8.586 νέοι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών ανακοινώνει η κυβέρνηση, ενώ τα κενά ξεπερνούν τις 44.000

Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

8.586 νέους μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και στην Ειδική Αγωγή, ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών την Τρίτη. «Ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών -αυτών των 8.586 εκπαιδευτικών που θα προστεθούν στο δυναμικό της δημόσιας εκπαίδευσης- πραγματοποιείται σε συνέχεια των 16.200 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση, στις οποίες προχώρησε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας την τελευταία τριετία. Θυμίζω: 11.700 στη γενική παιδεία, τους πρώτους μετά από 12 χρόνια, και 4.500 στην ειδική εκπαίδευση, τους πρώτους στην ιστορία της χώρας με διαδικασίες ΑΣΕΠ», είπε ακόμα. Υπενθυμίζεται ότι παρόμοια ανακοίνωση εξέδωσε και το υπουργείο Παιδείας.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα της Κεραμέως

Την ίδια ώρα που η Ν. Κεραμέως, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση υπόσχονται 8.586 διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και το «τέλος του καθεστώτος των αναπληρωτών», ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχουν προσληφθεί την τρέχουσας σχολικής χρονιάς ξεπερνάει τις 44.000 με αποτέλεσμα τη σχολική χρονιά που έρχεται (2022/23) να παρουσιαστεί ο μεγαλύτερος αριθμός κενών θέσεων από τη μεταπολίτευση και μετά καθώς θα κυμαίνεται περίπου στις 50.000 (μαζί με τα κενά που θα αφήσουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη δηλώσει παραίτηση λόγω συνταξιοδότησης)!

Αλλά ακόμα και οι 8.586 μόνιμοι διορισμοί δε επαρκούν να καλύψουν 15.665 συνολικά τα οργανικά κενά (9.945 στην πρωτοβάθμια + 5.710 στη δευτεροβάθμια), χωρίς να υπολογίζουμε τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα συνταξιοδοτηθούν.

Είναι η ίδια η υπουργός παιδείας που εφαρμόζει με θρησκευτική ευλάβεια το ... ευαγγέλιο του ΟΟΣΑ, ο οποίος στην τελευταία έκθεσή του «Για ένα λαμπρό μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα» έχει σε κεντρική θέση το ζήτημα των διορισμών και της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Το παρακάτω απόσπασμα είναι ενδεικτικό της αντίληψης που έχει για το θέμα της στελέχωσης των σχολείων με εκπαιδευτικούς και για τον τρόπο επίλυσής του: «Η επίλυση του προβλήματος των λιγότερων οργανικών θέσεων ήταν ευφυής (!) και από διοικητική και από οικονομική άποψη. Η εναλλακτική λύση ήταν η χρήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τη συμφωνία και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. (...) Δεν μισθοδοτούνται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, κι έτσι –από μια μακροοικονομική άποψη- δεν αποτελούν μια επιπλέον μακροχρόνια επιβάρυνση του εθνικού προϋπολογισμού».

Κυβέρνηση, μνημονιακά κόμματα, ΕΕ, ΟΟΣΑ, ΣΕΒ συμφωνούν με μοχλό την περίφημη «αυτονομία της σχολικής μονάδας» και τη λεγόμενη «αποκέντρωση» να εισέλθουμε σε μια νέα περίοδο εργασιακού μεσαίωνα με ακόμα πιο βάρβαρες μορφές ελαστικής απασχόλησης (τρίμηνες συμβάσιες κ.α.) αντί της μέχρι τώρα σχεδόν «μόνιμης» επανάληψης των συμβάσεων αναπληρωτών και της σχετικής κατοχύρωσης της ελαστικής έστω εργασίας (στην καλύτερή της εκδοχή – του αναπληρωτή), με βάση την προϋπηρεσία.

Όρος για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης ο ενιαίος και παρατεταμένος αγώνας για μόνιμους διορισμούς και ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Τέρμα πια στην κοροϊδία - μαζικοί διορισμοί σε όλα τα σχολεία

* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου.