Στην Αίγινα κύριε Υπουργέ Παιδείας ρωτήστε για τις «καλύτερες συνθήκες»

Στην Αίγινα για την έναρξη της σχολικής χρονιάς ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, με ένα μήνυμα εξωραϊσμού της γκρίζας εκπαιδευτικής πραγματικότητας, ότι «τα σχολεία ανοίγουν με τις καλύτερες συνθήκες»

Στην Αίγινα κύριε υπουργέ ρωτήστε πόσοι είναι οι μόνιμοι και πόσοι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Ρωτήστε αν έχει γίνει έστω και ένας(!) διορισμός μόνιμου εκπαιδευτικού την τελευταία 8ετία.

Απαντήστε για τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών και για τις εξαγγελίες τις δικές σας και της κυβέρνησής σας για 20.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Ρωτήστε κατά πόσο μειώθηκαν οι εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 2010 μέχρι σήμερα και θα σας απαντήσουν ότι μειώθηκαν κατά περίπου 38.000 ή πάνω από 35% . Χωρίς εκπαιδευτικούς τα δημόσια σχολεία μετατρέπονται σε παιδοφυλακτήρια.

Ρωτήστε πόσοι νέοι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται στα σχολεία και θα σας απαντήσουν ότι η Ελλάδα έχει το πιο γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό με μέση τιμή της ηλικίας όλων των μονίμων εκπαιδευτικών τα 48,8 έτη, στην Ευρωπαϊκή Ένωση! Ότι τα κενά στην εκπαίδευση για μόνιμους διορισμούς υπερβαίνουν τις 25.000 σύμφωνα με τους πιο μέτριους υπολογισμούς!

Αυτές είναι οι καλύτερες συνθήκες που χωρίς αιδώ διατυμπανίζετε;

Ρωτήστε τους εκπαιδευτικούς για τους μισθούς πείνας και τις εργασιακές συνθήκες, σε πόσα σχολεία είναι αναγκασμένοι να περιφέρονται σαν εκπαιδευτικοί – λάστιχο και ρωτήστε για την οικογενειακή τους ζωή που την κάνατε σκόνη και θρύψαλα, αφού μετά τις μεταθέσεις απαγορέψατε ουσιαστικά και τις αποσπάσεις, την ίδια ώρα που φροντίζετε τα «δικά σας παιδιά» και τους βολεύετε στις πιο καλές θέσεις! Σε μία περίοδο που η ελαστική εργασία στην εκπαίδευση έχει αυξηθεί ραγδαία από 8% το 2011-2012 στο 20% περίπου σήμερα.

Ρωτήστε τους αναπληρωτές, ιδιαίτερα, κάθε πότε βλέπουν τον ή τη σύζυγό τους και τα παιδιά τους! Τους δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές και αναπληρώτριες, ολόκληρο τον κόσμο της αδιοριστίας που δεν βρήκαν πέρυσι και  φέτος δουλειά, λόγω των περικοπών και οδηγήθηκαν, απολυμένοι, στην ανεργία.

Ρωτήστε για την εντατικοποίηση, αλλά και την απαξίωση της εργασίας των εκπαιδευτικών. Ρωτήστε πόσο οδυνηρές επιπτώσεις έχουν όλα αυτά στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη μόρφωση των μαθητών.  

Αυτές είναι οι καλύτερες συνθήκες που χωρίς αιδώ διατυμπανίζετε;

Ρωτήστε αν έχουν τα σχολεία τα στοιχειώδη μέσα για να μπορέσουν να λειτουργήσουν και απαντήστε γιατί η Ελλάδα κατέχει την τελευταία θέση στις δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ποσοστό κάτω από 2,9% του ΑΕΠ. Και απαντήστε τους ότι η πολιτική σας βασίζεται στο δόγμα: Λιγότερο σχολείο – φτωχότερο σχολείο, για λιγότερους μαθητές και με λιγότερους εκπαιδευτικούς.

Το σπιράλ τω ν περικοπών σφίγγει όλο και πιο ασφυκτικά τη δημόσια εκπαίδευση με σοβαρές επιπτώσεις στη μόρφωση των παιδιών και στην όξυνση των κοινωνικο- εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Την ώρα μάλιστα που η UNICEF δημοσιοποιεί στοιχεία που δηλώνουν ότι ένα στα δύο παιδιά στην Ελλάδα στερούνται βασικών αγαθών, στην εκπαίδευση.

