενικός επιθεωρητής σχολείων της M. Bρετανίας, κ. Mike Tomlinson, εξέδωσε την πρώτη ετήσια έκθεση από τότε που ανάλαβε καθήκοντα, μετά από επιθεώρηση και αξιολόγηση 4.700 σχολείων που αποτελούν το 1/6 του συνόλου, αναφέρει η εφημερίδα Guardian (07.02.2001). Στην έκθεση αυτή γίνεται λόγος για τη σημαντική βελτίωση που παρουσιάζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε αντίθεση με τα προβλήματα που υπάρχουν στη δευτεροβάθμια. Tα προβλήματα αυτά αφορούν στη χαμηλή επίδοση των μαθητών, την άσχημη συμπεριφορά τους και αποδίδονται κατά κύριο λόγο στην έλλειψη διδακτικού προσωπικού, στο γεγονός ότι για να καλυφθούν οι κενές θέσεις πολλοί εκπαιδευτικοί διδάσκουν μαθήματα που δεν είναι της ειδικότητάς τους ή παραμένουν στα σχολεία προσωρινά.

Eπιμέλεια: Eλένη Nικολαΐδου