Όλοι στην απεργία στις 12 Απρίλη!

Όχι στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης!

Υπερασπίζουμε το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο όλων των παιδιών!

Εδώ και πάνω από τρία χρόνια με μια σειρά από δημόσιες εκδηλώσεις, επικοινωνιακές φιέστες, διακηρύξεις και εξαγγελίες πως τάχα το “Λύκειο ανακτά το χαμένο ρόλο του” και πως ανοίγουν οι πόρτες για την “ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ”, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αλλά και η κυβέρνηση σήκωσαν πολύ κουρνιαχτό για να συγκαλύψουν το πραγματικό αντιδραστικό περιεχόμενο των νέων μέτρων, αλλά και για να αποσπάσουν την μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση. Το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί συνέχεια των περίφημων πορισμάτων του “Εθνικού Διαλόγου” και υπαγορεύεται ευθέως από την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ.

Η επιλογή του υπουργείου να φέρει το νομοσχέδιο για ψήφιση τώρα, παραμονές των εκλογών, δεν είναι τυχαία. Πατώντας στις αγωνίες και τους αγώνες που δίνουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες νέοι και οι οικογένειές τους, το υπουργείο τώρα υπόσχεται “ελεύθερη” πρόσβαση στο πανεπιστήμιο από τη νέα μάλιστα χρονιά, δημιουργώντας κάλπικες προσδοκίες για να υφαρπάξει την ψήφο την κατάλληλη στιγμή.

“Νέο” λύκειο αντιδραστικό, αριστοκρατικό, ταξικό

Τα περί ανάκτησης του ρόλου του Λυκείου ως αυτόνομης βαθμίδας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καταρρέουν μπροστά στην ζοφερή πραγματικότητα που θέλει να επιβάλλει το υπουργείο Παιδείας. Όλες οι εξαγγελίες καταλήγουν να είναι μια βίαιη αναπροσαρμογή της τελευταίας τάξης του Λυκείου στις – έτσι κι αλλιώς – ταξικές απαιτήσεις του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Απέναντι στην κυρίαρχη πολιτική που διαχρονικά οδηγεί στη διαρκή υποβάθμιση και στην απαξίωση του Λυκείου και στη μετατροπή του σε ένα εξεταστικό μηχανισμό, το υπουργείο Παιδείας προτείνει να πεταχτεί και το τελευταίο φύλλο συκής, να καταργηθεί και επίσημα κάθε ίχνος γενικής παιδείας και μόρφωσης ώστε “επιτέλους” η βαθμίδα αυτή “να ανακτήσει τη λειτουργικότητά της και την αξία της μέσα στο συνολικό σύστημα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Πίσω από το μύθο της “ελεύθερης πρόσβασης” και τις κυβερνητικές εξαγγελίες βρίσκεται ο διαχωρισμός των μαθητών σε αποφοίτους δύο κατηγοριών και δύο ταχυτήτων. Το εισιτήριο για τις λεγόμενες σχολές υψηλής ζήτησης γίνεται ακόμα πιο ακριβοπληρωμένο για ολοένα και λιγότερους, όσους αντέξουν τη νέα εξεταστική θύελλα. Για τους πολλούς υπάρχει η φθηνή λύση μιας θέσης σε ένα από τα πολλά υποβαθμισμένα και υποχρηματοδοτούμενα τμήματα δεύτερης ή και τρίτης κατηγορίας.

Ο αναπροσανατολισμός του Λυκείου γύρω από το νέο εξεταστικό σύστημα για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η υπέρογκη αύξηση της ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα, διαμορφώνουν μια νέα εκπαιδευτική έρημο για τη νέα γενιά. Νέα και πολλαπλά ταξικά εμπόδια και φραγμοί ορθώνονται μπροστά στη νεολαία που υπηρετούν ένα και μοναδικό στόχο, τη δραστική μείωση των μαθητών που θα αποφοιτούν από τα Λύκεια. Η νέα αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του υπουργείου Παιδείας, που υπηρετεί τις διαχρονικές επιδιώξεις και στόχους της ντόπιας άρχουσας τάξης αλλά και τις επιταγές της ΕΕ, διαμορφώνει ένα σχολείο ακόμα πιο αντιδραστικό και ταξικό, “αριστοκρατικό” για λίγους κι εκλεκτούς. Αλλαγές που αποτελούν μέρος ευρύτερης πολιτικής αντιδραστικής αναδιάρθρωσης της εκπαίδευσης που δεν σταματά στη δευτεροβάθμια, αλλά επεκτείνεται και στην τριτοβάθμια.

Στις 12 Απρίλη απεργούμε!

Μετά από μακρύ λήθαργο η ηγεσία της ΟΛΜΕ αποφάσισε να προκηρύξει, για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια, 24ωρη κλαδική απεργία για τις 12 Απρίλη θέτοντας στο επίκεντρο των αιτημάτων της την απόσυρση του νομοσχεδίου, οικονομικά αιτήματα για την επαναφορά των δώρων καθώς και τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Οι ευθύνες της ηγεσίας της ΟΛΜΕ είναι βαρύτατες για την υποχώρηση του εκπαιδευτικού κινήματος και τη μετατροπή του σε θεατή των εξελίξεων που συντελούνται στην εκπαίδευση όλα τα χρόνια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Οι δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού έσυραν την ΟΛΜΕ στους διαδρόμους και στα αδιέξοδα του στημένου “εθνικού διαλόγου” και των προεξοφλημένων πορισμάτων του. Την ίδια στιγμή αυτή η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ έψαχνε να βρει “θετικά στοιχεία” στα πορίσματα του εθνικού διαλόγου και της πολιτικής του υπουργείου Παιδείας.

Μπροστά στη νέα αντιεκπαιδευτική επέλαση της κυβέρνησης οι ταξικές δυνάμεις στην εκπαίδευση έχουν χρέος να ορθώσουν τείχος αντίστασης και υπεράσπισης του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων της νέας γενιάς!

Η 12η Απρίλη είναι ημέρα πανεκπαιδευτικού αγώνα ενάντια στα αντιδραστικά σχέδια της κυβέρνησης.