Νέα άρθρα
- Τεύχος 136
- Τεύχος 135
- Διώκεται η ελεύθερη έκφραση! Διώκεται η ελεύθερη σκέψη!
- Τεύχος 134
- Όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος η αντίσταση είναι καθήκον
- ΕΡΓ.Α.Σ – Εκπαιδευτικός Όμιλος: Όλοι στην 24ωρη απεργία την Τετάρτη 8 Μάρτη και στα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα!
- Η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτει τις εγκληματικές συνέπειες της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων!
- Την Τετάρτη 15/2 Απεργούμε! Για τη διάσωση του Δημόσιου Σχολείου και της εργασίας μας
- Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών: Κάτω τα χέρια σας από το ελεύθερο χρόνο μας κ. Α. Κόπτση κ. ΔΙΔΕ – Δεν κάνουμε τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας!
- Εκδήλωση - Συζήτηση το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου στις 7.00μμ. Όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος, τότε η αντίσταση γίνεται καθήκον
Να μην περάσουν οι νέες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικός Όμιλος - Αντιτετράδια της εκπαίδευσης
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 23 Ιουνίου 2020 16:12
Εξαφανίζουν μαθήματα, εξοστρακίζουν εκπαιδευτικούς, φτωχαίνουν την εκπαίδευση!
Να μην περάσουν οι νέες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων!
Με την τακτική του “ξαφνικού θανάτου” η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχώρησε σε περικοπές και καταργήσεις μαθημάτων από τα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων και των ΓΕΛ. Οι νέες αντιεκπαιδευτικές παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας αποτελούν ένα μικρό μόνο δείγμα γραφής των ευρύτερων αλλαγών που επίκεινται στα αναλυτικά προγράμματα, σύμφωνα με τις προγραμματικές διακηρύξεις της Κεραμέως τον περασμένο Ιούλη.
Τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου εξαφανίζουν σχεδόν το μάθημα της Οικιακής 0ικονομίας από το Γυμνάσιο. Παράλληλα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αφενός προχώρησε στον εξοβελισμό και την κατάργηση της Κοινωνιολογίας από το Γενικό Λύκειο μετά από 35 χρόνια συνεχούς διδασκαλίας και αφετέρου προέβη στον εξοβελισμό των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών από τη Β΄ Λυκείου και στη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας στην Α΄ Λυκείου. Ακόμα με διαδικασίες – εξπρές, καταργεί κάθε μορφή Καλλιτεχνικού μαθήματος από το Γενικό Λύκειο. Στερεί έτσι από τους μαθητές τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, το Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο. Η τραγική ειρωνεία είναι πως καταργεί τα εικαστικά μαθήματα την ώρα μάλιστα που βρίσκονται σε εξέλιξη οι πανελλαδικές εξετάσεις και αυτά αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα για την εισαγωγή σε μια σειρά σχολών ΑΕΙ.
Η πολιτική του υπουργείου Παιδείας έρχεται να συμπληρώσει το κάδρο της αποσάθρωσης των εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση. Το καθεστώς της μόνιμης πλέον αδιοριστίας και της γενικευμένης της ελαστικής εργασίας, συμπληρώνεται με τις νέες “δεξαμενές πλεοναζόντων” εκπαιδευτικών, των μόνιμων μεταναστών σε 4 και 5 σχολεία για να συμπληρώσουν το πολύπαθο ωράριό τους, της κατάργησης χιλιάδων οργανικών θέσεων. Η κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική διαθέτει όλα τα όπλα στη φαρέτρα της. Με πανομοιότυπο σχεδόν τρόπο η πολιτική του Αρβανιτόπουλου το 2013, έβγαλε σε διαθεσιμότητα – απόλυση χιλιάδες εκπαιδευτικούς από την Επαγγελματική εκπαίδευση.
Η πολιτική αυτή χτυπά το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας έχουν καταστήσει σαφές πως η νέα γενιά δεν χρειάζεται ολόπλευρη μόρφωση. Άλλωστε η γνώση και η μελέτη της κοινωνίας “κάνει τα παιδιά αριστερά”, υπογράμμιζε με νόημα πρόσφατα ο Γεωργιάδης. Η καλλιέργεια της αισθητικής, η διδασκαλία της τέχνης και των εικαστικών δεν χωρούν στις μορφωτικές αποσκευές της νέας γενιάς, παρά μόνο μιας μικρής κοινωνικής ελίτ, αυτής των λεγόμενων “άριστων” του Μητσοτάκη. Για την κυρίαρχη πολιτική το σχολείο πρέπει να υπηρετεί μόνο τους στόχους μιας φτηνής, ευέλικτης εκπαίδευσης που να προσαρμόζεται γρήγορα στις χυδαίες ανάγκες της λεγόμενης “αγοράς”. Το υπουργείο Παιδείας – όχι τυχαία – επιβάλλει στα ωρολόγια προγράμματα περισσότερα θρησκευτικά και περισσότερα λατινικά. Η πολιτική του φέρνει τη δυσοσμία του σκοταδισμού, των προκαταλήψεων και των δεισιδαιμονιών, της κοινωνικής οπισθοδρόμησης και της συντήρησης. Με όχημα το Δημόσιο Σχολείο και την εκπαίδευση θέλει να εδραιώσει την ιδεολογική της κυριαρχία στις νεότερες γενιές.
Τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του υπουργείου Παιδείας δεν πρέπει να περάσουν! Οι εκπαιδευτικοί μέσα από τα σωματεία τους πρέπει να αντιπαρατεθούν αποφασιστικά με την πολιτική εκείνη που γεννά τα πλεονάσματα και εδραιώνει την επισφαλή εργασία. Είναι όμως ανάγκη να αναπτυχθεί ένα πλατύ προοδευτικό μορφωτικό – πανεκπαιδευτικό κίνημα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων της νέας γενιάς ενάντια στην οπισθοδρόμηση και το συντηρητισμό.