Είναι εμπαιγμός το Υπουργείο να κηρύσσει στους μαθητές τη δημιουργικότητα, όταν στο πλαίσιο εφαρμογής των μνημονίων , οι βιβλιοθήκες, τα εποπτικά μέσα, τα εργαστήρια και οι υλικοτεχνικές υποδομές  θεωρούνται πολυτέλεια και περικόπτονται διαρκώς, ενώ οι μαθητές ανά τάξη αυξάνουν.

Αυτές είναι οι καλύτερες συνθήκες που χωρίς αιδώ διατυμπανίζετε;

Ρωτήστε για την τεχνική εκπαίδευση, όπου συρρικνώνονται τομείς και ειδικότητες, ενώ τα ολιγομελή τμήματα μπαίνουν στο μουσείο της εκπαίδευσης. Συνεχίζοντας το περσινό βιολί που εκατοντάδες τμήματα στα ΕΠΑΛ έκλεισαν από τις αρχές αλλά και στα μισά της χρονιάς.

Όταν εφαρμόζοντας τις οδηγίες ΟΟΣΑ – ΕΕ θεσμοθετείτε ένα ελιτίστικο λύκειο για «λίγους και εκλεκτούς», ένα «εξεταστικό ναρκοπέδιο» που ναρκοθετεί το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση και εξοβελίζει την πλειονότητα των παιδιών από τις λαϊκές τάξεις και στρώματα από το σχολείο.

Υποσχεθήκατε «ελεύθερη πρόσβαση και κατάργηση πανελλαδικών εξετάσεων» και θεσμοθετείτε πανελλαδικές εξετάσεις και τον Γενάρη και τον Ιούνη!

Στόχος, άλλωστε, της αντιδραστικής μεταρρύθμισής σας, η πολυδιάσπαση του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος στην κατεύθυνση του διαφοροποιημένου σχολείου, όπου ειδικότερα στη Β΄ και Γ΄ λυκείου γίνεται πιο ελιτίστικο. Ένα σχολείο που το πρόγραμμά του διαμορφώνεται από ΜΚΟ, άλλα «ευαγή ιδρύματα» και επιχειρήσεις θεμελιώνοντας τους  κυβερνητικούς σχεδιασμούς  για την αξιολόγηση και την «αυτονομία» των σχολείων. Η περιβόητη «αυτονομία» σημαίνει ότι τα σχολεία θα τα βγάζουν πέρα μόνα τους, χωρίς επαρκή κρατική χρηματοδότηση, απευθυνόμενα στους γονείς και χορηγούς.

Ρωτήστε τους γονείς στην Αίγινα και σε κάθε περιοχή της χώρας πόσα ξοδεύουν για την υπο – εκπαίδευση των παιδιών τους στα φροντιστήρια. Ρωτήστε όσους γονείς δεν έχουν τα οικονομικά μέσα για την εκπαιδευτική πορεία των παιδιών τους και πείτε τους την αλήθεια ότι με τα νέα μέτρα στο Λύκειο θα είναι αναγκασμένοι να ξοδεύουν ακόμα περισσότερα για την υπο – εκπαίδευση των παιδιών τους.  

Αυτές είναι οι καλύτερες συνθήκες που χωρίς αιδώ διατυμπανίζετε;

Θα τους πείτε άραγε την αλήθεια ότι «εξορθολογισμένη διδακτέα ύλη» η «θεματική εβδομάδα» και οι «δημιουργικές εργασίες» δεν είναι παρά ευφημισμοί που γίνονται στο όνομα της «ελάφρυνσης» των μαθητών, αλλά  στην πραγματικότητα γίνονται για δημοσιονομικούς λόγους με σκοπό τη δραματική μείωση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών αποδομώντας το δημόσιο σχολείο και θεμελιώνοντας το σχολείο των δεξιοτήτων και της από-μόρφωσης;

Αυτή η «παιδαγωγική»  κοπτική ραπτική εξοικονομεί προσωπικό, συρρικνώνει ειδικότητες και κάνει το σχολείο πιο φτωχό. «Καινοτομίες» που αποτρέπουν τους μαθητές να σχηματίσουν μια συνολική εικόνα για την εκμεταλλευτική κοινωνία τις σχέσεις που διαμορφώνει και τα φαινόμενα παθογένειας που παράγει. Υποβαθμίζεται με άλλα λόγια το γνωστικό κομμάτι και το περιεχόμενο της έρευνας  προς όφελος της τυποποιημένης  διαδικασίας.

Αυτές είναι οι καλύτερες συνθήκες που χωρίς αιδώ διατυμπανίζετε;

Ε ! τότε αλίμονο στη νεολαία και τον λαό μας!